Lowlands 2026

Ik kan me bijna niet voorstellen dat die naar lowlands gaan. Vrienden van mij die naar mysteryland-achtige festivals gaan vinden lowlands maar een 'gestoord links hippiefeest,' die voor geen goud zouden willen kamperen. En waarom zou je naar een festival gaan waar livemuziek nog altijd de boventoon voert (in ieder geval overdag) als je ook naar een van de 100 hardstyle/ techno festivals kan gaan.
Behalve als het meer elektronische muziek wordt in een nieuwe koers.

Hoop echt op Lorde komend jaar, dat nieuwe album is vet. Als lima-ding: AJR komt met nieuwe werk, superleuk bandje.

Het is nog vroeg en weinig bekend. Vorig jaar 2 van 6 goed (en dan reken ik ‘willekeurige rapper’ niet mee 😇).

Ik ga mijn kansen wat vergroten met 2 lijstjes. De eerste is mijn voorspelling en de 2e wat ik hoop!

Twenty One Pilots (nog niet genoemd in dit topic? die gaan iig 1 major afsluiten volgend jaar) / Florence + The Machine / New Wave in combinatie met een vrouwelijke Belgische b2b (dus of Charlotte/Amber/Amelie)

Wat ik hoop:
The xx / FATM / Tame Impala / Chemical Brothers

Mag toch hopen dat er iets meer gitaren komen dan dit.

Zijn allemaal van die net niet acts (The Chemical Brothers zijn toch nog uit elkaar? Das beetje zoals Oasis. Net niet)

Florence + The Machine wel leuk maar vind ik meer een middag act. In de avond als afsluiter moet het toch echt los gaan!

Zijn allemaal van die net niet acts (The Chemical Brothers zijn toch nog uit elkaar? Das beetje zoals Oasis. Net niet)

Florence + The Machine wel leuk maar vind ik meer een middag act. In de avond als afsluiter moet het toch echt los gaan!
Ik zou je verwachtingen wat bijstellen als je FATM een middagact vindt en acts als Chemical Brothers en Oasis ‘net niet’ haha. Dan ga je echt nooit tevreden zijn met een LL lineup

Nee nee Oasis met één van de twee toen ze uit elkaar waren :) Één van de broers was er een paar jaar terug op LL. Dat was het net niet. Oasis zelf is geweldig hoor! Stukjes gezien van de Engelse concerten reeks.

The Chemical Brothers is volgens mij nu één "Brother". Paar jaar terug stond die er toch ook al alleen? Las toen niet al te lovende recensies.

Misschien zo beter uitgelegd :D

FATM vind ik een hele toffe act hoor maar hoeven van mij niet af te sluiten en het nachtprogramma in de luiden. Afgelopen keer met QOTSA en Daarna Job Jobse met Ki|Ki vond ik zeer goed gedaan! Iedereen zat er goed in voor het nachtprogramma naar mijn idee.

Line up zit altijd wel iets tussen wat ik leuk vindt en wat ik minder leuk vindt. Maak mij er niet al te druk om meestal. Drie dagen een feestje is ook gewoon prima!

Als het maar lekker divers blijft met de muziek

P.s. Johan heeft ook een nieuw album. Heerlijke luistermuziek!

Euh nee?

EvE gaf in een radio sessie aan dat Camiel meer in de elektronische muziek aanwezig is vanwege betrokkenheid van programmering in Melkweg en Burgerweeshuis in deze categorie. Voorheen was hij ook betrokken bij het hiphop Encore Festival. Dus ik denk dat je wel meer elektronische muziek en hiphop kan/mag verwachten van hem en mindere mate gitaren.

Ik ben ook wel benieuwd naar een interview, want hij kan het natuurlijk zelf het beste vertellen!
Eve en de nieuwe directeur bemoeien zich (al jaren) niet meer direct met de programmering. Daar zijn professionele teams een heel jaar mee bezig en rapporteren slechts aan de directie, tenzij er een vraagstuk of discussie is....

The Chemical Brothers is volgens mij nu één "Brother". Paar jaar terug stond die er toch ook al alleen? Las toen niet al te lovende recensies.

Het is normaal dat de twee tussen albums door tijd nemen om solowerk te doen, maar dat riedeltje doen ze als sinds 1999 en ze zijn zeker nog samen. Ik verwacht dat ze volgend jaar of het jaar daarna gewoon weer samen touren, dus dan kan je ze voor Lowlands wel als elektronische headliner opschrijven.

Het is normaal dat de twee tussen albums door tijd nemen om solowerk te doen, maar dat riedeltje doen ze als sinds 1999 en ze zijn zeker nog samen. Ik verwacht dat ze volgend jaar of het jaar daarna gewoon weer samen touren, dus dan kan je ze voor Lowlands wel als elektronische headliner opschrijven.
Trekt een band als The Chemical Brothers wel namen op het terrein of wordt t een QOTSA geval waar alleen de tent vol is?

Ik ben vooral benieuwd welke headliner er volgend jaar last minute gaat afzeggen.
Het is toch bizar hoeveel er de afgelopen jaren zijn weggevallen. Natuurlijk kan de organisatie daar weinig aan doen, maar eerlijk gezegd zou ik tegenwoordig gewoon vier headliners boeken, er valt er toch wel eentje af.

JaarArtiestReden annuleringVervanger
2019The ProdigyOverlijden van frontman Keith FlintDe Staat
2023Florence + The MachineMedische redenenFroukje
2024Queens of the Stone AgeGezondheidsproblemen Josh HommeJustice
2025A$AP RockyOnbekendGeen vervanger
Vervanger ASAP was toch FKA Twigs?

Je moet gewoon zo veel mogelijk hiphop boeken, zodat je met alle afzeggingen toch nog genoeg overhoudt ;-)
Ik zie de humor van je opmerking echt wel in. Tegelijkertijd vraag ik me wel af hoe vaak je dure programma tijd/geld/moeite in dit genre moet steken voor LL. De breedte van muziek verdient aandacht, maar wel graag van artiesten die het festival en z'n bezoekers serieus nemen.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: El Branco en Mimi

Users who are viewing this thread