Lowlands 2026

Goede tips voor volgende keer.

Ik ben zelden ergens vroeg :)
Op Lowlands loont het soms al om 10 minuutjes voor aanvang er te zijn. Scheelt enorm. Bij andere festivals zie je dat het soms een uur van te voren al heel druk is, alleen Lowlands is een veel dynamischer festival waardoor de grote massa meestal pas vlak voor aanvang de tent in stroomt.

Zelf vaak de (domme) keuze gemaakt om een mooi plekje ergens te scoren en daardoor iets over te slaan, terwijl we echt drie kwartier in een lege tent of leeg voorvak hebben gestaan.

Ach ja ik zie het vaak wel allemaal :) Mis ik iets dan zie ik het vast ooit wel. Heb nooit zo heel veel acts die ik echt 100% zeker moet zien.

Van mijn groep ook de enige die echt van het stevige gitaar werk houdt dus die mee krijgen is soms ook een dingetje. Daarnaast als ik het echt wil zien ga ik wel alleen er heen :)

Op Lowlands loont het soms al om 10 minuutjes voor aanvang er te zijn. Scheelt enorm. Bij andere festivals zie je dat het soms een uur van te voren al heel druk is, alleen Lowlands is een veel dynamischer festival waardoor de grote massa meestal pas vlak voor aanvang de tent in stroomt.

Zelf vaak de (domme) keuze gemaakt om een mooi plekje ergens te scoren en daardoor iets over te slaan, terwijl we echt drie kwartier in een lege tent of leeg voorvak hebben gestaan.
Ik vind de sfeer doorgaans ook wel top in het voorvak, ruim voor het optreden begint. Ik leef dan toch iets meer toe naar het optreden wanneer je alle roadies hun werk ziet doen etc. Pilsje zittend op de grond bij de eerste rijen is voor mij echt festivalleven. Dat gestress van heen en weer vliegen van tent naar tent hoeft van mij niet meer zo.

Ik vind de sfeer doorgaans ook wel top in het voorvak, ruim voor het optreden begint. Ik leef dan toch iets meer toe naar het optreden wanneer je alle roadies hun werk ziet doen etc. Pilsje zittend op de grond bij de eerste rijen is voor mij echt festivalleven. Dat gestress van heen en weer vliegen van tent naar tent hoeft van mij niet meer zo.
Klopt, het zijn wel vaak de momenten dat je snel een praatje maakt mer vreemden.

Ik vind zelf alleen op LL de plekken net achter het voorvak tegen de boarding aan het fijnst. Stuk fijner dan bijvoorbeeld helemaal achterin het voorvak, waarin je continue mensen tegen je aan hebt drukken, zonder dat je nog verder naar achteren kan.

• Leuk
Waarderingen: CVS en MarkD
Ik ga het volgend jaar in de praktijk brengen.

10 min van te voren aanwezig en dan net achter het voorvak.

Het voorvak bij de Alpha vind ik sowieso ruk want dan moet je helemaal via de zijkant langs de security enzo.

Ja ik zit ook met een schuinoog mee te lezen in het Radiohead topic. Heb nog 1 band op mijn bucketlist staan en is denk ik mijn meest geluisterde artiest op Spotify en dat is Radiohead. Alleen voor mij zit het er niet in in om naar Kopenhagen of Berlijn te gaan. Dus hoop heel erg dat ze op Lowlands staan.

Mijn gevoel zegt heel erg dat RH het beste past op BKS. Alleen dat dat te klein is. Qua capaciteit is Pinkpop wel weer perfect, alleen is dat volgens mij echt een complete mismatch met het publiek van Pinkpop die toch (helaas) vaak wat makkelijkere muziek willen.
Maar de match met Lowlands zie ik ook niet helemaal werken in de Alpha. Hoewel the Smile stond natuurlijk ook gewoon op de line-up vorig jaar.

• Leuk
Waarderingen: @Marc, CVS en Novis95
Als LL Radiohead boekt laat ik alle kritiek van het afgelopen jaar meteen vallen. Dan is het weer onvoorwaardelijke liefde (is het nu ook wel, maar wel wat schrammetjes hier en daar).

• Leuk
Waarderingen: superginger en CVS
Ja ik zit ook met een schuinoog mee te lezen in het Radiohead topic. Heb nog 1 band op mijn bucketlist staan en is denk ik mijn meest geluisterde artiest op Spotify en dat is Radiohead. Alleen voor mij zit het er niet in in om naar Kopenhagen of Berlijn te gaan. Dus hoop heel erg dat ze op Lowlands staan.

Mijn gevoel zegt heel erg dat RH het beste past op BKS. Alleen dat dat te klein is. Qua capaciteit is Pinkpop wel weer perfect, alleen is dat volgens mij echt een complete mismatch met het publiek van Pinkpop die toch (helaas) vaak wat makkelijkere muziek willen.
Maar de match met Lowlands zie ik ook niet helemaal werken in de Alpha. Hoewel the Smile stond natuurlijk ook gewoon op de line-up vorig jaar.
Past toch perfect in het plaatje van hoe LL altijd was? Denk ook een goede stap in de richting om wat minder mainstream te worden.

Top band en niet zo'n pop / NLD headlinder die we vaker zagen de laatste jaren.

• Leuk
Waarderingen: LLoww
Past toch perfect in het plaatje van hoe LL altijd was? Denk ook een goede stap in de richting om wat minder mainstream te worden.

Top band en niet zo'n pop / NLD headlinder die we vaker zagen de laatste jaren.
Ja wat mij betreft zeker en ik denk ook dat Lowlands dit soort headliners wel aandurft en dit ook juist zou moeten blijven boeken.
Ben alleen bang dat het dan toch niet helemaal vol is bij de Alpha en het de dag erna bij een Nederlandse act of DJ weer helemaal rammetje vol staat.

Maar man, wat zouden ze mij er blij mee maken. Mijn favoriete festival die mijn favoriete band boekt. Nog even een paar maanden dromen over dit scenario.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ligt er een beetje aan welke koers ze op willen denk ik dan. Je kan toch prima na Radiohead nog een DJ act / set doen zoals dit jaar ook?

Van mij mogen er wel weer wat meer "alternatievere" (lees minder pop) acts komen op de dag hoor.

Het is natuurlijk voor Corona paar jaar minder populair geweest met niet uit laat uitverkocht. Misschien is dat de reden dat ze wat naar de meer commerciëlere kant gegaan zijn? Ook logisch soms want de schoorsteen moet ook roken maar je moet wel blijven wat je was zeg maar :)

Radiohead is al heel lang de gedroomde headliner van Lowlands. EvE heeft dit al meermaals aangegeven.

Ik weet alleen niet of Lowlands anno 2026 nog het juiste publiek hiervoor heeft, maar ik zou het wel een vette move vinden om ze te boeken en een lichte aardverschuiving (meer liefhebbers, minder feestpubliek) onder de bezoekers te veroorzaken.

Radiohead is al heel lang de gedroomde headliner van Lowlands. EvE heeft dit al meermaals aangegeven.

Ik weet alleen niet of Lowlands anno 2026 nog het juiste publiek hiervoor heeft, maar ik zou het wel een vette move vinden om ze te boeken en een lichte aardverschuiving (meer liefhebbers, minder feestpubliek) onder de bezoekers te veroorzaken.
Vraag me oprecht af hoeveel fans van Radiohead een kaart zouden kopen en dan maar 1/2 dagen zouden gaan.

Mwah. Heb bij Lowlands niet het idee dat de samenstelling van het publiek heel erg afhangt van de headliners. Het grootste deel van de ‘liefhebbers’ als het ‘feestpubliek’ (we negeren even de gigantische overlap tussen deze groepen) kopen toch blind een kaartje voor Lowlands in de wetenschap dat het een mooi weekend wordt.

Maar misschien onderschat ik nu de Radiohead fans en kapen ze straks de hele kaartverkoop! :)

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Nee jo zijn toch niet van die K-Pop of Taylor Swift kids? Volgens mij is LL inderdaad veel liefhebber en een feestje er bij. Combi kan toch ook gewoon prima.

Radiohead + FATM dan mist er nog één headliner.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

Users who are viewing this thread

• Beer8