Pinkpop 2018– Nieuws en geruchten

Dat idee had ik eerst ook, maar het gat tussen Hu/So en LL is best groot (bijna twee maanden)…
Zou het nog de derde headliner van DTRH kunnen zijn?

Dat zou een straffe actie zijn.

Dat idee had ik eerst ook, maar het gat tussen Hu/So en LL is best groot (bijna twee maanden)…

Is DTRH daar niet iets te klein voor? Ik verwacht AF sowieso op een Nederlands festival, ze slaan begin volgend jaar NL over tijdens hun Europese tour.

bcmrmaybe wrote:

Is DTRH daar niet iets te klein voor? Ik verwacht AF sowieso op een Nederlands festival, ze slaan begin volgend jaar NL over tijdens hun Europese tour.
Tja, QOTSA staat er ook...

En de andere vallen wel een beetje af (BKS dit jaar geweest, ik zie ze niet subben voor een uurtje op PP en LL ligt erg ver weg). Of ze slaan NL helemaal over natuurlijk volgend jaar...

Headliner Pinkpop-zaterdag. Pearl Jam is weer niet gelukt ;-)

Op zich best logisch. Met Bruno Mars en Foo Fighters heeft Pinkpop toch al wel de grootste pop- en rockband van dit moment dus uitverkopen doen ze wel. De zaterdag is daarbovenop de makkelijkste dag om uit te verkopen dus misschien lukt het met Arcade Fire ook al wel.

Mad Cool is wel echt een heerlijke line up bij elkaar aan 't rapen zeg! Veel variatie, acts die uit de running zijn geweest en gewoon goede artiesten in 't algemeen.

Mad Cool is wel echt een heerlijke line up bij elkaar aan ’t rapen zeg! Veel variatie, acts die uit de running zijn geweest en gewoon goede artiesten in ’t algemeen.

Inderdaad, heel fijne line-up. Bekeek het net ook eventjes. Zag dat mijn hele Gouden Tip aldaar aanwezig is!

Snowpatrol verkocht in 2012 ook gewoon 2 keer Ahoy uit. Maar het zou kunnen... vond ze in Ahoy toen enorm goed. Op Werchter vond ik ze tegenvallen. justice sloot in 2012 ook gewoon rockwerchter af als dance act na pearljam. Dus doe acht ik een maatje te groot voor de tent. Wel het beste elektronische optreden dat ik ooit heb gezien!

Mad cool valt half juli. Die acts zie kunnen dus ook nog naar de festivalhelft in augustus schuiven.

Snowpatrol verkocht in 2012 ook gewoon 2 keer Ahoy uit. Maar het zou kunnen… vond ze in Ahoy toen enorm goed. Op Werchter vond ik ze tegenvallen. justice sloot in 2012 ook gewoon rockwerchter af als dance act na pearljam. Dus doe acht ik een maatje te groot voor de tent. Wel het beste elektronische optreden dat ik ooit heb gezien!

Mad cool valt half juli. Die acts zie kunnen dus ook nog naar de festivalhelft in augustus schuiven.
Justice heeft nu wel weer beetje ingeleverd, die laatste album waren nu ook niet echt het succes wat Cross was. Zou prima kunnen wat mij betreft.

Snow Patrol kan toch prima subben op Pinkpop? Ze zijn denk ik minder populair dan in het vorige decennium (want lang stil geweest rondom de band), toen ze Pinkpop konden afsluiten.

Snow Patrol kan toch prima subben op Pinkpop? Ze zijn denk ik minder populair dan in het vorige decennium (want lang stil geweest rondom de band), toen ze Pinkpop konden afsluiten.

Maar waarom was LCD Soundsystem dan wel meteen headliner na een lange stop. Of bijvoorbeeld Gorillaz die ook al een tijd niet meer actief waren?
Denk dat Snow Patrol minstens gelijkwaardig is qua status, dus dan ook headliner.

Raskolnikov wrote:

Maar waarom was LCD Soundsystem dan wel meteen headliner na een lange stop. Of bijvoorbeeld Gorillaz die ook al een tijd niet meer actief waren?
Denk dat Snow Patrol minstens gelijkwaardig is qua status, dus dan ook headliner.

Misschien iets meer hype rondom die acts?

Erg benieuwd waar SP uit zou komen. Ik hoop op Pinkpop en waar ze dan staan, in welke rol dat maakt niet zoveel uit.

Ik denk dat je ook zo kan beredeneren dat Snow Patrol juist door hun lange afwezigheid wél afsluiter zou zijn. Lijkt me misschien zelfs nog meer te rechtvaardigen dan Green Day of KoL telkens te laten komen om de drie jaar zonder dat ze echt heel best nieuw werk leveren. Ik ga er gemakshalve ook van uit dat Snow Patrol dan nog wel een nieuw album gaat brengen.

Users who are viewing this thread