Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Wat betreft de hiphop muziek. Wat zijn de kanshebbers?

Machine Gun Kelly staat op NovaRock 14-17 Juni, dat is nog een kanshebber. verder misschien nog wat Nederhop artiesten. Misschien nog Prophets of Rage als je dat onder hiphop wil scharen.
voor de rest staan al veel grote hiphop artiesten op woohah. Er touren nog niet heel veel rond de pinkpop periode.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Pierce Brothers hebben net wat data gedropt voor hun Europese tour. 5-6-7 juni in Duitsland en België. Leuke dagopvulling. In 2015 op stage 4, kregen de tent plat. Verdienen nu wel een plek in de Brand tent. Van mij mogen ze zelfs op 3FM staan. Wat een energie hebben deze 2 Australische broers.
Vul maar in dan denk ik zo. Ze spelen graag in Nederland hebben ze ooit aangegeven. En Hamburg (5 juni) is niet zo ver van Landgraaf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Maarten wrote:
Wat betreft de hiphop muziek. Wat zijn de kanshebbers?


Machine Gun Kelly staat op NovaRock 14-17 Juni, dat is nog een kanshebber. verder misschien nog wat Nederhop artiesten. Misschien nog Prophets of Rage als je dat onder hiphop wil scharen.
voor de rest staan al veel grote hiphop artiesten op woohah. Er touren nog niet heel veel rond de pinkpop periode.

Prophets of Rage lijkt me wel in één ruk door alle data af te werken, dus direct na RaR/RiP lijkt mij wel heel logisch.

edit, House of Pain staan op Rock in Vienna, dag voor Pinkpop, dus kan ook nog.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Prophets of Rage lijkt me wel in één ruk door alle data af te werken, dus direct na RaR/RiP lijkt mij wel heel logisch.
Hiermee bedoel je dat je ze wel kunt opschrijven of juist niet? Ik begrijp de zin niet helemaal hahha. Want dit zou voor mij echt een hoogtepunt zijn.
 

M.E.

Randprogramma
20 jan 2015
126
0
Run The Jewels ... staan op 3 juni in Londen op Field Day, en op 9 juni op Northside in Aarhus. Daartussen nog niets aangekondigd, schrijf maar op met potlood.
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Arctic wrote:
Maarten wrote:
Wat betreft de hiphop muziek. Wat zijn de kanshebbers?


Machine Gun Kelly staat op NovaRock 14-17 Juni, dat is nog een kanshebber. verder misschien nog wat Nederhop artiesten. Misschien nog Prophets of Rage als je dat onder hiphop wil scharen.
voor de rest staan al veel grote hiphop artiesten op woohah. Er touren nog niet heel veel rond de pinkpop periode.


Prophets of Rage lijkt me wel in één ruk door alle data af te werken, dus direct na RaR/RiP lijkt mij wel heel logisch.

edit, House of Pain staan op Rock in Vienna, dag voor Pinkpop, dus kan ook nog.

Skepta gaat op het moment ook veel festivals in europa af. Lijkt mij er ook een om te onthouden.
 

remko

Campingartiest
5 feb 2016
81
0
Hoor net A Day To Remember op de radio. Die maken ook een goede kans gezien hun tourschema lijkt het.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Hoor net A Day To Remember op de radio. Die maken ook een goede kans gezien hun tourschema lijkt het.
Kwam ik een tijdje terug toen Graspop een aantal namen bekend maakten ook al mee. Ik zou ze best wel op Pinkpop zien. Ze hebben in het festivalseizoen vgm geen NL datum. Dus waarom niet? Lijkt me een mooie naam voor ongeveer de plek waar All Time Low vorig jaar stond. Midden op de dag op de 3FM
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Ze staan wel volgende week al in 013, maar dat zal geen invloed hebben op het festivalseizoen denk ik?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.699
1.856

Valt mij trouwens op dat Bospop ook al heel lang geen nieuws heeft bekend gemaakt en ook daar is het nog steeds wachten op headliners. Is dit bij andere grotere festivals in Nederland ook zo?? Enig idee hoe dit komt? Het kwam vroeg op gang maar daarna is het redelijk stil bij de meeste.....
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Ze staan wel volgende week al in 013, maar dat zal geen invloed hebben op het festivalseizoen denk ik?
Nee, heeft geen effect nee. Ze staan namelijk ook in Brussel volgende week, en in het festivalseizoen op Graspop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Enig idee hoe dit komt? Het kwam vroeg op gang maar daarna is het redelijk stil bij de meeste…..

Nou... Wat mij niet zo lekker zit, is de stilte en de cancel van een aantal festivals.
Noem bijvoorbeeld, FortaRock (NL), T in the Park (UK), Sonisphere (UK), Rock im Revier (DE), Rockavaria (DE), Rock-a-Field (L), Allmend Rockt (CH).
Waarvan volgens mij T in the Park normaal in juli is, maar de rest begin eind mei / begin juni.

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.403
PJ wrote:
Enig idee hoe dit komt? Het kwam vroeg op gang maar daarna is het redelijk stil bij de meeste…..


Nou… Wat mij niet zo lekker zit, is de stilte en de cancel van een aantal festivals.
Noem bijvoorbeeld, FortaRock (NL), T in the Park (UK), Sonisphere (UK), Rock im Revier (DE), Rockavaria (DE), Rock-a-Field (L), Allmend Rockt (CH).
Waarvan volgens mij T in the Park normaal in juli is, maar de rest begin eind mei / begin juni.

Ik kan nog lastig plaatsen waar dit nou aan ligt. Zijn er zoveel nieuwe festivals bijgekomen met de uitbreiding van Download en Lollapoloza? Of is de spoeling dit jaar te dun?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
DennisvdBr wrote:
PJ wrote:
Enig idee hoe dit komt? Het kwam vroeg op gang maar daarna is het redelijk stil bij de meeste…..


Nou… Wat mij niet zo lekker zit, is de stilte en de cancel van een aantal festivals.
Noem bijvoorbeeld, FortaRock (NL), T in the Park (UK), Sonisphere (UK), Rock im Revier (DE), Rockavaria (DE), Rock-a-Field (L), Allmend Rockt (CH).
Waarvan volgens mij T in the Park normaal in juli is, maar de rest begin eind mei / begin juni.


Ik kan nog lastig plaatsen waar dit nou aan ligt. Zijn er zoveel nieuwe festivals bijgekomen met de uitbreiding van Download en Lollapoloza? Of is de spoeling dit jaar te dun?
Wie weet... Toch minder bands op tour. Of bands die zouden touren maar dat alsnog hebben nagelaten.

Vergat ook nog dat er geen Rock in Rio Lissabon is in 2017. Dat zijn ook vaak nog grotere acts eind mei. Tel die cancel er ook maar bij.
Als je kijkt wat in Rio de Janeiro staat, zitten er misschien een paar vermeende acts bij.
 

Max

Playlistbediener
8 feb 2017
10
3
Ik ben het wachten zat, zo weinig nog bekend. Hoop totaal niet op Justin Bieber dit jaar. Het duurt allemaal té lang, Jammer Pinkpop maar ik ga genieten van de geweldige line up van Werchter dit jaar.

Ik vrees dat meer mensen zo denken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.010
6.054
Dat is inderdaad een keurig lijstje! Bon Jovi nog enige realistisch kanshebber voor Pinkpop?
Had ik in mijn lijst staan, dat komt omdat Bon Jovi op de lijst stond van DEAG aankomende zomer.
Er is een dikke MAAR

Er waren 6 grote rock acts gepland in de zomer van 2017 door DEAG: Coldplay, U2, Robbie Williams, Guns N Roses, Bon Jovi en The Rolling Stones.
De eerste 4 zijn inmiddels als losse concerten aangekondigd, van de andere weten we inmiddels ook wel dat ze niet voor festivals (in de Duitstalige landen) gaan kiezen.
DEAG stelt mij zeer teleur in 2017, tegenvallende line-up Rock in Vienna en 3 festivals gecancel door mislopen grote namen.
Volgens de eerste geruchten bij Rockavaria, zouden bijvoorbeeld Aerosmith, opioneel KISS, Volbeat en Kings of Leon hier nog bij zitten voor DEAG festivals.
We weten inmiddels dat enkel Kings of Leon wel bevestigd is voor Rock in Vienna.
Dus, de kans dat het nog kan is niet groot meer aangezien het voor de festivals eind mei / begin juni iets anders verloopt dan verwacht... Denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken