Oasis

BIBLICAL BIBLICAL BIBLICAL

Donderdag:

Wát een weekend hebben we gehad! Donderdagochtend de kids bij opa en oma naar binnen gesmeten en in de middag de trein naar Londen. Dagje extra Londen kan geen kwaad. Bovendien scheelde het mij weer 3.000 grijze haren en stress dan als ik vrijdagochtend de trein moest nemen. "Wat als de trein stuk gaat??!!!" "Shit, verslapen!!!" etc. etc.

In de vertrekterminal heb je altijd het chagrijnige Britse douanepersoneel. De norse blik verdween als sneeuw voor de zon toen ze mijn Oasis shirtje zagen. "Bussines or leisure?" vroeg de meneer die mijn paspoort controleerde zonder mij aan te kijken. Toen hij mijn shirt zag begon hij te lachen. "Next time at border control just show them your t-shirt!" "150 pound for a ticket? That's a bargain! My mate payed 400!"

Na aankomst in Londen niks meer gedaan. Lekker in het hotel gehangen en bier gedronken!

Vrijdag:
De vrijdag begon met een tochtje naar de Oasis pop-up store. Ik had om 11:00 een tijdslot, maar mocht wat eerder naar binnen. Wát een drukte en chaos in de winkel. Ook bij de Adidas Originals winkel was het chaos. Die Adidas x Oasis collectie is een schot in de roos. Ik had zelf via internet én in de Amsterdamse Adidas winkel al wat merch kunnen kopen. Onze jacht was vooral gericht op de merch bij het stadion. Daar werden speciale Adidas x Oasis spullen verkocht waar ook "London, UK" op stond.

De middag vooral in pubs verbleven waar iedereen van onze groep verspreid binnen druppelde. Rond 16:00 op weg naar Wembley. Prima te bereiken met de Metropolitan line vanaf onze hotel (Tower Hill). Hou er even rekening mee dat de de metro's rond Kings Cross/Euston al goed vol zitten. Jubilee Line is ook een optie, maar daar heb je veel meer stops.

Bij aankomt op Wembley Park kwamen bij mij de eerste tranen. De zee van uitzinnige, vrolijke Oasis fans in de lange weg naar Wembley was bizar. Nog nooit in mijn leven zo uitgekeken naar een concert en de mooie weg naar Wembley was voor mij blijkbaar het échte besef dat het vanavond ging gebeuren. Na 16 jaar! Oasis!
Bij de grote merchstand naast het stadion was het mijn vriendin en ik gelukt om onze felbegeerde Adidas x Oasis spullen, mét "London, UK", aan te schaffen! Voetbalshirtje (alleen zwart) was alleen nog vanaf XL. Jacks en shirts vanaf L.

Voor de vrijdag hadden we zitplaatsen op de eerste rij, hoogste ring. Perfect zicht op het hele podium. Opnieuw tranen bij "The Drugs Don't Work" van Richard Ashcroft. Het was het eerste nummer waar het, toen al 80% gevulde, stadion voor het eerst collectief mee zong. Prachtig, prachtig!

En toen! OASIS! Bij de start van Fucking In The Bushes sloeg ik een oerkreet uit waarvan ik zelf schrok, haha. Vanaf dat moment gesprongen, geschreeuwd, geknuffeld, gezongen, etc. Wat is de band goed! Stem van Liam is echt het beste sinds 1997. Noel geniet. Wat een heerlijkheid. Hoogtepunten waren er niet. Het hele concert was één hoogtepunt. Prachtig om te zien dat er, naast de uitzinnige Britten, zoveel mensen vanuit alle hoeken van de wereld aanwezig waren. Vanaf de eerste noot zat niemand meer. Tot in de nok van het stadion. Iedereen stond! Memorabel moment was de ode aan Ozzy Osbourne. Zijn afbeelding verscheen op het einde van Live Forever op de schermen. Vervolgens droeg de band "Rock 'n' Rollstar" op aan de overleden zanger.

Na het vuurwerk besloten we rustig aan richting de uitgang te gaan. Er werd mij van te voren gezegd dat ik na het einde van het concert ong. twee uur moet incalculeren om terug te komen in het hotel. Na een sanitaire stop sloten we aan de in de lange rij naar Wembley Park. Af en toe moesten we stil blijven staan. Maar alles werd in goede banen geleid door beveiligers en politie. Het station zelf was giga druk. Maar eenmaal op het perron rijden de metro's af en aan. Rond 00:15 waren we weer in het hotel. Exact twee uur na het einde van de show!

Zaterdag:
Koppijn! Toch iets meer biertjes gedronken dan ik dacht! De hele dag lekker rustig in hotel gehangen. Rond een uurtje of twee lekker bij Nando's (TIP!) gegeten. Vriendinlief had alleen een kaartje voor vrijdag dus ze ging weer terug naar het hotel.
Ik stapte rond 16:00 de metro in! Dag 2! Op de één of andere manier leek het in de metro wat rustiger dan de vrijdag. Ook rond Wembley leek het wat rustiger. Misschien omdat ik wat eerder was? Geen idee....

Voor de zaterdag hadden we staanplaatsen. Geen moeite gedaan om aan "Front standing" tickets te komen. Wel lekker vroeg naar binnen. Rond het stadion geldt een "no-alcohol policy". Als je biertjes wil drinken ben je aangewezen op de barren (lange rijen) of fanzones (niet gezien).
Halverwege Richard Ashcroft wat commotie en gegil. "The Chief" stond mee te kijken in de spelerstunnel. Uiteraard even een foto van genomen. Bij onze staanplaatsen zagen we wat minder, maar dit werd volledig gecompenseerd door de geweldige sfeer. De mensen om je heen zijn binnen 10 minuten "best mates ever". Iedereen op elkaar bij de schouders. Armen om elkaar heen. Twee uur lang alles mee zingen. Moeilijkste van de avond was nog het plannen van de plaspauzes en bier halen. In tegenstelling tot, bijvoorbeeld de Arena, kun je op het veld geen eten/drinken kopen of naar de wc. Hiervoor moet je terug naar de omloop. Hou hier rekening mee!

Na het concert wat sneller richting de uitgang gegaan. Let op!! Als je van de lange trap bent en je rechtdoor naar Wembley Park kunt ga rechtsaf en de eerst volgende straat links! Hierdoor wordt je niet tegengehouden als het wat drukker is. Vervolgens sluit je wat dichter bij het station weer aan in de rij. Ik bereide mij voor op dezelfde toestanden als vrijdag, maar dit viel reuze mee. Het was veel rustiger op het station. Ik was een uur na afloop van het concert alweer in het hotel! Reistijd gehalveerd t.o.v. vrijdagavond.

Zondag:
De Eurostar ingekropen....

Wát een weekend, wát een band!

Laatst bewerkt:
Ook hier echt een ongelooflijk weekend gehad, zowel vrijdag als zaterdag staanplaatsen. Na in Cardiff 3 weken eerder bovenin het stadion te hebben gezeten, was dit ook weer een hele andere ervaring. Ik brak compleet bij Champagne Supernova en had in no time 4 vreemde Britten die me kwamen knuffelen. Qua logistiek etc. een zelfde ervaring als Franzzz, die tip van om hem en koekroeck om één straatje rechts te pakken is een goede! Qua drukte op de heenweg was het allemaal goed te doen. Vrijdag waren we rond 17:00 op Wembley Park, zaterdag rond 17:45 en toen was het echt wel een stuk drukker maar nog steeds goed te doen. De merchandise buiten het stadion was mega druk, in het stadion was het een stuk rustiger. Een vriendin van me stond zaterdagochtend met openingstijd bij de Adidas store (dus niet de Oasis pop-up) op Oxford Street en die heeft daar nog een goede buit gescoord van de Adidas x Oasis lijn. Een halfuurtje later stond het bomvol en een grote rij buiten, ga dus om 10u gelijk!

Het begint toch wel weer te kriebelen, als iemand nog de gouden tip heeft voor een ticket in Edinburgh....

Ik ben zaterdag naar Wembley geweest voor het 2de concert van Oasis. Een sfeerverslag ga ik niet geven, alles wat al geschreven is klopt. Gans Londen was Oasis, van ’s morgens vroeg al loopt heel de stad met t shirts van de band en de pubs zitten overal vol fans. De euforie was overal voelbaar. Verwacht het allerbeste van de show en geloof me : het gaat nog beter zijn. Ik heb +1300 concerten op de teller, maar dit was nummer 1, zonder twijfel.

Tips wie nog gaat de komende weken :

• Kom op tijd, maar ook niet te vroeg. De metro zat om 15u30 al heel vol. Wij vertrokken van Baker Street Underground via de Metropolitan Line naar Wembley (20min)
  • Wembley Park is een alcohol free zone, dus verwacht niet om er een pintje te drinken voor je in het stadion bent.
  • Je bent haast verplicht om merchandising te kopen : er zijn 100den kraampjes. Verlies geen tijd om naar die pop-up store te gaan, daar moet je uren (!) aanschuiven. Wij zijn naar de officiële Adidas winkel op Regent Street geweest en daar verkopen ze ook alles en geen wachtrij. Als je besluit om iets aan het stadion te kopen, weet dan dat je het direct moet aandoen, want zelfs een doorzichtig plastic zakje mag niet binnen.
  • Wij hadden staanplaatsen en het was zoeken naar de juiste rij. Ook al stond er op ons ticket “Blue Zone gate B”, we moesten aanschuiven aan de rij met “Standing Place” ter hoogte van Block N. Er was al een enorme rij om 16u20, maar we hadden toch het geluk om nog een stempel te krijgen wat toegang verzekerd tot de “front standing zone”. Nadien gaat het vrij vlot om binnen te gaan.
  • De security is in vergelijking met Werchter een lachertje : Draaipoortje – ticket scannen – en binnen. Ze kijken enkel of je rugzak of zakje mee hebt. Je moet je zakken niet leegmaken, geen metaaldetectors, niet fouilleren, allemaal easy.
  • Eens binnen krijg je een extra polsbandje en dat verzekert je vrije ingang tot de Front Standing Zone. Wat nadien alles veel gemakkelijker maakt.
  • Eten in het stadion is pover qua keuze : triestige hamburgers of frieten met chickennuggets. Was 10 pond denk ik.
  • Wachtrijen voor eten, drinken en toiletten zijn er niet. We zijn 4 keer naar toilet geweest en 4 keer achter drinken en moesten nooit aanschuiven. Van front zone, naar toilet en terug duurde 2min, geen stress dus.
  • Voor bier betaal je 30pond (34euro) voor 4 halve liters.
  • Na het concert loopt Wembley direct leeg. Eens buiten is er niets meer te doen : alles is al gesloten. Er was 1 afterparty in de buurt in de Crystal Club (800 personen), waar we naar toe gingen, maar verwacht daar niet te veel van. De zaal was triestig ingekleed, maar de muziek was wel top en iedereen zong alles mee. Daar betaal je 5euro voor halve liter bier.
  • Om 2u zijn we daar doorgegaan en kwamen aan een verlaten Wembley : niemand meer te zien. We zaten ook alleen op de metro naar het centrum. Eens daar was ook alles verlaten. Als je na het optreden iets wilt doen, dan ga je dat dus wel op voorhand moeten plannen.
Vooral : geniet ervan, het zal het beste zijn dat je ooit zal te zien krijgen! Stijn van de Voorde en Thibault Christiaensen konden ons alleen maar gelijk geven.

Bijlagen

• Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-26 om 23.31.09_62181627.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2025-07-26 om 23.31.09_62181627.jpg
    205,6 KB · Weergaven: 63
Wij liepen vrijdagavond na afloop vanaf de trappen van Wembley richting station Wembley Central over de Wembley Park Boulevard en daar waren zeker meerdere pubs met Oasis sing-a-longs. Nog even Don't Go Away gehoord, een van mijn favoriete songs.

Vooraf zaten hier ook wat mensen, maar wij zijn al vroeg naar het stadion gegaan. Een fanzone was bovenaan diezelfde trappen links maar leek niet heel veel voor te stellen.

Laatst bewerkt:
Echt prachtig inderdaad om te zien hoe deze reünie alles waarmaakt. Lovende recensies, Noel en Liam die er broederlijk uitzien op het podium, de perfecte setlist, uitzinnig publiek en vooral, een band die werkelijk fenomenaal klinkt. Je kunt je afvragen hoe artistiek het is om alleen maar oud werk te spelen, met dezelfde setlist elke avond. Maar toch puur als principe 'band op het podium zonder echte showelementen gewoon 2 uur rocken' heb ik eigenlijk geen betere gezien dan Oasis.

Echt prachtig inderdaad om te zien hoe deze reünie alles waarmaakt. Lovende recensies, Noel en Liam die er broederlijk uitzien op het podium, de perfecte setlist, uitzinnig publiek en vooral, een band die werkelijk fenomenaal klinkt. Je kunt je afvragen hoe artistiek het is om alleen maar oud werk te spelen, met dezelfde setlist elke avond. Maar toch puur als principe 'band op het podium zonder echte showelementen gewoon 2 uur rocken' heb ik eigenlijk geen betere gezien dan Oasis.
Eerlijk, voor diene prijs ben ik zeer tevreden dat ze gewoon oud werk spelen. Aan nieuwe muziek en liedjes van hun mindere albums heb ik geen behoefte aan.

Eerlijk, voor diene prijs ben ik zeer tevreden dat ze gewoon oud werk spelen. Aan nieuwe muziek en liedjes van hun mindere albums heb ik geen behoefte aan.
Mee eens hoor, ik bedoelde er vooral mee te zeggen. Is het publiek maar lauwtjes, speelt de band niet strak of is er 0 chemie op het podium te zien, dan valt het ondanks de perfecte setlist misschien toch wat tegen (mede door de enorme hype) of voelt het enkel aan als een mega nostalgietrip. Nu klópt het gewoon allemaal. Ik heb de vooraf toch veel gebruikte term 'cashgrab' ook niet meer gehoord sinds de tour is begonnen.

Ik ben echt benieuwd wat het zal geven aanstaande zondag. Nu ben ik geen die-hard fan van Oasis, maar ze hebben natuurlijk een karrenvracht aan heerlijke nummers. En dat alles in Wembley doorgaat, maakt het allemaal nog mooier. Zaterdag staat er in ieder geval een bezoek gepland aan "Cart and Horses", waar Iron Maiden werd geboren.

Mee eens hoor, ik bedoelde er vooral mee te zeggen. Is het publiek maar lauwtjes, speelt de band niet strak of is er 0 chemie op het podium te zien, dan valt het ondanks de perfecte setlist misschien toch wat tegen (mede door de enorme hype) of voelt het enkel aan als een mega nostalgietrip. Nu klópt het gewoon allemaal. Ik heb de vooraf toch veel gebruikte term 'cashgrab' ook niet meer gehoord sinds de tour is begonnen.
Dat klopt, persoonlijk had ik het een jaar geleden ook moeilijk mee om die prijs te betalen, maar toen dacht ik al van: goch binnen een jaar ben ik dat toch vergeten en infeite klopt dat wel, twas veel geld maarja dat is al een jaar geleden uitgegeven😅
En je weet gewoon, als ze al hun hits spelen én ze hebben er zelf zin in, komt dat sowieso goed. En gelukkig maar dat ze er zelf zin in hebben. Nu zondag is het dan eindelijk zo ver😁

Ik vind het de perfecte setlist, misschien wel de beste ooit. Vol gas in het begin, terugnemen met Noel, de meezingers. Ook tof dat Noel de toegift begint. En afsluiten met de drie grootste hits. Het kon echt niet beter.

Mocht iemand nog een kaartje voor Londen hebben…

De setlist benadert inderdaad de perfectie. Persoonlijk zou ik Bring It On Down en Do You Know What I Mean er nog uithalen en vervangen door Stop Crying Your Heart Out en Lyla, maar zo heeft iedereen wel zijn favorietjes.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Ik zou alleen Bring It On Down eruit halen en vervangen met She's Electric. Verder was het perfect.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Could anybody tell me it the tickets will become transferable on the day of the event?

Wij gaan naar Dublin over een paar weken. Wil graag een event en tourposter kopen. Tips waar ik dit het beste kan doen? Zijn deze ook verkrijgbaar bij de popup shops of alleen bij de merch bij de stadions?

• Leuk
Waarderingen: Athos
Wij gaan naar Dublin over een paar weken. Wil graag een event en tourposter kopen. Tips waar ik dit het beste kan doen? Zijn deze ook verkrijgbaar bij de popup shops of alleen bij de merch bij de stadions?
Beschikbaar bij de pop-up store, ook genoeg beschikbaar bij het concert zelf

• Leuk
Waarderingen: LaerPR en reaper
ik hoop op de jeans vest, football jersey en tshirt met tour dates locationss

Users who are viewing this thread