Paaspop 2026

Nou ik wilde ook net gaan tikken. Het hangt van bezuinigingen aan elkaar. Alleen douches op het centrale plein. Er staan nog wel wc’s, maar geen douches of wasbakken.

We waren hier om 11:30, geen file, geen rij, bijna vooraan op de parking…die verkoop is denk ik echt dramatisch
Maar wel interessant dat een artikel van Omroep Brabant (en de situatie op de camping) nu de indruk wekt dat de verkoop dramatisch is.
Ik ben benieuwd hoe het op het veld is. Als de tenten echt leeg zijn, dan geloof ik het eerder, dat de verkoop dramatisch is ;)

Nou ik wilde ook net gaan tikken. Het hangt van bezuinigingen aan elkaar. Alleen douches op het centrale plein. Er staan nog wel wc’s, maar geen douches of wasbakken.

We waren hier om 11:30, geen file, geen rij, bijna vooraan op de parking…die verkoop is denk ik echt dramatisch
Ja ik kwam inderdaad ook bij de camping aan vanaf de parking. En kon gelijk doorlopen. De mensen waar ik mee liep waren ook echt verbaasd.

Hoop dat t niet al te dramatisch is, want wil dit festival niet kwijt 🥲

Zou inderdaad wel zonde zijn als het festival flinke klappen zou krijgen. Aan de andere zijde met de nieuwe koers die ze na Corona aan het varen zijn is dat ook wel logisch uit te leggen. Heel veel nederlandse acts die je op heel veel plekken gewoon gratis kunt zien. Vroeger boekte ze nog bijvoorbeeld een Parkway Drive, Lamb of God, Hatebreed etc. Of nog regelmatig meerdere parels op de line up, zoals Nothing But Thieves, Yungblud etc. Waarvan je wist die gaan later gewoon groot worden. Daar is al jaren niks meer van terug te zien. In mijn omgeving gaat er denk ik nog 20% van degene die voor corona ook gingen, maar we worden ook weer ouder dat is ook zo en dan wonen we maar 10km van het terrein af. Zelfs dan nog niet eens de moeite waard, ik heb 1 vriend over kunnen halen om morgen toch een dag te gaan. Programmering is dus 1 onderdeel, waar steeds meer mensen op afhaken.

Daarnaast de tent waar Paaspop wel een beetje omdraait de Loco Royale zonder pardon weghalen... Oliedomme keuze naar mijn inziens. Het steeds groter maken van het grootste gedrocht op het terrein the Warehouse. Tel daarbij de stijgende prijzen, kom je al snel tot de conclusie dat de prijs/kwaliteit verhouding erg scheef aan het worden is. En nu de opmerking richting Omroep Brabant kan er wel eens voor zorgen dat meer mensen het beu beginnen te raken.

Nu heb ik genoeg geklaagd haha! Voor iedereen die er vandaag is heel erg veel plezier. Ik ben morgen als vaste ganger toch nog een dagje aanwezig :)

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Equal Idiots zorgen iig voor een zeer goed begin!
Voor een van de eerste acts van het weekend staat t lekker vol! En zo bekend zijn ze niet in Nederland. T is vooral het StuBru publiek die ze kennen. Ik vind dit zo heerlijke band en een top begin van het weekend!

• Leuk
Cian Ducrot…wauw…loepje zuivere pop. 1e rij met een paar fans 👌🏻. Oja Apollo natuurlijk bijna leeg

• Leuk
Zou inderdaad wel zonde zijn als het festival flinke klappen zou krijgen. Aan de andere zijde met de nieuwe koers die ze na Corona aan het varen zijn is dat ook wel logisch uit te leggen. Heel veel nederlandse acts die je op heel veel plekken gewoon gratis kunt zien. Vroeger boekte ze nog bijvoorbeeld een Parkway Drive, Lamb of God, Hatebreed etc. Of nog regelmatig meerdere parels op de line up, zoals Nothing But Thieves, Yungblud etc. Waarvan je wist die gaan later gewoon groot worden. Daar is al jaren niks meer van terug te zien. In mijn omgeving gaat er denk ik nog 20% van degene die voor corona ook gingen, maar we worden ook weer ouder dat is ook zo en dan wonen we maar 10km van het terrein af. Zelfs dan nog niet eens de moeite waard, ik heb 1 vriend over kunnen halen om morgen toch een dag te gaan. Programmering is dus 1 onderdeel, waar steeds meer mensen op afhaken.
Beetje visuele cirkel ook waar ze zichzelf in hebben geplaatst. Simpele feest acts doen het goed en 'moeilijkere' acts minder. Laten we minder van die 'moeilijkere' dure acts boeken en meer goedkope feest acts. Daardoor blijft steeds meer het publiek weg die komen voor de combinatie van moeilijk en feest. Daar gaat de organisatie weer op verder boeken en boeken bijna alleen maar feest acts. Nu haakt ook de rest van het publiek af, omdat die acts ook wel voor 100/200 euro minder ergens anders te zien zijn.

Laatst bewerkt:
Die Qmusic bar. Ik sta in de rij voor Paul Elstsak. Het ziet er zo leeg uit binnen. Melding vanuit de security. "ROOFTOP BAR IS VOL"
Capaciteit is blijkbaar 260 man...
Ik zie daar nog zo veel lege statafels aan de ramen. Zo veel ruimte daar om heen. Wtf?

Alvast m’n ranking van de vrijdag

1. Somebody’s child
2. Wodan Boys
3. Chris Stussy
4. Ferocious Dog
5. Equal Idiots
6. Pegassi
7. Olive Anguz
8. Sean Paul (geld waard???)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: piep en Moniek
Ja damnit. Zet Charlotte Wessels maar weer terug op die spot dan, kan ik die iig wel zien 🥲😂

Top 5 vrijdag:

1. Wodan Boys
2. Cian Ducrot (took me by surprise)
3. Equal Idiots
4. Somebody’s Child
5. The Dirty Daddies

Eervolle vermelding voor: Power slave, gitaren en drums kwamen aardig in de buurt van het origineel en de passie spatte ervan af

Grootste tegenvaller: Punk rock factory

• Leuk
Waarderingen: Louwers en piep
Heel erg genoten van Sean Paul gisteren. Lag dat aan hem? Ik weet het niet perse. Misschien wel eerder aan het leuke gezelschap, de herkenning en het feest wat wij linksvoor hadden.

Ook sterk: Sophie Straat, Gruppa Karl Marx Stadt en Triggerfinger.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Louwers

Users who are viewing this thread