Overige Festivals 2016

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.105
Hmmm, lijkt niet te lukken om naar een individuele post te linken op mijn telefoon, maar op pagina 4 van het 2016 topic staan wat ervaringen van o.a. Wessel en ondergetekende.
Vet! De drukte en sanitair heb ik ook meegemaakt op Lolla Berlijn dus dat valt wel (maar blijft ambetant). Qua transport zie ik dat 't wel slim komt, dus das ook een plus. Denk er namelijk over na om één van de 2 te gaan doen :') Ga je ook terug?
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik zou er zelf niet zo snel terug gaan.

Ik drink toch graag wat biertjes tijdens een festivals en dan heb ik echt weinig zin in die belachelijk lange rijen. Ook zou ik de volgende dan liever weer een nieuw Europees festival willen proberen.
Mocht je gaan dan raad ik je erg aan om lekker wat langer in Lissabon te blijven en ik was jaloers dat Dave een zwembad bij z'n hotel had. Middagje zwemmen is niet verkeerd met die temperaturen daaro.

De muzikale ervaring is er wel geweldig tussen dat gekke volk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Ik ga er denk ook niet snel terug, maar dat is zeker niet omdat ik het niet tof vond. Overigens heb ik in tegenstelling tot Wessel eigenlijk niet zo veel last gehad van de druktes bij de bar, mede door de Major Toms die wat meer naar achteren op het veld rond liepen. Genoeg bier gedronken zonder veel in de rij te hoeven staan. En ook aan het publiek ligt het niet, dat was met afstand het beste dat ik op een festival heb meegemaakt.
Wel een zelfde reden is dat ik liever eens een ander festival zou proberen dan hier terug te keren.
En als laatste kies ik er persoonlijk liever voor om al vrij vroeg in de middag over het festivalterrein met een biertje in de hand van podium naar podium te struinen. NOS voelde in dat opzicht toch minder als een festival, maar meer als drie dagen van losse concerten met zeer uitgebreide voorprogramma's ;-)
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584


Beste Amerikaanse line-up die ik tot nu toe hebt gezien! Origineel en relevante namen, en nog wat oudgediende die niet vaak op posters verschijnen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Zou Tool niet het tweede deel van het festivalseizoen naar europa kunnen komen?
Bijv. Sziget, Lowlands, Pukkelpop
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.960
531
Wow, mooie affiche zeg... Mumford & Sons, Major Lazer en The 1975 vallen een beetje uit de toon, maar de rest is om te snoepen (dat wat ik ken dan... :))
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584


Laat hier nog maar wat van doorkomen naar Lowlands. Moet mogelijk zijn aangezien Ty Segall ook op beide staat.
Van bovenstaande lijstje graag Dinosaur Jr., Drive-By Truckers, Deer Tick, J Mascis, Pinegrove, Big Thief en Brent Cobb doorsturen naar LL. Mooie opvulling m.i.
 

shadyme

Playlistbediener
21 jun 2016
12
0
Iemand toevallig ervaring met Mad Cool of NOS Alive, vond ’t een beetje moeilijk om juist daarvoor een topic te openen dus zet ik ’t hier
Vraag is hoe de sfeer er is, wat soort publiek het voornamelijk aantrekt en of het heel druk is (heb al RW & PKP gedaan dus idk of ’t vergelijkbaar is) en hoe het zit met transport
Op pagina 6 van dit topic had ik vorige zomer al een soort review gedaan :)
Vond het heel leuk, was vorig jaar wel een maandje vroeger dus tzal een paar graden schelen. Het was hun eerste editie, er waren vooral spanjaarden. Sfeer zeker geen probleem ookal sprak ikzelf of men maat amper spaans we hebben ons kostelijk geamuseerd en de meeste jongeren kennen ook wel wat Engels. Ik ga dit najaar zelf nog eens op bezoek bij een paar die in Bilbao wonen en we daar hebben leren kenen.
Wij verbleven in een appartementsgebouw (airbnb) op 500m van het terrein voor amper 25€ per dag voor 2 mensen. Was nu wel in prijs omhoog gegaan toen ik laatst checkte. Die mensen wisten vorig jaar gewoon zelf niet dat er zo een evenement in de buurt plaatsvond :D
Verder locatie zeer leuk, vlotte inkom/uitgang. Zeker geld op voorhand op je bandje zetten, alles is cashless er is geen andere optie (of om je bandje gaan naar huis/hotel gaan en via internet nog opladen, want dat was een mess vorig jaar.)
2 grote 'main" outdoor podia waarop afwisselend gespeeld word. Overal plankenvloeren en kunstgras, bankjes etc alles mooi bekleed, er was zelf een reuzerad. Ook wel een aantal vip tribune's/drinkgelegenheden met een "beter" zicht.
Er waren ook nog 4 indoor podia, verspreid over evenveel indoor tennis tereinen, sommige met grote tribunes rondomrond. Raar zicht soms, en ook het loopschema trappen op en af zat soms raar ineen... Ik weet nog de eerste dag wa wilden een bepaalde grp zijn die op een van die kleinere podia speelde en niemand kon ons vertellen hoe we aan dat podia geraakten op den duur liep daar een hele bende te zoeken waar dat toch wel zou kunnen zijn. Onvoorstelbaar maar tranquilo blijven en we zijn er nog geraakt.
Ze begonnen er wel laat aan tegen 17-18u ofzo stonden de eerste acts meestal als ik met goed herriner. Maargoed was wel leuk rustig opstaan, onbijt&middag ineens. Daarna metro naar Madrid effe wat de tourist uithangen, metro terug effe wat eten. En feesten maar :D /repeat

edit, wall of tekst maar je specifieke vragen eigelijk wat uit het oog verloren;
vergelijkbaar van grote; van grote zeker niet mer RW, eerder pukkel (ookal is het al heel lang geleden dat ik daar nog geweest ben) , en transport metro stopt dichtbij wij hebben enkel die en de voettram genomen :)
 

regnaglavitsef

Nieuw lid
17 nov 2016
3
0
Verder locatie zeer leuk, vlotte inkom/uitgang. Zeker geld op voorhand op je bandje zetten, alles is cashless er is geen andere optie (of om je bandje gaan naar huis/hotel gaan en via internet nog opladen, want dat was een mess vorig jaar.

Omdat ik dit jaar ook naar Mad Cool ga, heb ik wat inlichten gevraagd. Ze wisten me het volgende te melden:

"The collection system this year will not be cashless. We'll give you more details soon."
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken