Lowlands 2026

Ik vind het zo raar opeens. Op het pkp forum zijn ze nu weer overtuigd over lorde, maar dat zou geen LL betekenen. Wat gaan ze hier nu weer uit de hoge hoed trekken

Hoezo zou dat geen LL betekenen?
Alleen op 21e een plekje voor een optreden over. Het lijkt er op dat het Lowlands of Pukkelpop gaat worden. Het is vooral nog even gissen volgens mij wie dan de overige headliner zou moeten zijn waardoor ze daar nu weer hopen op Lorde. Morgen weten we meer.

Alleen op 21e een plekje voor een optreden over. Het lijkt er op dat het Lowlands of Pukkelpop gaat worden. Het is vooral nog even gissen volgens mij wie dan de overige headliner zou moeten zijn waardoor ze daar nu weer hopen op Lorde. Morgen weten we meer.
Op en neer UK

Zou dedication van haar kant zijn, veel respect daarvoor.
In principe is het een uurtje vliegen en dan een uurtje in de auto (en andersom ook voor pkp), voor haar als artiest zelf is t goed te doen. Betwijfel of ze een tourbusgebruiker is (bij festivals tenminste)

In principe is het een uurtje vliegen en dan een uurtje in de auto (en andersom ook voor pkp), voor haar als artiest zelf is t goed te doen. Betwijfel of ze een tourbusgebruiker is (bij festivals tenminste)
gezien haar schema deze zomer (zonet nog toegevoegd aan een festival in Bristol eind augustus, tussen 13 en 28 augustus speelt ze nu al 9 keer een festivalshow in Europa) denk ik wel dat ze zal touren met tourbus. Haar vrachtwagens voor de zaalshows (!) waren wel wat, ik ga ervan uit dat ze voor (headliner)shows ook wel wat van de props van haar zaalshows zal meenemen.

Het zou me ook niet verbazen als Lorde trouwens helemaal niet naar Pukkelpop of Lowlands komt. Als ze wel komt gaat ze van Zweden naar Kroatie, naar Oostenrijk naar NL/Belgie en dan direct door naar de UK. Waarbij het echt bijna nooit voorkomt in haar tour dat ze drie dagen achter elkaar speelt. Behalve de logistiek lijkt zo'n schema me vooral voor de mensen ook niet te doen.

Dan is er nog de optie om heen en weer te gaan van Londen terug naar NL om een dag later weer in Edinburgh te staan. Lijkt me nog het minst logisch en meest dure optie.

Zou toch leuk zijn als er nog een niet Nederlands konijn uit de hoge hoed komt morgen waar niemand rekening mee heeft gehouden.

Dat weet ik niet eens zo zeker, maar een grote naam is het wel.
Vindt haar ook net geen headliner, maar misschien ook weer te groot als sub. Wisselt ook een beetje per festival of ze nu wel of geen headliner is (toevallig 2 keer sub achter Gorillaz). Werkt wel met een dance-afsluiter erachter.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Ik vind het zo raar opeens. Op het pkp forum zijn ze nu weer overtuigd over lorde, maar dat zou geen LL betekenen. Wat gaan ze hier nu weer uit de hoge hoed trekken
Mij werd op een bijna geïrriteerde manier ('Nogmaals...) verteld dat Lorde 'planmatig was misgelopen' voor Pukkelpop. Maar nu ineens is er weer hoop? Niet te volgen...

Voor mijn gevoel moét Lowlands Lorde wel hebben, omdat je anders maar één onbetwiste internationale headliner zou hebben met Tyler. Er zijn niet echt alternatieven, als je alleen Underworld er naast hebt is dat toch veeeeel te licht? En anders zet je haar toch sowieso op Down the Rabbit Hole of Pinkpop?

Edit; Underworld is legendarisch maar ik bedoel gegeven het feit dat ze er recentelijk nog gestaan hebben, logischer zijn voor een spot zoals kiki/job jobse en jamie xx zijn, en vorig jaar al headliner waren van het 'kleine' dtrh? Dan zou een rijtje headlinere Underworld - Tyler - New Wave toch een enorme flater zijn?

Al lijkt de keuze dit jaar ook gewoon zeer beperkt.

Laatst bewerkt:
Charli XCX brengt 13 februari haar nieuwe album uit, dus wel een uitstekende reden om te touren, plus ze wordt voor Reading en Leeds expliciet ‘UK Festival exclusive’ genoemd, waar Travis Scott ‘EU exclusive’ was…

Zou ook een reden kunnen zijn waarom Pukkelpop eerst de namen van zondag bekend heeft gemaakt in plaats van te beginnen op de vrijdag (al kan dat ook gewoon door Tyler komen)

Users who are viewing this thread