Lowlands 2026

Maar goed, we zullen de komende jaren wel even in het Pukkelpop gaan posten als Lowlands eerder is uitverkocht dan Pukkelpop om even aan te geven wat ze fout doen hoor...

Echt niet eens. Ik vind het prima dat ze op Lowlands geen Yungblud, Zara Larsson, Roxy Dekker, alweer Underworld, slechts een DJ set van Pendulum, Ki/Ki die ovral draait, Deftones die ook jaar in jaar uit te zijn is, of een übersaaie Bazart.
Alleen Deftones vind ik jammer. Die hadden prima op LL kunnen staan. Stonden vorig jaar BKS maar hebben nooit op LL gestaan toch? Ook weer populair nu nu-metal helemaal terug is

Alleen Deftones vind ik jammer. Die hadden prima op LL kunnen staan. Stonden vorig jaar BKS maar hebben nooit op LL gestaan toch? Ook weer populair nu nu-metal helemaal terug is
Voordat ik hier weer op teentjes trap, daarmee wil ik niet zeggen dat ik Deftones slecht vind (integendeel). Maar ze staat iets te hoog op de affiches imo, en los daarvan, ja hebt altijd wel net die ene act wel of die andere act niet. Maar of het nu echt het affiche maakt of breekt daarvoor vind ik Deftones echt niet bijzonder en exclusief genoeg voor.

Zo'n Yungblud was, los van hoe vaak hij wel niet in NL staat, toch wel een mooiere headliner geweest dan dat New Wave is.
Yungblud is in mijn ogen echt nog totaal ongeschikt als headliner op LL. Die verkoopt hier toch niet zoveel tickets lijkt me? Ik ga waarschijnlijk ook niet kijken bij New Wave, maar vind hun best een logische headliner met hoeveel tickets ze verkopen in de Ziggo en dat het vorig jaar al vol stond bij Frenna.

En eens dat Deftones te hoog staat bij PkP.

Persoonlijk zou ik van het affiche van Pukkelpop enkel Denzel Curry willen zien op Lowlands.

Yungblud al eerder gezien en ik vind het helemaal niets, die mis ik ook niet. Meer vorm dan inhoud in mijn ogen. Maar dat is uiteraard persoonlijk. Maar ik ben ervan overtuigd dat hij niet de verschilmaker zou zijn in de kaartverkoop.

Sfeer op Lowlands vind ik persoonlijk veel fijner. Dat komt misschien dan toch doordat er alleen weekend tickets zijn? Want qua programmering is er zoveel overlap, daar kan het verschil niet in zitten.

Yungblud is in mijn ogen echt nog totaal ongeschikt als headliner op LL. Die verkoopt hier toch niet zoveel tickets lijkt me? Ik ga waarschijnlijk ook niet kijken bij New Wave, maar vind hun best een logische headliner met hoeveel tickets ze verkopen in de Ziggo en dat het vorig jaar al vol stond bij Frenna.

En eens dat Deftones te hoog staat bij PkP.

Vind Yungblud ook echt geen pepernoot aan. Ook meer een Pinkpop naam.
Nieuwe album is wel goed ontvangen en ook wel anders dan de vorige hoor wat in mijn ogen toch wat kinderlijke muziek was.

Denk wel dat ze het gaan maken als ze deze richting op gaan.

Laatste show op LL was inderdaad niet echt heel top

Ik heb ook tinnitus maar wat verwacht je dan? Het geluid zachter gaat ook niet werken. Investeer in goede oordoppen en niet meer vooraan staan. Ik heb het aan mezelf te danken en zorg nu dat het niet erger wordt.
Het geluid hoeft van mij niet zachter maar beter, vond het over het algemeen slechte kwaliteit, op uitzonderingen na b.v. QOTSA, FKA Twigs. Ik heb altijd zeer goede oordoppen in en sta nooit vooraan en mijn tinitus heb ik aan andere (oor)zaken. Je mag toch goede kwaliteit audio verwachten van een LL. Misschien zetten ze de volume iets hoger vanwege high energy acts maar is misplaatst en roekeloos. In mijn omgeving hoor ik veel geluiden van dat LL te druk en te lawaaierig wordt, en daarom twijfelen of ze wel gaan? Tervergelijkimg vond ik het geluid op DTRH stukken beter.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Het geluid hoeft van mij niet zachter maar beter, vond het over het algemeen slechte kwaliteit, op uitzonderingen na b.v. QOTSA, FKA Twigs. Ik heb altijd zeer goede oordoppen in en sta nooit vooraan en mijn tinitus heb ik aan andere (oor)zaken. Je mag toch goede kwaliteit audio verwachten van een LL. Misschien zetten ze de volume iets hoger vanwege high energy acts maar is misplaatst en roekeloos. In mijn omgeving hoor ik veel geluiden van dat LL te druk en te lawaaierig wordt, en daarom twijfelen of ze wel gaan? Tervergelijkimg vond ik het geluid op DTRH stukken beter.
Geluid valt inderdaad vaak tegen. De X-Ray is gewoon drama

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Inderdaad niet te vergelijken wat WTSGD zegt. Pukkelpop is een hele andere kant opgegaan de afgelopen jaren en ze programmeren net wat anders dan Lowlands, vooral omdat Pukkelpop jonger publiek aantrekt. Dus Yungblud zal op Lowlands minder goed werken, denk dat het op Pukkelpop een feest gaat worden, mede door het jonge publiek.

Inderdaad niet te vergelijken wat WTSGD zegt. Pukkelpop is een hele andere kant opgegaan de afgelopen jaren en ze programmeren net wat anders dan Lowlands, vooral omdat Pukkelpop jonger publiek aantrekt. Dus Yungblud zal op Lowlands minder goed werken, denk dat het op Pukkelpop een feest gaat worden, mede door het jonge publiek.
Maar New Wave is toch ook vooral een act voor jongeren onder de 20? Of zie ik dat verkeerd?

Maar New Wave staat dan weer in de middag of begin van de avond op Pukkelpop.
En misschien dat Lowlands daarom nog niet uitverkocht is, omdat het programma niet helemaal aansluit op de wensen van de gemiddelde bezoeker. Maar volgens mij hebben jullie daar al genoeg over gediscussieerd.

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Users who are viewing this thread