Lowlands 2026

Heb ik zo'n slechts inschattingsvermogen of wordt het bezoekersaantal bij Fontaines DC ook wel eens teveel onderschat hier? Dit was toch ook gewoon proppen geweest in een Bravo (en bij Lola kon je overigens ook 5-10 minuten vooraf prima naar binnen lopen).

Als ik het goed heb zijn de tent-gedeeltes van de Alpha en Bravo ongeveer even groot(15.000?), alleen kan er bij de Alpha natuurlijk nog het dubbele om de tent heen staan. FDC was wel erg druk geworden in de Bravo en was daarnaast gewoon een van de headliners, al had Lola Young ook gewoon in de Alpha gemoeten, maar daar was de act nog niet klaar voor denk ik.

Het zijn vaak de Nederlandse acts toch wel die de Alpha het volste spelen toch? Ik kom er weinig meer, maar dat idee had ik altijd wel een beetje.
Heeft er ook mee te maken dat de samenstelling van publiek teveel is veranderd...... naar het ik kom voor een feestje publiek. En die totaal niet voor de rest ergens interesse in hebben qua bands. En dat is de laatste jaren teveel door geslagen. Weer een stapje terug naar meer bands. Zodat dat weer meer de overhand krijgt. Want als het publiek weer wat veranderd krijg je echt wel die tenten weer vol. Het zal alleen wel een tijdje duren.
Ik blijf hoop houden🤞

Boeken dit jaar. Komen weer met meet nieuw werk. En de eerste 3 klinken veel belovend
Lijkt me heel sterk, maar wel tof.
De Puscifer tour wordt gevolgd door een A Perfect Circle tour. Lijkt mij sterk dat ze daarna weer wat Puscifer shows gaan doen.

Baby Keem headlinet Governors Ball in NYC en treed ook op bij All Points East in Londen in het Tyler Weekend, kans op subheadliner?
Denk dat hij een hoeveelheid publiek trekt die past bij zo'n hoge spot? Met die namen voor APE kan je er bijna een WOO HAH 2.0 van maken, maar ik denk dat Lowlands er wel eerder andere (goedkopere) namen uitvist.

Heeft er ook mee te maken dat de samenstelling van publiek teveel is veranderd...... naar het ik kom voor een feestje publiek. En die totaal niet voor de rest ergens interesse in hebben qua bands. En dat is de laatste jaren teveel door geslagen. Weer een stapje terug naar meer bands. Zodat dat weer meer de overhand krijgt. Want als het publiek weer wat veranderd krijg je echt wel die tenten weer vol. Het zal alleen wel een tijdje duren.
Ik blijf hoop houden🤞
Ik denk dat die overgang al aan het plaatsvinden is. Het jaar na Corona was het feestpubliek heel erg aanwezig en was voor mij persoonlijk het minste Lowlands jaar, maar heb juist het idee dat het de laatste twee jaar en met name afgelopen jaar weer de goede kant op gaat met redelijke volle tenten bij veel gitaar of alternatieve acts. Maar ook volle tenten bij de cabaret en theater voorstellingen. Wetenschapsquiz was afgelopen jaar ook elke dag weer goed bezocht. Was in het jaar na corona allemaal een stuk minder vond ik.

Ik denk dat die overgang al aan het plaatsvinden is. Het jaar na Corona was het feestpubliek heel erg aanwezig en was voor mij persoonlijk het minste Lowlands jaar, maar heb juist het idee dat het de laatste twee jaar en met name afgelopen jaar weer de goede kant op gaat met redelijke volle tenten bij veel gitaar of alternatieve acts. Maar ook volle tenten bij de cabaret en theater voorstellingen. Wetenschapsquiz was afgelopen jaar ook elke dag weer goed bezocht. Was in het jaar na corona allemaal een stuk minder vond ik.
Eens, het jaar na corona vond ik ook met afstand het minst leuke jaar ooit. Bijzonder weinig muzikale hoogtepunten en ook gewoon het minst gezellige jaar qua publiek. In 24 en 25 vond ik het stukken beter.

Wat wordt de dance-act dit jaar?

2023: Charlotte de Witte
2024: Underworld
2025: Kiki/Job Jobse
2026: Tiësto?

• Leuk
Waarderingen: Dante
Dat laatste was wel echt een ding ja, geweldig optreden maar geen idee dat we als festival in het geheel zo'n leuke nostalgierush zouden hebben.
Ik roep het hier al een tijdje volgens mij. Een goed getimede nostalgie is goud waard. Leuk dat ze nu ZiggoDome en andere grotere venues volspelen, maar het gaat niet meer zo leuk worden als toen. Mooie spot, niet te hoog, stiekem toch de hits, juiste omstandigheden etc. Dat moet je hebben. Ik snap ook wel dat ze vorig jaar zo'n WIll Smith die overal (sub)headliner wilde spelen langs zich heen hebben laten, dat moet je ook niet willen. Sean Paul was eerder ook al een redelijke succes.

Misschien moet je ook eens vooraan staan om dit soort acts te boeken. en de tour bij je eigen festival proberne te starten. Met Reading of Pukkelpop samen eens iets proberen binnen te halen.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Brian
Ik roep het hier al een tijdje volgens mij. Een goed getimede nostalgie is goud waard. Leuk dat ze nu ZiggoDome en andere grotere venues volspelen, maar het gaat niet meer zo leuk worden als toen. Mooie spot, niet te hoog, stiekem toch de hits, juiste omstandigheden etc. Dat moet je hebben. Ik snap ook wel dat ze vorig jaar zo'n WIll Smith die overal (sub)headliner wilde spelen langs zich heen hebben laten, dat moet je ook niet willen. Sean Paul was eerder ook al een redelijke succes.

Misschien moet je ook eens vooraan staan om dit soort acts te boeken. en de tour bij je eigen festival proberne te starten. Met Reading of Pukkelpop samen eens iets proberen binnen te halen.
Sluit ik me bij aan. Nelly Furtado was vorig jaar perfect voor die spot.
Moet ook geen verplichting zijn en dat als een aantal acts niet lukken, Snollebollekes er maar tussen wordt gepropt, maar ze een jaar overslaan.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Eens, het jaar na corona vond ik ook met afstand het minst leuke jaar ooit. Bijzonder weinig muzikale hoogtepunten en ook gewoon het minst gezellige jaar qua publiek. In 24 en 25 vond ik het stukken beter.
Eén ding zal me van 22 altijd bijblijven...de explosie van vreugde bij de doorbraak van Fred Again....op de zaterdagmiddag in de Heineken. Toch wel 1 van mijn LL hoogtepunten allertijden.

Oh en de show van Stromae was ook niet onaardig ;-)

En ik vergeet bijna het optreden van Prins S en Geit in de XRay op vrijdagmiddag. Wat een comeback na de hersenbloeding van de gitarist!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Davidd, BeWario en Dante

Users who are viewing this thread