Lowlands 2026

Massive attack zou 3x Nederland in 3 jaar worden. Zie ik niet gebeuren.

War on drugs gewoon een Alpha act toch? Pulp verwacht ik ook niet vanwege de prijs.
Hoe vol zou het staan bij War On Drugs in de Alpha? Zouden zij meer volk trekken dan FDC en QOTSA afgelopen jaar?

Bravo zou ik prachtig vinden. Massive Attack ook. Maar daar zijn ze weer te groot voor ben ik bang. Of te duur.

Hoe vol zou het staan bij War On Drugs in de Alpha? Zouden zij meer volk trekken dan FDC en QOTSA afgelopen jaar?
Ik verwacht ongeveer net zo "vol" als bij Fontaines D.C.
War on Drugs in de Bravo zou echt geweldig zijn, maar voor mijn gevoel is het wel echt een Alpha-naam.

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Denk ook dat TWOD in de Alpha staan als ze komen. Denk ook dat het dan drukker is dan bij Fontaines. Die hebben voor het huidige LL-publiek een te "rauw" randje. TWOD gaat er soepeler in verwacht ik. Overigens sta ik bij allebei vooraan.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal
Froukje en S10 in de ziggo is nu volledig terug te kijken op npo start. Het is echt wel een vette show die een headline positie zou kunnen dragen. Alleen denk ik dat het feit dat het integraal terug te kijken is er al op wijst dat het niet gaat gebeuren
Ik was zelf bij de eerste show in de Ziggo Dome en heb de tv versie (2e show) ook gekeken. Tijdens het optreden dacht ik hetzelfde: dit kan best als headliner.
Echter wat geknipt (of niet is verteld in de opgenomen show) is: dit optreden was op initiatief van S10, daarnaast gaf Froukje aan zich volledige te richten op een nieuw album voor komend najaar. Dus aangevuld met de volledige registratie online, denk ik inderdaad ook van niet.

Ik ben niet zo van de hip-hop, maar Tyler zou ik toch wel gaan bekijken!

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Denk ook dat TWOD in de Alpha staan als ze komen. Denk ook dat het dan drukker is dan bij Fontaines. Die hebben voor het huidige LL-publiek een te "rauw" randje. TWOD gaat er soepeler in verwacht ik. Overigens sta ik bij allebei vooraan.
Fontaines DC was denk ik ook drukker geweest als ze niet tegenover Lola Young stonden. Nog nooit de Bravo zo druk vol gezien! Achteraf gezien hadden ze beter die twee om kunnen draaien

Massive Attack is een mega grote mismatch met Lowlands, was het al op DTRH. Zie ik echt niet gebeuren. Weval stond vorig jaar nog op Lowlands, gaat dus denk ik ook niet gebeuren. Rest zou wel goed kunnen denk ik.

Ik heb echt mijn hoop gevestigd op Tyler, maar met het mislopen van Charli Xcx afgelopen jaar is mijn vertrouwen wel geschaad.
Die mismatch van MA op DTRH is natuurlijk een kwestie van smaak. Veld stond gewoon vol en velen waardeerde het juist.
En ja er waren er ook die de politieke boodschap teveel vonden..

Vond juist op LL25 dat daar meer ruimte voor was, ook in het publiek, dan op DTRH25.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Die mismatch van MA op DTRH is natuurlijk een kwestie van smaak. Veld stond gewoon vol en velen waardeerde het juist.
En ja er waren er ook die de politieke boodschap teveel vonden..

Vond juist op LL25 dat daar meer ruimte voor was, ook in het publiek, dan op DTRH25.
Begrijp me niet verkeerd. Ik houd van Massive Attack, maar ik durf al mn geld te verwedden op dat Massive Attack op Lowlands compleet niet zou werken.

Fontaines DC was denk ik ook drukker geweest als ze niet tegenover Lola Young stonden. Nog nooit de Bravo zo druk vol gezien! Achteraf gezien hadden ze beter die twee om kunnen draaien
Heb ik zo'n slechts inschattingsvermogen of wordt het bezoekersaantal bij Fontaines DC ook wel eens teveel onderschat hier? Dit was toch ook gewoon proppen geweest in een Bravo (en bij Lola kon je overigens ook 5-10 minuten vooraf prima naar binnen lopen).

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Heb ik zo'n slechts inschattingsvermogen of wordt het bezoekersaantal bij Fontaines DC ook wel eens teveel onderschat hier? Dit was toch ook gewoon proppen geweest in een Bravo (en bij Lola kon je overigens ook 5-10 minuten vooraf prima naar binnen lopen).

Het is natuurlijk vaak lastig inschatten. Rondom de Alpha kunnen misschien wel 30.000 mensen staan. Maar ik vond het niet erg druk bij FDC en ook bij QOTSA kon je op laatste moment gewoon ver naar voren zonder te gaan proppen.

Het zou in de Bravo zeker erg en misschien wel te druk zijn geweest. Maar dat kun je natuurlijk wel enigszins sturen door er iets tegenover te zetten.

Bij Lola Young vond ik het bizar druk. Onaangenaam druk.

Het zijn vaak de Nederlandse acts toch wel die de Alpha het volste spelen toch? Ik kom er weinig meer, maar dat idee had ik altijd wel een beetje.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Het zijn vaak de Nederlandse acts toch wel die de Alpha het volste spelen toch? Ik kom er weinig meer, maar dat idee had ik altijd wel een beetje.
Klopt voor mijn gevoel ook ja. Vaak makkelijker toegankelijke acts ook bovendien.

Vandaar dat ik ook twijfel over gitaaracts daar.

Klopt wel ja. En de Alpha heeft vooral met Nederlandse acts ook wel een aantrekkingskracht. Je neemt toch sneller een kijkje omdat de stage gewoon wat toegankelijker is.

Van mij mag de Alpha sowieso wel helemaal open worden gegooid. Heb die halve tent nooit gesnapt, maar volgens mij was het idee om hem langer door te trekken, maar het geld destijds anders werd gebruikt.

• Leuk
Waarderingen: davadude

Users who are viewing this thread