Overige Festivals 2016

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.934
8.575
Die lineup van Governors Ball is degelijk.

Alhoewel: alwéér The Strokes? Dat zijn de Editors van New York.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Daar ben ik het echt totaal niet mee eens. Wat mij betreft mogen de mannen van The Strokes de veters van Alex Turner nog niet eens strikken.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Wat mij betreft mogen de mannen van The Strokes de veters van Alex Turner nog niet eens strikken.

Wow, serieus? The Strokes zijn de grootste inspirator van Alex. Zonder This is It had de hele indierock revival van de afgelopen 15 jaar er echt heel anders uitgezien. Ik ben ook een groot AM fan maar dit is bijna alsof je zegt alsof The Beatles de veters van Chris Martin nog niet mogen strikken.

Anyway ik ben erg benieuwd of ze ooit nog naar de Benelux komen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, ik heb echt helemaal niks met The Strokes. Ook niks met The Beatles of Colplay btw.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Ja, ik heb echt helemaal niks met The Strokes. Ook niks met The Beatles of Colplay btw.

Oh dat kan natuurlijk, niet per se heel bijzonder. Maar die verhouding er op na houden qua grote/kwaliteit tussen The Strokes en Artic Monkeys vond ik wel noemenswaardig, zeker omdat IRL zelf een fanboy is van de groep in kwestie. Uiteraard is zijn eigen band anno 2016 wel relevanter en heeft hij, zeker buiten Amerika, ook meer commercieel succes.

On topic valt het toch wel op dat ook de poster van Governors Ball ondanks de erg Amerikaanse focus toch weer vrij veel namen deelt met de eerste lijst namen van BKS of namen die vorig jaar al op Werchter stonden. Er wordt veel gevist in dezelfde vijver.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
WeckoJ wrote:
Ja, ik heb echt helemaal niks met The Strokes. Ook niks met The Beatles of Colplay btw.


Oh dat kan natuurlijk, niet per se heel bijzonder. Maar die verhouding er op na houden qua grote/kwaliteit tussen The Strokes en Artic Monkeys vond ik wel noemenswaardig, zeker omdat IRL zelf een fanboy is van de groep in kwestie. Uiteraard is zijn eigen band anno 2016 wel relevanter en heeft hij, zeker buiten Amerika, ook meer commercieel succes.

On topic valt het toch wel op dat ook de poster van Governors Ball ondanks de erg Amerikaanse focus toch weer vrij veel namen deelt met de eerste lijst namen van BKS of namen die vorig jaar al op Werchter stonden. Er wordt veel gevist in dezelfde vijver.

Werk natuurlijk ook andersom. Amerikaanse acts zullen veel eerder op een Governors Ball staan waarna de Europese festivals ze ook ontdekken en gaan programmeren. Een Europese act zal bewandelt de weg die jij benoemt. Het lijkt me niet meer dan logisch dat je eerder geprogrammeerd wordt op je 'eigen' continent
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmm niet eens zo slecht. Wel een aantal namen die heel goed op primavera hadden gekund.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19


Bonnaroo schijnt volgende week dinsdag pas met hun lineup te komen als ik dit mag geloven. (Woensdag 20 Januari 5 uur 's ochtends voor ons)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Hmm niet eens zo slecht. Wel een aantal namen die heel goed op primavera hadden gekund.

Primavera is het weekend erop pas, kan dus nog gerust.

Wel opvallend dat Sufjan Stevens er staat. Dan blijken die verhalen over eindigen in de lente en eenmalig zwaar cashen op Coachella niet waar te zijn.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nog een festival voor Sufjan:


En nog een hele lading bands voor Treefort Music Festival. Zit best nog wat leuks tussen. Built To Spill heb ik nog niet op een affiche gezien voor komende zomer.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Fatboy Slim, Die Antwoord, Netsky, A-Trak, Boys Noize DJ set, Camo & Krooked, Gesaffelstein DJ set, SBCR (The Bloody Beetroots DJ set), Birdy Nam Nam, Digitalism, Fred V & Grafix, Larry Gus, Marcel Fengler, Max Cooper, Moksi, Omar Souleyman, Rustie, Secret Cinema, Spor, Tommy Four Seven, Worakls , Abstract Division, BANGANAGANGBANGERS, FS Green, Guerilla Speakerz, Joop Junior live, Nymfo b2b Karimooo voor We Are Electric.

Niets bijzonders. Gesaffelstein, Larry Gus, Max Cooper, Omar Souleyman en Rustie zijn wel lachen. Misschien voor die 60 ekkies een vriendenweekend van maken, aangezien het praktisch om de hoek is voor mij. In ieder geval geen tegen-/afvallers voor de betere Nederlandse elektronische festivals.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja klopt, maar even zien wat het gaat worden. BKS namen zijn ondertussen wel welkom. Ze hebben momenteel met Caribou welgeteld één naam die ik echt graag wil zien staan.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Heb je niets met Wilco, Beach House of Explosions in the sky?

Explosions In The Sky is wel een aardige band, en Beck zou ik opzich ook wel eens willen zien, maar daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Maar wie weet blazen ze me omver met de volgende batch.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik denk dat jij en BKS een beetje uit elkaar zijn gegroeid ;).

Sniff, sniff. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Ik dacht dat wat we hadden echt was :'(. Nee maar ik heb gewoon minder met de eerste lichting namen dan andere jaren. Vorig jaar kwamen in de tweede of derde lichting ook nog o.a. BBNG, Pissed Jeans en Kiasmos erbij dus wie weet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken