Zondag:
Eindelijk een redelijke goede nachtrust gehad (uurtje of 5 in totaal). Zoals elke ochtend weer rond 11 uur richting het terrein gegaan. Rondje rond het water gelopen. Lekker fruit smoothie gehaald bij de Lima en een stukje gekeken van
Yukimi waar het behoorlijk rustig was.
Daarna naar iets gegaan waarvan ik erg blij ben dat Lowlands het aandurfde om dit in de Heineken neer te zetten om 12:45
Kasper van der Laan! Man wat was dit een geweldig begin van de dag. Ik heb gedanst, bewogen met duizenden andere festivalgangers en enorm gelachen. Het tempo zat er goed in, geen saaie stukken en het was hilarisch. Ik was bang dat het dood zou vallen, zoals je in de Juliet ook wel is ziet bij optredens en het daardoor leegstroomt. Maar niets was minder waar, het bleef druk tot het einde.
Hierna doorgegaan naar
NNO. Was toch wel weer heel mooi. Zeker het stuk van Land of hope and glory. Ik vond het afscheid van EvE wel een beetje gek getimed, had verwacht dat het NNO erna nog doorging, maar ze waren ineens weg. Daardoor niet het applaus gekregen die ze verdienden. Ik vind het hele moshpitten en lekker gek doen met zijn allen leuk als het spontaan gebeurt, maar nu heb ik het idee dat het een wedstrijd is wie zo gek mogelijk kan doen. Zonder dat we luisteren naar de mooie muziek. Dus volgend jaar prima als er klassieke muziek is, maar dan misschien wat kleinschaliger en niet op de Alpha.
Toen was het tijd voor
BCNR. Ants from up there is één van mijn favoriete albums. Helaas is Isaac Wood geen onderdeel meer van de band. Het laatste album trekt mij ook een stuk minder. Maarja, alsnog richting de (behoorlijk lege) Heineken gegaan om naar BCNR te kijken en vooral luisteren. Stond lekker vooraan en ik heb toch wel heel erg genoten van dit optreden. Ja het was veel rustiger dan de muziek die ze eerst maakte, maar het was nog steeds steengoed. Heerlijk geluisterd en genoten.
Toen even gerelaxxed en me mee laten slepen naar een veel te volle Heineken voor
Horsegiirl. Ja hier heb ik ook van genoten. De overgang van een uur daarvoor BCNR naar Horsegirl was enorm, maar de handjes de lucht in en lekker dansen op meme techno in een overvolle bezwete Heineken. Dit was ook gewoon genieten.
Toen weer even gerelaxxed op het mooie terrein en na een tijdje richting de Alpha gegaan voor
Fontaines DC in het rechtervoorvak. Veel aanspraak al gemaakt met mijn Bohemian FC shirt. Ik voelde me af en toe net een motorrijder die naar andere motorrijders een knikje maakte. Fontaines DC, geweldige muziek, geweldige band. Derde keer live nu, eerste was op Lowlands 2019, 2x in Tivoli en nu weer. En ja ik vond het optreden goed, alleen het was wel de minste van de drie. Dit kwam eigenlijk puur door het geluid en zijn stem. Wat qua sound zijn ze wel een stuk volwassener geworden, maar ik kon zijn stem gewoon niet verstaan. Toch wel erg genoten van het optreden.
Hierna de illusie gewekt dat ik nog wel even een kijkje kon nemen met Chase & Status. Bravo was zoals verwacht overvol, dus vanaf de zijkant toegekeken. Daarna door naar het bos in de Lima bij
Trolska Polska. Gezellig sfeertje, artiesten keken ook weer hun ogen uit en het was gezellig. Even bij
Jamie XX gekeken. Stond te ver naar achteren om er echt in te komen, en het was qua sound ook iets te rustig voor mij. Toen maar (omdat ik niet zoveel anders te doen had) de Juliet ingedoken voor
Magic Tom & Yuri. Ik kende ze niet. Maar dit is dus niet mijn humor. Het was soms zo slecht dat het wel grappig werd, maar nee dit is niet mijn ding. Geef mij dan maar een Alex Ploeg of Kasper van der Laan.
Na de Juliet uitgelopen te zijn een afzakkertje gedaan in het speciaalbier cafe. Afscheid genomen van een gedeelte van de groep en zelf verder doorgegaan naar
Hamdi in de India. Was meteen wel genieten een India waar je zonder te duwen en trekken naar binnen kan wandelen. Fijne sfeer ook, zeker toen ik alleen over was en er meteen mensen vragen hoe het met je gaat of even buiten de tent een praatje met je maken. Gebleven t/m
Sub Focus en toen was het mooi geweest. Lowlands 2025 zat er weer op.
Maandag om half 10 het terrein verlaten en een soepele terugreis naar huis gehad. Half 12 lekker thuis en het nagenieten kon beginnen. Hopelijk tot volgend jaar! Blijft toch het mooiste weekend van het jaar.
Verbeterpunten voor LL26:
- Nacht programma/ tenten. Het is gewoon te druk op de vrijdag en zaterdagnacht. Er moet ergens een plek gecreëerd gaan worden waar je in alle ruimte ook gewoon lekker kan dansen.
- Er blijft veel bepaald publiek op het festival afkomen, en hoewel ik me er dit jaar weer minder aan heb geërgerd als in 2022 is het toch wel aanwezig. Geen flauw idee of Lowlands hier ooit nog wat aan kan doen.
- Parkeerplaatsen voor de groepscamping ook in de buurt van de groepscamping neerzetten. Scheelt weer file en helpt ook met het verminderen van de rij bij de hoofdingang.
- Alsjeblieft door blijven gaan met het randprogramma zoals het nu is!
- Behoudt de band spot in de Heineken op vrijdagnacht!
PS sorry voor de lange verhalen.