Lowlands 2026

Unpopular opinion, maar ik zou Pitbull best overdag in de Alpha kunnen zien. Zei het ook al in het Pinkpop-forum, maar volgens mij past Lowlands het best bij die naam, alleen als het in de middag staat.
Begin van de avond ook, met beetje schemer

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Unpopular opinion, maar ik zou Pitbull best overdag in de Alpha kunnen zien. Zei het ook al in het Pinkpop-forum, maar volgens mij past Lowlands het best bij die naam, alleen als het in de middag staat.
Mooie act in het straatje Sugar Babes inderdaad. Maar zou hij niet headliner positie afdwingen?

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Zou een volle Alpha trekken, zit toch alleen 0,0 alternatiefs aan Pitbull?
Dat had Sean Paul ook niet. En dat was best leuk.

Moet gewoon kunnen. Net als K3. Mja, dat zal ook wel weer steken bij de groep MaAr LoWlAnDs iS tOcH aLtErNaTiEf!! BTW; op DTRH was bij dede portoparty K3 echt op dat deel van het terrein 1 groot feest.

Meer een Paaspop / Zwarte Cross vibe bij die naam, niet?

Dat had Sean Paul ook niet. En dat was best leuk.

Moet gewoon kunnen. Net als K3. Mja, dat zal ook wel weer steken bij de groep MaAr LoWlAnDs iS tOcH aLtErNaTiEf!! BTW; op DTRH was bij dede portoparty K3 echt op dat deel van het terrein 1 groot feest.
Misschien moet ik het beter verwoorden. Helemaal pro 1 of 2 guilty pleasures in de Alpha, zeker als er nog een beetje alternatief randje aan zit.
Alleen verkoopt Pitbull 2 keer lachend de Ziggo uit en gaat die dus een hoop geld plus hoge plek kosten met commerciële muziek.

Als ik Lowlands was zou ik dan mooi voor (de originele) K3 gaan in plaats van een type als Pitbull. Ja het is enorm plat, maar dat lijkt me echt dé ultieme guilty pleasure/nostalgische act voor het huidige Lowlands.

De originele K3 is van 1999 tot 2009 actief geweest (en met Josje nog tot 2014), wat precies valt binnen de vroege jeugd van de leeftijdsgroep 23-35 ongeveer, waar het merendeel van de bezoekers uit bestaat. Daarnaast zijn hun liedjes ook in studentenkroegen vrij populair (geweest en allicht nog steeds).

Praktisch iedereen van die leeftijd is op z'n minst een beetje bekend met K3, echte fans of via familie, tv, school of later het uitgaan. Zelfs de mensen die van alternatieve(re) muziek houden zullen dat nog wel lachen vinden denk ik (ik spreek een beetje voor mezelf hier). Denk echt dat dat een mega feest zou worden.

Helemaal eens, ik ben pro "guilty pleasures".

Alleen ik denk dat Pitbull een hogere status heeft nu dan Sean Paul destijds.

• Leuk
Waarderingen: elo en Novis95
Als ik Lowlands was zou ik dan mooi voor (de originele) K3 gaan in plaats van een type als Pitbull. Ja het is enorm plat, maar dat lijkt me echt dé ultieme guilty pleasure/nostalgische act voor het huidige Lowlands.

De originele K3 is van 1999 tot 2009 actief geweest (en met Josje nog tot 2014), wat precies valt binnen de vroege jeugd van de leeftijdsgroep 23-35 ongeveer, waar het merendeel van de bezoekers uit bestaat. Daarnaast zijn hun liedjes ook in studentenkroegen vrij populair (geweest en allicht nog steeds).

Praktisch iedereen van die leeftijd is op z'n minst een beetje bekend met K3, echte fans of via familie, tv, school of later het uitgaan. Zelfs de mensen die van alternatieve(re) muziek houden zullen dat nog wel lachen vinden denk ik (ik spreek een beetje voor mezelf hier). Denk echt dat dat een mega feest zou worden.
Is dit rage bait?

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Maninblue34 en LLoww

Haha, dit onderwerp kwam in het '25 topic ook al eens voorbij en zorgde toen ook al voor de nodige discussies. Ik ben nog steeds volledig team K3 op Lowlands. Er werd destijds ook al een rekensommetje gemaakt dat de doelgroep van de originele K3 nu inderdaad exact de doelgroep is van Lowlands, dus hand in het vuur dat dit gewoon voor een vol veld bij de Alpha zorgt.

Dat gaat 100% een vol veld opleveren, ik zit zelf wel in het kamp dat ik het liefst dat soort acts niet te veel op een Lowlands zie.
Guilty pleasure zijn wmb prima, maar ik vind K3 dan misschien wel echt een stapje te ver, ondanks dat het waarschijnlijk één groot feest gaat worden. Net zoals acts als Snollebollekes, dat soort dingen zie ik het liefst heel ver weg van Lowlands blijven.

Maar een act als Sugababes, Sean Paul, Avril Lavigne, Nelly Fortado, Girls Aloud etc. zijn wel welkom om een guilty pleausre spot in te vullen in het weekend (max 1 per weekend).

Is dit rage bait?
Haha nee, al weet ik om dezelfde redenen als @Davidd ook niet of ik het zou boeken als festival. Weet dat het inderdaad nogal vloeken in de kerk is.
Al vind ik de vergelijking met Snollebollekes niet helemaal opgaan, aangezien dat zowel gewoon ongekende meuk is als het nostalgische aspect en de link met het publiek mist. Maar als het in de middag is en verder geen afbreuk aan de rest van de line-up doet, op zich prima (K3 dan). Ga je daarna wel weer lekker bij een vage punkband staan.

Denk gewoon dat het enorm aan zou slaan bij praktisch iedereen onder de 35 (ongeacht muzieksmaak) en die beredenering wilde ik delen. Zo vond ik zelf Ki/Ki en Job, ondanks dat die het veld ook vol trokken, dan weer geen bal aan en veel te plat, zeker als headliner.

Of je het moet willen qua (alternatieve) imago van je festival en publiek dat het trekt? Nee, eigenlijk allesbehalve. Maar ja, dat vind ik persoonlijk met Ki/Ki en Job ook niet, alleen ook dat slaat aan bij het publiek. Dat publiek is gewoon een stuk 'makkelijker' dan 20 jaar geleden (aanname, zo oud ben ik niet).

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread