Lowlands 2026

Maak me toch wel zorgen om de line up ondanks dat LL altijd levert. Alleen is er dit jaar een andere directeur. Hopelijk maakt hij niet de klassieke fout. Als ik zie wat er tourt, welke dagen bij kanshebbers nog vrij zijn en wat andere Nederlandse festivals en PKP al hebben geboekt….. ik kan er niks van maken….

En Deftones…. zucht 😔
Hoop ook niet dat de lijn die we de laaste 2 jaren zijn ingegaan te niet wordt gedaan door weer meer elektronich werk/hip jip hop.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
We hebben het vandaag over Eefje De Visser gehad, en eerder is hier Paul Kalkbrenner genoemd. Zet ze achter elkaar en Lowlands kan daar vrij gemakkelijk mee wegkomen lijkt me.
Zou je 1 jaar mee wegkomen, maar lijkt wel echt een trend ingezet dat mensen niet meer blind een kaart voor een duur festival kopen.
Lowlands is wel een festival die daar vrij creatief in kan zijn.
Sluit ik me volledig bij aan. Ook als je kijkt naar wat vorig jaar oorspronkelijk je bovenkant was.

We zullen het morgen wel zien. Ik verwacht toch wel 2 degelijke headliners (of een mooie combi ergens), Lowlands is wel een festival die daar vrij creatief in kan zijn. Wie weet halen ze toch weer een dj ergens van stal die ze een hoge spot geven.

We hebben het vandaag over Eefje De Visser gehad, en eerder is hier Paul Kalkbrenner genoemd. Zet ze achter elkaar en Lowlands kan daar vrij gemakkelijk mee wegkomen lijkt me.

Ik ben wel benieuwd.
Paul staat wel alweer op meerdere plekken in Nederland (sowieso Free Your Mind en alweer Complex) dus exclusief is dat dan sowieso niet. Verwacht dat Lowlands voor zo'n spot wel exclusieviteit zou eisen.

• Leuk
Waarderingen: dikkeboktor
Hoop ook niet dat de lijn die we de laaste 2 jaren zijn ingegaan te niet wordt gedaan door weer meer elektronich werk/hip jip hop.
Opzich iets meer (goede) hip/hop op LL vind ik wel op zijn plaatst. Zeker met het wegvallen van Woo Hah. Laatste jaren toch het idee dat hip/hop niet heel erg aanwezig was.

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt en Novis95
Ik heb nog steeds stille hoop dat Florence and the Machine komt optreden, onlangs dat ze al op DTRH staan 🙏🙏 Ze staan ook op pukkelpop en anders vind ik het zo’n rare keuze dat ze niet op LL staan terwijl ze daar een aantal jaar geleden hebben geannuleerd (om goede redenen ofcourse)

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: StevieU2, @Marc en alois
Ik zie dat Boomtown Festival in de UK, Faithless heeft gestrikt. In hoeverre zouden die nog een hoge "combi" spot kunnen krijgen? Een beetje in de rol als Job Jobse/Kiki of eerder Underworld?

Ik durf dit jaar weinig mijn geld ergens op te zetten. Alleen Tyler lijkt me een soort van zekerheid (maar ook echt niet voor de volle 100%, dus dan is het weer geen zekerheid.... zucht).

• Grrr
Waarderingen: Festivaltime
Na de deceptie op Paaspop en de beschamende vertoning op Pinkpop? Mag toch hopen van niet.
Was het zo vreselijk ja? Maxi is niet te vervangen, maar gewoon die beats spelen met zijn vocals en wat visuals erbij, daar kan je toch niet zoveel aan verpesten? Het is ook niet mijn eerste wens, maar ik zou het toch wel even meepakken denk ik mocht het er staan.

• Leuk
Waarderingen: biebs
Ik zie dat Boomtown Festival in de UK, Faithless heeft gestrikt. In hoeverre zouden die nog een hoge "combi" spot kunnen krijgen? Een beetje in de rol als Job Jobse/Kiki of eerder Underworld?

Ik durf dit jaar weinig mijn geld ergens op te zetten. Alleen Tyler lijkt me een soort van zekerheid (maar ook echt niet voor de volle 100%, dus dan is het weer geen zekerheid.... zucht).
Het is wel zeker :)

Was het zo vreselijk ja? Maxi is niet te vervangen, maar gewoon die beats spelen met zijn vocals en wat visuals erbij, daar kan je toch niet zoveel aan verpesten? Het is ook niet mijn eerste wens, maar ik zou het toch wel even meepakken denk ik mocht het er staan.
Speelden op Paaspop veel nummers met geen of nieuwe vocals. Tijdens Synthesizer met nieuwe vocals liep de tent vrij snel leeg.

Over de set op Pinkpop is vgm al genoeg gezegd. Waren veel te laat, gaven Brexit de schuld. Moesten verkorte set spelen en hebben zich daarin alsnog slecht getimed waardoor We Come 1 niet meer kon worden ingestart.

Speelden op Paaspop veel nummers met geen of nieuwe vocals. Tijdens Synthesizer met nieuwe vocals liep de tent vrij snel leeg.

Over de set op Pinkpop is vgm al genoeg gezegd. Waren veel te laat, gaven Brexit de schuld. Moesten verkorte set spelen en hebben zich daarin alsnog slecht getimed waardoor We Come 1 niet meer kon worden ingestart.
Dat is wel balen dan. Sister Bliss heeft namelijk ook echt wel kwaliteiten. Maar goed, wat ik terug zag van Ki/Ki en Job Jobse die speelde ook schaamteloos wat 90's hits inclusie Insomnia. Dus waarom zou Faithless het dan niet kunnen.

Maar goed ik hoop zelf ook wat anders, op dance gebied zie ik ook niet echt heel veel tofs waar ik echt op zit te wachten. Nog een paar uurtjes en dan weten we het!

Laat die hoop maar varen.
Je kan die hoop wel laten varen maar vreemd is het wel en ook een gemiste kans. Zo dicht in de buurt, heeft nog wat in te halen en niet boeken, hele rare programmeringsfout! Maar ik heb ook nog hoop omdat ze zo dicht in de buurt is, ondanks ze ook op dtrh staat

Ik ben ook fan van Florence. Maar stel voor ze hebben wel een Lorde dan vind ik het wel begrijpelijk dat ze daarvoor gegaan zijn (en dat matched niet met mijn eigen smaak).

Normaal gesproken staat een headliner van DTRH toch niet ook op Lowlands? Noodsituaties door bijvoorbeeld afzeggingen daargelaten.

• Leuk
Waarderingen: daily

Users who are viewing this thread

• @Marc