Lowlands 2026

Moderat kon niet beter dan in de Bravo '23, dat was perfect. Ik zou ze echt niet weer terug laten komen in Bravo of Alpha, bijna zonde. Hebben verder ook geen nieuw werk.
Ja ik ben bang dat het net zoals Fred Again is voor mij, die heb ik toen in een Overvolle Barn op RW gezien. Totale waanzin, echt fantastisch. Daarna nog twee keer de kans gehad om hem te zien, blij dat ik m toen overgeslagen heb. Dat gaat Fred (en dus ook Moderat) nooit meer overtreffen ben ik bang.
Echt bizar rustig was dat voor Moderat. de Jeugd en Billie hadden dat hele veld leeggetrokken. Wel goede show.
Als t heel rustig is vind ik het ook wel verbroederend met de overige mensen die wel bij het rustige concert zijn.

Ben altijd wel benieuwd naar hoe artiesten Lowlands ervaren zowel de rustige acts als de overvolle acts of een Trolska Polska waarbij het een grote chaos is. Ik vind het altijd jammer dat er geen slotinterviews zijn met de artiesten na de act. Waarschijnlijk hebben ze daar nul zin in. Dat snap ik opzich ook wel weer.

Ja ik ben bang dat het net zoals Fred Again is voor mij, die heb ik toen in een Overvolle Barn op RW gezien. Totale waanzin, echt fantastisch. Daarna nog twee keer de kans gehad om hem te zien, blij dat ik m toen overgeslagen heb. Dat gaat Fred (en dus ook Moderat) nooit meer overtreffen ben ik bang.

Als t heel rustig is vind ik het ook wel verbroederend met de overige mensen die wel bij het rustige concert zijn.

Ben altijd wel benieuwd naar hoe artiesten Lowlands ervaren zowel de rustige acts als de overvolle acts of een Trolska Polska waarbij het een grote chaos is. Ik vind het altijd jammer dat er geen slotinterviews zijn met de artiesten na de act. Waarschijnlijk hebben ze daar nul zin in. Dat snap ik opzich ook wel weer.
Meestal zijn die interviews er alleen met de Nederlandse artiesten, en die zijn natuurlijk laaiend enthousiast en soms ook emotioneel, zoals Maan en Sef die vlak nadat ze het podium af kwamen geinterviewed werden en moesten huilen.

Maar ik zou dat inderdaad ook wel is willen horen van een Trolska Polska, Papa Roach, DEADLETTER, Kingfishr etc.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Okay dan ook mijn gok (hoop) voor de headliners van volgend jaar:
Ik hoop op, of miss wel niet want dan moet ik verplicht bij de HL's langs, juist chill om daar niet te hoeven zijn haha
Gorillaz - Lorde - Skepta
Verder:
Amelie Lens, Turnstile, Little Simz, Magdalena Bay, Addison Ray (ja weet welke drek ik nu over me heen ga krijgen, maar Fame is a Gun is geweldig en de rest van dat album ook wel), Wolf Alice, Sky Ferreira, Caroline Polachek (plz, plz, plz nieuw album), Olivia Dean, The Last Dinner Party, Model/Actriz

Trouwens nieuwe FATM best een banger, dus wat mij betreft zeer welkom!

Ik bedacht net ook nog, op Jera on Air hebben ze een grote tent waar bands merch kunnen verkopen, vrijwel iedere band verkoopt hier merch. Op bijna alle andere festivallen mis ik echt wel deze merch stand, er zijn toch ieder jaar meerdere artiesten waar ik of een plaat van koop of gelijk ook een t-shirt. De merchstands die er nu zijn zijn voornamelijk voor de grote headliners en lowlands merch, waarom kon ik geen Boko Yout shirt of BCNR shirt kopen?

• Leuk
Waarderingen: Armadildo en teunajax
Ik bedacht net ook nog, op Jera on Air hebben ze een grote tent waar bands merch kunnen verkopen, vrijwel iedere band verkoopt hier merch. Op bijna alle andere festivallen mis ik echt wel deze merch stand, er zijn toch ieder jaar meerdere artiesten waar ik of een plaat van koop of gelijk ook een t-shirt. De merchstands die er nu zijn zijn voornamelijk voor de grote headliners en lowlands merch, waarom kon ik geen Boko Yout shirt of BCNR shirt kopen?
Schijnbaar moeten artiesten op de grote festivals ook een dusdanig percentage afdragen dat het bijna niet rendabel is. Ik ben ook wel fan van de merch tent op Roadburn. Die is echt gigantisch.

• Leuk
Waarderingen: Mimi, @Marc en Joris
Zijn nu veel te groot, die komen niet voor minder dan sub of bravo head. Zelfde geld voor parkway drive. Zie lowlands dan eerder een wat toegankelijkere act als turnstile op zo'n spot boeken.
Die gaan echt wel voor een Heineken spot zoals Papa Roach. Die willen wel hun doelgroep verbreden door op een mainstream festival te staan. PWD al op een hoge spot gestaan op LL. Volgens mij ook Heineken op zondagavond.

Turnstile is gewoon sub voor in de Alpha

Dat gezegd hebbende, miste ik dit jaar wel een relevante metal band op lowlands zoals spiritbox vorig jaar of bring me the horizon een paar jaar ervoor. Hoop dat dat wel weer een beetje terugkomt, al hebben ze ook steeds meer concurrentie van dynamo in hetzelfde weekend heb ik het idee.
BMTH ook inderdaad een goede optie

Parkway Drive is niet al te moeilijk over de spot die ze krijgen, die willen inderdaad nog wel eens een lage spot accepteren om een nieuw publiek aan te spreken

BMTH zie ik momenteel niet echt een andere spot accepteren dan headliner

• Leuk
Waarderingen: superginger en @Marc
Schijnbaar moeten artiesten op de grote festivals ook een dusdanig percentage afdragen dat het bijna niet rendabel is. Ik ben ook wel fan van de merch tent op Roadburn. Die is echt gigantisch.
Ik denk dat het kan kloppen wat je zegt. Ik heb ooit lang, lang geleden een shirt gekocht van Lagwagon voor een zeer schappelijke prijs. Later op de dag wilde een maatje van mij ook nog een Lagwagon shirt halen, maar alle merch was weg. Tijdens de show gaven ze aan dat ze de shirts voor een bepaalde prijs moesten kopen. Dat pikten ze niet en daarom hadden ze zelf alle merch weggehaald.

• Leuk
Waarderingen: teunajax
Dat gezegd hebbende, miste ik dit jaar wel een relevante metal band op lowlands zoals spiritbox vorig jaar of bring me the horizon een paar jaar ervoor. Hoop dat dat wel weer een beetje terugkomt, al hebben ze ook steeds meer concurrentie van dynamo in hetzelfde weekend heb ik het idee.
Ik vond ecca vandal wel metal ( fussiemetal) wat een optreden was dat! Op een of andere manier moest het me een beetje denken aan nova twins in 2023, ook in de x ray. Zulu speelde dat jaar ook in de x ray.
Dan heb je employed to serve in de xray en turnstile allemaal in de x ray
X ray is veel te klein voor dat genre, ik kwam er bijna iedere keer doof uit, maar ik mag het graag zien, het is een onderbelicht genre op low

• Leuk
Waarderingen: superginger
Ik vond ecca vandal wel metal ( fussiemetal) wat een optreden was dat! Op een of andere manier moest het me een beetje denken aan nova twins in 2023, ook in de x ray. Zulu speelde dat jaar ook in de x ray.
X ray is veel te klein voor dat genre, ik kwam er bijna iedere keer doof uit, maar ik mag het graag zien, het is een onderbelicht genre op low
Klopt, er waren wat kleine namen die in t genre passen. Zie ook alt blk era.

Doelde meer op wat grotere, opkomende namen in t genre die een heineken/bravo/alpha op zich kunnen nemen.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ik ben vooral benieuwd welke headliner er volgend jaar last minute gaat afzeggen.
Het is toch bizar hoeveel er de afgelopen jaren zijn weggevallen. Natuurlijk kan de organisatie daar weinig aan doen, maar eerlijk gezegd zou ik tegenwoordig gewoon vier headliners boeken, er valt er toch wel eentje af.

JaarArtiestReden annuleringVervanger
2019The ProdigyOverlijden van frontman Keith FlintDe Staat
2023Florence + The MachineMedische redenenFroukje
2024Queens of the Stone AgeGezondheidsproblemen Josh HommeJustice
2025A$AP RockyOnbekendGeen vervanger
Zie Rock Werchter met Kings of Leon en Sam Fender, die zelfs op dezelfde dag afvielen.

Klopt, er waren wat kleine namen die in t genre passen. Zie ook alt blk era.

Doelde meer op wat grotere, opkomende namen in t genre die een heineken/bravo/alpha op zich kunnen nemen.
Ja die zijn er niet doen ze niet aan bij lowlands, zeggen dan te veel concurentiefestivals, maar ik denk dat het hun cup of thee niet is, beetje slap, maar goed, hoort erbij maar wel jammer!

IMG_7807.jpeg❤️❤️❤️

• Geweldig
  • On fire
Waarderingen: @Marc en superginger
Vindt het trouwens ook niet zo netjes van lowlands om de doelgroep die van wat stevig gitaarwerk houdt af te schepen met een paparoach of QOTSA en verder helemaal niets, is niet echt bonding, zo van hebben jullie ook wat. Die doelgroep ( trouwe lowlandgangers) loopt op een gegeven ogenblik weg, wordt wel weer opgevuld door feestvierders, maar de diversiteit gaat naar de klote.
En dan krijg je weer van die reacties maar lowlands is zo divers, divers in je eigen lowlandsbubbeltje! Fantastisch festival hoor maar kan iets ruimdenkender, zeg niet dat ze kortzichtig zijn maar door die dance-epidemie wordt metal nog meer niche.

Users who are viewing this thread