Lowlands 2026

Van mij hoeft het niet, maar ik snap ook dat het niet meer anders kan.
Dit is inderdaad met name de strekking van mijn posts. Naast dat het vooral gericht was op de vergelijking met Pitbull en het concept guilty pleasures. Ik pleit er niet direct voor, maar denk wel dat het werkt. En ja, dat is ergens ook een ietwat treurige constatering.

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Welnee, we mogen toch nog wel gewoon onze mening geven? Ik vind dat hij gelijk heeft. Het gros van het huidige LL-publiek houdt van plat (KIKI/JOB was heel, heel plat. Hele simpele platenkeuze, praten erdoorheen, etc). Van mij hoeft het niet, maar ik snap ook dat het niet meer anders kan.
Maar ik heb ook het idee dat wanneer Ki/Ki en Job wat alternatiever hadden gedraaid, mensen het juist toffer vonden? Heb niet het idee dat dit nou perse zo plat moest omdat ze het anders niet konden waarderen…

• Leuk
Waarderingen: Veer, piep en philmania
Pitbull kan Lowlands in ieder geval 's middags niet betalen. Hij is de 34e meest beluisterde artiest op Spotify. Die verkoopt hier ook gewoon nog de Ziggo Dome makkelijk uit. Hij komt voor headline of niet en ik denk niet dat LL hem snel als Headliner boekt.
Wat Ki/Ki en Job betreft vond ik toen ik Sandstorm, Yoyoyo en Insomnia en Flight FM hoorde het wat teveel van het goede, ook omdat ik alles van Ki/Ki zelf ook ken, maar de ophef ontstond volgens mij vooral doordat 3voor12 het op 1 zette. Als dat niet gebeurd was, was die set volgens mij gewoon voorbij gegaan en hadden niet zoveel mensen het erover gehad of denken jullie daar anders over?

Met All Points East die binnenkort waarschijnlijk Tyler, The Creator gaat bekendmaken binnenkort. Lijkt mij dat de droomheadliner voor (mijn) lowlands reëel kan worden..

Tame Impala - Tyler, The Creator - Florence+The Machine zie ik wel gebeuren, zet er nog een Nederlandse naam a lá DJVT, een dj-act en een opkomende rockband bij waar jammer genoeg niemand naartoe komt en ik denk dat we hem wel hebben

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
Als ik een droom header mag maken met wat namen eronder zou ik zeggen: The XX - Sabrina Carpenter - Florence + The Machine & Sleep Token (ervoor of na). Sammy ook hoog op de alpha. Voor de Bravo 's nachts zou ik echt weer zo'n Duitse techno avond tof vinden: Collabs3000, Ben Klock en misschien Fadi Mohem/Ignez als opener. Of juist meer in de trend van Four Tet/Floating Points zoals in 2022. Roep het al jaren: NF als Hip Hop naam. Rufus Du Sol zou ik ook graag weer willen zien. Tot slot nog lekker wat Rush Hour namen in de X-Ray 's nachts. ISOxo op zondag net voor de nacht (net als Skrillex twee edities geleden)

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Met All Points East die binnenkort waarschijnlijk Tyler, The Creator gaat bekendmaken binnenkort. Lijkt mij dat de droomheadliner voor (mijn) lowlands reëel kan worden..
Als hij hier staat + andere Europese festivals en LL hem niet heeft word ik uiterst verdrietig. Eindelijk de kans om hem mid Augustus in Europa beet te hebben. Nieuw leiderschap aan het roer dus begin maar met een knaller

• Leuk
Waarderingen: emilejol en Novis95
Om het rijtje met hip hop nog verder uit te breiden mag Vince Staples ook wel komen.

Zou het dan toch.. Tyler??

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Hallo zeg, qua hiphop lijkt er heel veel mogelijk nu. Maar nog niet teveel verheugen nu, dan valt het alleen maar tegen...

Even de voorgaande jaren erbij gepakt. Er is elk jaar wel overlap met All Points East en Lowlands, maar niet zo gek veel.

In mijn geval gelukkig 😅, al mag Tyler best doorkomen, die luister ik af en toe nog wel.

Flink wat goeie hiphop namen!

Kom maar door met Tyler, Clipse, Vince Staples, Ghostface Killah

Maar vooral ook Turnstile! Zou toch een gave Bravo of Heineken afsluiter zijn

• Winning
Waarderingen: @Marc
Wat een namen! Daniel Caesar, Dijon ook niet te vergeten naast de hiphopnamen

Holy holy shit 😍. Dit schept hele hoge de verwachtingen voor Lowlands.... Maar ik ga nu ook APE overwegen, durft iemand een inschatting te maken hoe de kaartverkoop van dat weekend zal verlopen?

Users who are viewing this thread