Lowlands 2026

Inderdaad niet te vergelijken wat WTSGD zegt. Pukkelpop is een hele andere kant opgegaan de afgelopen jaren en ze programmeren net wat anders dan Lowlands, vooral omdat Pukkelpop jonger publiek aantrekt. Dus Yungblud zal op Lowlands minder goed werken, denk dat het op Pukkelpop een feest gaat worden, mede door het jonge publiek.
Vindt ze juist heel erg hetzelfde boeken de afgelopen jaren. Af en toe stuivertje wisselen met Idles en Fontaines of dit jaar met bijvoorbeeld Ki/Ki.
Echte uitschieters een andere kant op, zoals Slipknot of Rihanna zijn al weer van een aantal jaar geleden.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Wel knap gedaan daar in pukkelpop! Fomo heeft zich verplaatst
Er staat tot nu toe toch bijna niks op Pukkelpop wat de line-up van LL echt beter zou maken? Underworld stond pas nog op LL, Yungblud vind ik persoonlijk niet zo boeiend, FATM had ik zelf wel een leuke gevonden, maar is ook niet echt een ticket kanon. Wet Leg had ik misschien een leuke toevoeging gevonden.

En Roxy Dekker, Zara Larson, Bazart en Ki/Ki mogen van mij ver wegblijven van LL.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en WTSGD
Er staat tot nu toe toch bijna niks op Pukkelpop wat de line-up van LL echt beter zou maken? Underworld stond pas nog op LL, Yungblud vind ik persoonlijk niet zo boeiend, FATM had ik zelf wel een leuke gevonden, maar is ook niet echt een ticket kanon. Wet Leg had ik misschien een leuke toevoeging gevonden.

En Roxy Dekker, Zara Larson, Bazart en Ki/Ki mogen van mij ver wegblijven van LL.
Florence ipv New Wave, maar die staat al op DTRH.

Ik heb ook tinnitus maar wat verwacht je dan? Het geluid zachter gaat ook niet werken. Investeer in goede oordoppen en niet meer vooraan staan. Ik heb het aan mezelf te danken en zorg nu dat het niet erger wordt.
Als iedereen gewoon stopt met oordoppen dragen hoeft het geluid ook niet zo hard.

Blijft verbazingwekkend hoeveel mensen hier niet begrijpen dat New Wave 10(!) jaar oud is en dus een aanzienlijk deel van de 25+ers met deze muziek voor het eerst gingen stappen etc. Wordt een grote nostalgia act.
Er zijn ook volksstammen opgegroeid met de Toppers. Die ook maar boeken dan?

• Haha
Waarderingen: gy0n
Voordat ik hier weer op teentjes trap, daarmee wil ik niet zeggen dat ik Deftones slecht vind (integendeel). Maar ze staat iets te hoog op de affiches imo, en los daarvan, ja hebt altijd wel net die ene act wel of die andere act niet. Maar of het nu echt het affiche maakt of breekt daarvoor vind ik Deftones echt niet bijzonder en exclusief genoeg voor.
Wel veel vraag naar afgelopen dinsdag. Kaarten waren ondanks de prijs erg gewild. Ik zou toch graag Deftones (gaat niet meer gebeuren) en The Hives erbij hebben gehad.

Onderschat Florence niet, ziggodome was binnen no time uitverkocht en ze hebben deftones! Met die 2 was de line up van LL stukken beter geweest voor het wat breder publiek.

Blijft verbazingwekkend hoeveel mensen hier niet begrijpen dat New Wave 10(!) jaar oud is en dus een aanzienlijk deel van de 25+ers met deze muziek voor het eerst gingen stappen etc. Wordt een grote nostalgia act.
Eens. En ik denk ook niet dat je de show van Lowlands gaat kunnne vergelijken met die op Pukkelpop. Het is een orginele headliner die je niet ieder jaar kan zien, en inderdaad bepaalde impact hebt gemaakt. Voor die gasten is Lowlands headlinen ook een ding. Yungblud, Florence of Deftones op die spot had imo meer cliché gevoeld. Lowlands heeft gewoon 3 verfrissende headliners dit jaar, dat is ook niet ieder jaar gegeven.

Onderschat Florence niet, ziggodome was binnen no time uitverkocht en ze hebben deftones! Met die 2 was de line up van LL stukken beter geweest voor het wat breder publiek.
Met FATM verkoopt DTRH vooralsnog ook niet uit. Met sterke undercard. Kan me niet voorstellen dat die voor Lowlands het verschil zou maken.

Wel veel vraag naar afgelopen dinsdag. Kaarten waren ondanks de prijs erg gewild. Ik zou toch graag Deftones (gaat niet meer gebeuren) en The Hives erbij hebben gehad.
Mwah een Deftones zou nog best kunnen als Bravo afsluiter ofzo. Heb nog wel het idee dat er 1 sub bij kan en ze heb geen NL gigs tegen die tijd. Maar in 3 jaar tijd Pinkpop, BKS en Lowlands doen achter elkaar volgens mij hoeft voor mij niet zo. Maar goed hebben wel een revival gehad en het past ook wel weer met andere namen op het affiche, maar dat is ook nooit een gegeven op Lowlands (gelukkig maar).

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Florence ipv New Wave, maar die staat al op DTRH.
Was voor mij persoonlijk veel leuker geweest inderdaad, ik denk alleen dat New Wave misschien wel meer kaarten verschuift op een LL dan een FATM. Daarnaast is New Wave een act die ook goed bij de leeftijd van het Lowlands publiek past (tussen 20 en 30). Is toch een nostalgische act voor velen.

Ik vind het persoonlijk helemaal niks, dus had er liever FATM gezien

Mwah een Deftones zou nog best kunnen als Bravo afsluiter ofzo. Heb nog wel het idee dat er 1 sub bij kan en ze heb geen NL gigs tegen die tijd. Maar in 3 jaar tijd Pinkpop, BKS en Lowlands doen achter elkaar volgens mij hoeft voor mij niet zo. Maar goed hebben wel een revival gehad en het past ook wel weer met andere namen op het affiche, maar dat is ook nooit een gegeven op Lowlands (gelukkig maar).
Ik snap wat je zegt. 3 jaar festivals achter elkaar is misschien een beetje teveel van het goede, alleen heb ik ze daar niet gezien 😉
Het gaat mij er vooral om dat ze nu weer relevant zijn en hun laatste album is een killer album 🔥🤘🏻

The Hives? LL is toch wel van de feestjes?

Users who are viewing this thread