Lowlands 2026

Charli XCX brengt 13 februari haar nieuwe album uit, dus wel een uitstekende reden om te touren, plus ze wordt voor Reading en Leeds expliciet ‘UK Festival exclusive’ genoemd, waar Travis Scott ‘EU exclusive’ was…

Zou ook een reden kunnen zijn waarom Pukkelpop eerst de namen van zondag bekend heeft gemaakt in plaats van te beginnen op de vrijdag (al kan dat ook gewoon door Tyler komen)
Ze gaat ook in tal van films spelen. Ze is druk genoeg.

Punt is, je hoeft dus geen exclusieve Ziggo act te zijn om de Alpha af te sluiten.
Westergas kunnen 3500 man in
Bankzitters hebben een record verbroken voor volgend jaar in de Ziggo Dome als eerste muzikale act 7 shows te doen en uit te verkopen. Headliner 2027🙏🙏🙏

• Haha
Waarderingen: StevieU2
geen vier dagen achter elkaar. Of PKP of LL. Op dit moment heeft PKP de beste kaarten, het is de kortste weg naar VK ideaal als tussenstop.
Ah jij hebt de wijsheid in pacht. Als Lorde op en neer wil cruisen tussen de UK en Europa, why not?

Maak me toch wel zorgen om de line up ondanks dat LL altijd levert. Alleen is er dit jaar een andere directeur. Hopelijk maakt hij niet de klassieke fout. Als ik zie wat er tourt, welke dagen bij kanshebbers nog vrij zijn en wat andere Nederlandse festivals en PKP al hebben geboekt….. ik kan er niks van maken….

En Deftones…. zucht 😔

Ah jij hebt de wijsheid in pacht. Als Lorde op en neer wil cruisen tussen de UK en Europa, why not?
De vrijdagheadliner moet van dezelfde grootte zijn voor PKP als Tyler the Creator en Florence and the Machines. Donderdag is Lorde geen headliner maar een vroege avondslot zodat ze snel met een vliegtuig naar Belgie kan vliegen, goed uitslapen en zich voorbereiden op PKP vrijdag. Zaterdag oversteek naar Londen voor All Points East. Zondag en maandag rustdag en dinsdag Edinburgh.

De vrijdagheadliner moet van dezelfde grootte zijn voor PKP als Tyler the Creator en Florence and the Machines. Donderdag is Lorde geen headliner maar een vroege avondslot zodat ze snel met een vliegtuig naar Belgie kan vliegen, goed uitslapen en zich voorbereiden op PKP vrijdag. Zaterdag oversteek naar Londen voor All Points East. Zondag en maandag rustdag en dinsdag Edinburgh.
Bizar schema wel. Manifesteren we het?

Ik maak me ook wel een beetje zorgen om de line-up. Er lijkt weinig te touren aan de bovenkant...

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ik maak me ook wel een beetje zorgen om de line-up. Er lijkt weinig te touren aan de bovenkant...
Tourt genoeg in de periode o.a. the Cure, Gorillaz, The XX, Nick Cave, Moby, TOP, FatM. Die staan grotendeels bewust op andere festivals met welke reden dan ook. Hopelijk komen ze morgen met een verassing en dat we het logisch vinden dat al die acts niet zijn geboekt.

• Metal!
Waarderingen: StevieU2
Het aanbod aan headliners in de nazomer (die niet al op andere Nederlandse/Belgische festivals te vinden zijn) is dit jaar erg klein.

Tourt genoeg in de periode o.a. the Cure, Gorillaz, The XX, Nick Cave, Moby, TOP, FatM. Die staan grotendeels bewust op andere festivals met welke reden dan ook. Hopelijk komen ze morgen met een verassing en dat we het logisch vinden dat al die acts niet zijn geboekt.
Er is voor mijn gevoel ook een major festival te veel in Nederland. Pakken elkaars namen af. Vind BKS, Lowlands en Dtrh wel alledrie heerlijke festivals en Pinkpop is ook een instituut (al ga ik daar al jaren niet meer heen). De line-ups kunnen vaak beter als je kijkt wat Rock Werchter en Pukkelpop neerzetten.

• Leuk
Waarderingen: davadude en StevieU2
We zullen het morgen wel zien. Ik verwacht toch wel 2 degelijke headliners (of een mooie combi ergens), Lowlands is wel een festival die daar vrij creatief in kan zijn. Wie weet halen ze toch weer een dj ergens van stal die ze een hoge spot geven.

We hebben het vandaag over Eefje De Visser gehad, en eerder is hier Paul Kalkbrenner genoemd. Zet ze achter elkaar en Lowlands kan daar vrij gemakkelijk mee wegkomen lijkt me.

Ik ben wel benieuwd.

Users who are viewing this thread