Lowlands 2025

Donderdag:

Rond 06:30 vertrokken vanuit Rotterdam met de verwachting dat we weer heel lang in de file zouden komen te staan. Uiteindelijk viel het reuze mee. Rond 08:30 parkeerde wij de auto. Ohja die dakkoffer was echt een briljant idee. Er hangen hoogte sensoren vlak voor de opsplitsing. En bij mij ging die af dus mocht meteen links aanhouden, geen rij voor me, meteen de parkeerplaats op en heerlijk dichtbij mogen parkeren. Daarna schrokken we wel even van de rij voor de ingang. Duurde toch wel zo’n 2 uur. Maar het was gezellig, we hebben wat gelachen, gedronken en voor je het weet waren we door de ingang heen.

Op naar de groepscamping. Tentjes opzetten, bestelde bier ophalen en lekker ouwehoeren, spelletjes spelen en een drankje doen. Rond een uurtje of 4 richting het festival terrein, waar we nog heel makkelijk een koptelefoon konden halen. Wat een verademing t.o.v. voorgaande jaren. Lekker wat gegeten en de rest van de avond in de India en de Bravo gedanst tot 02:00. Hans Worst gegeten als midnight snack en de tent opgezocht. Het was weer heerlijk om op het Lowlands festival terrein te hebben gelopen en qua organisatie zat alles goed in elkaar.

Ik heb geen zin om de hele discussie weer aan te wakkeren, maar naar aanleiding van het optreden van Massive Attack op DTRH hoorde ik om me heen heel veel verschillende meningen.
Even voor de mensen die dit gemist hebben: Tijdens dit optreden werden full-screen videobeelden vertoond van de oorlog in Gaza, van Trump, Poetin, de oorlog in Oekraïne, Hitler etc. Later ook van complottheorieën over 9-11 en Covid. 1 groot politiek manifest. Sommige mensen om me heen konden het simpelweg niet aanzien en vertrokken. Een vriend van me ging ook weg. Zijn reden: 'ik kom hier om 4 dagen in een bubbel te zitten. 4 dagen weg van de ellende die ik elke dag via de media al voorgeschoteld krijg.' Ik begrijp dit volledig en heb hier alle begrip voor.
Aan de andere kant vond ik het een super interessante en intense gig, wat me meer dan ooit deed inzien hoe bevooroordeeld wij in ons landje zijn. Hoe fucking blij wij mogen zijn dat wij mogen leven in dit veilige land met alle voorzieningen en luxe, en dat we mogen genieten van fantastische festivals. De boodschap die Massive Attack uitdraagt draagt voor mij persoonlijk zeker bij de beleving van een concert (even afgezien van de complottheorieën waar ik zelf niet achter sta).

Voor de 1 is politiek wel degelijk onderdeel van een festival, voor de ander niet. Gelukkig hebben wij de vrijheid om je hiervoor (tijdelijk) af te sluiten, of dit juist te accepteren en volledig te ondergaan. Laten we elkaar juist op festivals vrij laten om te doen wat we willen. Helaas is dit in mijn ogen 1 van de weinige plekken waar dit nog kan.
Voor mij persoonlijk is het heel anders als een act een statement maakt of een richting kiest waar het publiek wel of niet in mee komt, dan dat het publiek statements maakt. Ik snap alle argumenten waarom het wel belangrijk is om je te laten horen, maar voor mij is dit niet de plek en tijd.

"Ga dan echt wat bijdragen ipv met zo'n vlag staan wapperen."
Dit zeggen altijd de mensen die zelf 0.0 bijdragen maar alleen mensen bekritiseren die op hun imperfecte manier IETS proberen bij te dragen.

En dit zeggen altijd de mensen die zelf 0.0 bijdragen maar op een festival populair lopen te doen door achter het mainstream geworden geluid aan te lopen door een shirtje aan te trekken of met een vlag te wapperen.

Hier, zie je hoe makkelijk het is om iemand weg te zetten? Je hebt geen idee wie ik ben of wat ik doe, dus houd je insinuaties lekker voor je. Ik veroordeel niemand om hun mening of standpunt. Ik zeg alleen dat het voor mij niet de plek en het moment is om van willekeurige mensen om me heen politieke statements mee te krijgen als ik op een festival ben. Een gekke vergelijking misschien, maar hetzelfde geldt voor mij voor voetbalshirts. Ik hoef niet te weten voor welke club je bent of wie je support. Ik vind het leukste van een festival dat we met z'n allen in dezelfde bubbel zitten, gelijk zijn - ondanks de verschillende achtergronden en meningen.

Ik las ook dat er een gebruiker reageerde met Israelische achtergrond. Los van wat we van de situatie vinden, moeten we toch niet willen dat er mensen of groepen zich buitengesloten voelen op een plek als Lowlands omdat vorm van een tegengeluid of nuance in een ontzettend ingewikkeld conflict mist? Laten we er voor zorgen dat iedereen zich welkom blijft voelen, ook als je voor Feyenoord bent in een Amsterdamse invasie - ook als je uit Israël komt en je de hele wereld tegen je hebt door de misdaden van jouw overheid. Nogmaals: Lowlands is daarvoor voor mij gewoon niet de plek.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: @Marc, jonasvh en XaviLL
Vrijdag:

Rond 09:00 wakker. Niet echt veel geslapen, was toch weer erg wennen in een tent met de geluiden om je heen (ondanks dat het heel erg rustig was op de groepscamping). Om 11:00 richting het festival terrein gelopen en meteen een speciaal biertje gedaan bij het speciaal bier café. Genoten van de heerlijke rust die er dan nog hangt. Toen naar Marathon gegaan in de X-ray. Ondanks dat ik Marathon een hele fijne band vind, is de X-ray niet voor mij weggelegd. Het geluid is er enorm dof en het is binnen 5 minuten een zweethok. Dus na een half uurtje het concert verder gekeken vanaf de zijkant. Mezelf voorgenomen om de rest van het weekend zo min mogelijk in de X-ray te gaan bezoeken. Hierna door naar Wodan Boys. Wat toch wel de grootste verassing voor mij van het weekend. Misschien wel wat makkelijke rock, maar het sfeertje zat er goed in, lekker gedanst, moshpit ingerend en het eerste fijne feestje was alweer een feit. Daarna weer een Hans Worst gehaald (als Rotterdammer support ik ze graag). Even het gedeelte links van de Bravo verkend, een boek gekocht (van Lucky Fonz III) en door naar Kingfishr. Klonk goed, in een verassend redelijk gevulde Bravo. Omdat het voor mij toch iets te veel voortkabbelende muziek is, ben ik naar DEADLETTER gegaan. De rest van mijn groep hier niet in mee gekregen, dus het eerste concert welke ik in mijn eentje heb gezien was een feit. Omdat ik bijna alle nummers kende toch wel erg genoten van DEADLETTER. Ik besefte me wel dat dit niet een band is die iedereen geweldig gaat vinden, een beetje een hate it or love it verhaal.

Na Deadletter kwam een blokje randprogramma. NSL: Alleen maar verliezers met Spinvis. En man die begon al met een hoogtepunt voor mij. Spinvis die het nummer Zonder naam deed. Erg ontroerend en mooi moment. Daarna de lezing zelf, moet eerlijk zeggen dat ik soms wel het gevoel had dat ik naar een iets te ingestudeerde presentatie zat te kijken en er ook weinig ruimte was voor een Q&A. Maarja Spinvis sloot af met Ik wil alleen maar zwemmen. Dus al met al erg blij dat ik er geweest ben. Half uurtje later weer in de Echo voor de nationale wetenschapsquiz, altijd leuk om even mee te pakken en weer een fijne sfeer. Toen naar de Okonomiyaki gelopen en vanaf daar al etend een stukje van London Grammar gezien.

Doorgelopen naar het voorvak voor Queens of the Stone Age. Ik had ze al een paar keer eerder gezien, en het is een band die ik als gitaarliefhebber niet heel vaak luister. Dus na een half uur het voorvak uitgegaan, omdat ik het wel gezien had en heerlijk wezen douche bij de badkamer van vluchtelingenwerk. Doorgegaan naar Wallows, leuk bandje, veel gillende meisjes op de eerste rijen, erg vermakelijk. Hierna naar Alex Ploeg in een tot de nok toe gevulde Juliet (Blij dat het randprogramma nog zo leeft op LL). Aan het einde tranen van het lachen, was toch wel achteraf een hoogtepuntje van het comedy programma. Toen stond er gewoon nog een band op het programma namelijk Tramhaus. Dit zouden ze wat mij bereft elke nacht wel mogen doen in de Heineken. Ook een band die denk ik niet voor iedereen is weggelegd, maar ik heb er van genoten. Nog even nagedanst bij Future Festival Classics, maar vond dat qua muziekkeuze erg tegenvallen. Geprobeerd om rond een uurtje of half 2 nog de Bravo en India in te komen. Dit was echter niet te doen. Zou fijn zijn als Lowlands dit probleem toch een keer opgelost krijgt. Het zorgt er voor mij meestal voor dat ik nog wel zin heb om even te feesten, maar dat je door de drukte enorm uit dat moment gehaald wordt en dus maar richting de camping gaat.

Al met al een mooie gevarieerde eerste dag met toch wel wat pluspunten:
+ De drukte bij de gitaaracts. in 2022 en 23 veel lege tenten gezien bij gitaaracts. Dat viel nu reuze mee.
+ De drukte bij de Juliet (zowel comedy als NSL als NWQ). Erg blij om te zien dat deze doelgroep ook nog aanwezig is op het festival.
+ Het eten en de organisatie. Nergens last gehad van echte drukte. Drank halen ging soepel, eten halen ook, top.

En wat minpunten:
- De X-ray. Is voor mij echt een reden om niet naar een bepaalde band te gaan. Te benauwend, te slecht geluid.
- Moest soms wel weer wennen aan bepaald publiek welke in grote getalen aanwezig zijn op het festival.

Haa gelukkig, ik dacht bijna dat er een volledig etmaal voorbij zou gaan zonder een geopolitieke discussie in het lowlands-topic. Ik zie ook dat jullie er wederom erg veel mee zijn opgeschoten. Schuif ff lekker op naar het actualiteitentopic of maak iets nieuws aan. Dan kunnen we dit topic gewoon blijven gebruiken voor de napret.

Ik heb het idee (of hoop) dat we misschien het hoogtepunt van het knallen net wel een beetje hebben gehad.
Dit idee heb ik ook. Job Jobse en Ki/Ki is met Trance naar mijn idee niet eens zo hard knallen, en ook in de nachten waren er een aantal DJ's die niet voor de hardere techno gingen (zoals DJ Heartstring). DTRH en BKS is de house revival al lang gaande, net als UK Garage hier op LL, of artiesten als Weval en Jamie XX

• Leuk
Waarderingen: DeDan
Haa gelukkig, ik dacht bijna dat er een volledig etmaal voorbij zou gaan zonder een geopolitieke discussie in het lowlands-topic. Ik zie ook dat jullie er wederom erg veel mee zijn opgeschoten. Schuif ff lekker op naar het actualiteitentopic of maak iets nieuws aan. Dan kunnen we dit topic gewoon blijven gebruiken voor de napret.
Los van wat je mening is over dit alles. We moeten wel toegeven dat een paar vlaggen blijkbaar wel ontzettend goed hebben geholpen om de discussie levend te houden.

Los van wat je mening is over dit alles. We moeten wel toegeven dat een paar vlaggen blijkbaar wel ontzettend goed hebben geholpen om de discussie levend te houden.
We zijn slechts één controversiële opmerking verwijderd van het halen van de 500 pagina's. Dus misschien toch...?

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Zal ik hem erin gooien. Sinds 98 al aanwezig op LL. En moet zeggen dat voor mij opviel Papa Roach. De sfeer de energie onder het publiek en de band zelf. Waarschijnlijk toch meer de oudere garde die hier voor zorgde. En wisten wat er komen zou.
Voor mij staat dit optreden in de top 5 aller tijden.
Hopelijk zetten ze deze trend een beetje meer door.
Dan blijf ik LL nog wel even trouw.🤘

Zaterdag

Hele slechte nacht gehad qua slaap en misselijkheid. Dus wat brakjes opgestaan. Hierdoor helaas een stuk minder gezien deze dag dan de vrijdag. Daarnaast baalde ik enorm van de afzeggingen. Royal Otis, Maruja, maar met name Anthony Szmierek waren voor mij must-see acts waar ik erg naar uit keek. Achja rond 11:00 weer het festival terrein opgegaan. Een pannenkoek gegeten aan het water en genoten van de rust. Toen naar Bartees Strange gegaan in de Lima. Klonk wel redelijk, maar kon me nog niet helemaal pakken. Doorgelopen naar de rest van mijn vrienden voor Joep Beving in de Bravo. Erg mooi begin van de dag. Paar keer kippenvel en tranen in de ogen, maar na een half uur had ik behoefte aan iets meer energie. Dus naar Been Stellar geweest in de X-ray. Klonk als een leuke band, echter vond ik het geluid in de X-ray weer enorm slecht, en daarom maar doorgelopen naar Balu Brigada in de India. Toch wel erg vermaakt bij deze band, zonder dat ik ze van te voren kende.

Hierna doorgelopen voor het laatste half uurtje van Zo! Gospel Choir. Was een leuke dansbare act, en leuk om Typhoon nog even te zien. Moet wel eerlijk bekennen dat ik toch liever gewoon bands/artiesten heb staan op deze spot. Hierna blijven wachten bij de Alpha voor Sef. Heel fijn optreden. Eén van de weinig hip/hop acts waar ik de inhoud van de liedjes erg fijn vind. Lekker gedanst, meegezongen en genoten van de toch wel beetje feestteam vibe bij Shirt uit, maar mooi om de Alpha zo los te zien gaan. Ja Sef, was voor mij ook een hoogtepunt van het weekend. Hij kwam zelfverzekerd, maar ook positief en fijn over op het podium voor een eerste keer Alpha.

Na Sef blijven wachten bij de Alpha voor een plekje tegen het voorvak aan voor Vampire Weekend. Fijne band, het moment dat het doek valt blijft mooi. In de AFAS was het beter, maar alsnog wel erg genoten van dit optreden.

Toen even een pauze ingelast op de camping en gedoucht bij de badkamer, omdat het echt verdomd koud werd maar een vest gaan halen. Was denk ik de koudste nacht van het weekend. Na het halen van het vest naar Papa Roach gegaan. Ik was vrij sceptisch over deze boeking en heb ze 1x in de 013 gezien, en ik was toen niet heel enthousiast. Maar man wat een heerlijk feestje was dit zeg. En wat een energie in die tent. De verbazing op het gezicht van de bandleden, die een uitpuilende Heineken zagen met losgeslagen publiek. De toch wel wat makkelijk metal, maar man wat een feest. Ik stond zelf een beetje ver opzij tegen de boarding aan, maar heb genoten van wat ik allemaal zag. Ja dit soort acts blijven dus gewoon welkom wmb op Lowlands. En het publiek zit er ook echt op te wachten, want het was lekker druk.

Hierna doorgelopen richting de India en & Adonis met de gedachte, de rest van het festival terrein zal wel lekker leeg zijn, omdat Chappel Roan aan het spelen was. Niks was minder waar. Heel de India & de Bravo stonden afgeladen vol… Voor de Adonis stond een bizarre rij. Terwijl ik vorig jaar tijdens Goldband echt makkelijk de Adonis in kon. Dit jaar hierdoor helaas niet in de Adonis geweest. Nog even geprobeerd de India in te komen, maar dat wilde ook niet echt lukken. Dus maar richting de Juliet om te wachten voor Comedy Club Haug. Begon weer met een fijn feestje in de Juliet, met 5 cabaretiers waarvan ik sommige al paar keer had gezien in Club Haug in Rotterdam. Sterker nog sommige stukjes die ze deden had ik al meerdere keren gehoord. Erg gelachen om Stephen Bell & Joel Gideon (kan zijn harde humor erg waarderen) & de derde man (kan even niet op zijn naam komen). Marie Koet heb ik helemaal niks mee en heb het idee dat ik bij haar altijd hetzelfde hoor. Berit Companjen was ook erg leuk.

Hierna tijd om te kijken of we dit keer wel een goede nachtrust tegemoet konden gaan.

+ Papa Roach!, Rock leeft nog op LL.
+ Ohja ik had de vrijdagavond mijn Fontaines DC Bohemian FC shirt aan. Dit zorgde al meteen voor leuke gesprekjes. Een andere man die met mij op de foto wilde bij de Heineken. Mensen die vroegen welke nummers ze moesten spelen. Erg gezellig allemaal.

-Lichamelijk zat ik er wel iets meer doorheen tov de vrijdag.

On a total differernt note; ik hoop nog wel dat de volledige set van Job Jobse en Ki/Ki online gaat komen om de werkdag mee op te fleuren, dus bij deze de manifestatie
Zal ik meteen je humeur opbeuren, hij staat er al:

Ik zag het op de livestream. In een erg drukke tent is dat niet altijd mogelijk. Ik zag het bij FKA Twigs. De hele tijd een vlag in beeld. Ik had te doen met mensen daarachter. Het was echt gedurende het gehele concert. Dat belemmert behoorlijk het zicht. Net als dat iemand op iemands schouder gaat zitten. Beetje rekening houden met mensen achter je kan geen kwaad.
Ik snap je punt, ik heb echter geen enkel optreden meegemaakt waar ik (uiteindelijk) niet makkelijk een paar meter kon opschuiven als ik dat zou willen. Zelfs bij FKA is me dat gelukt

Laatst bewerkt:
Precies dit. Dus omdat iemand anders ervoor zorgt dat je niks van het optreden kunt zien moet je in een bomvolle tent maar ergens anders gaan staan?
Zal persoonlijk niet moeilijk doen als een vlag heel ff de lucht in gaat, maar het is gewoon asociaal voor veel mensen achter je om de hele show het zicht op het podium te ontnemen.
Hmm, ben het met je eens hoor. Ik kies er echter voor om niet afhankelijk te zijn van iemand anders gedrag en zet dan gewoon een paar stappen opzij/naar voren. Ergenis weg ;-)
Bij Stromae in de Aplha stond ik aan de zijkant achteraan links waar nog enige ruimte was. De eerste nummers staat er een gast van 2meter plus achter me, komt vervolgens doodleuk voor me staan. Ik eromheen, kijk hem aan en zeg "serieus?" en ben vrolijk voor hem verder gaan dansen!

Laatst bewerkt:
Zal ik hem erin gooien. Sinds 98 al aanwezig op LL. En moet zeggen dat voor mij opviel Papa Roach. De sfeer de energie onder het publiek en de band zelf. Waarschijnlijk toch meer de oudere garde die hier voor zorgde. En wisten wat er komen zou.
Voor mij staat dit optreden in de top 5 aller tijden.
Hopelijk zetten ze deze trend een beetje meer door.
Dan blijf ik LL nog wel even trouw.🤘
Van al deze positieve verhalen krijg ik wel een beetje fomo naar papa roach!!! Had ze gemist doordat ik (voor het eerst in 4 x lowlands) naar de Adonis was. Geen moment spijt van gehad, wat een fantastische ervaring!! En bovendien geen last van alle zaterdagnacht drukte.

De sfeer/moshpit bij andere rock acts waar ik wel heen was, unpeople op de vrijdag en The Chats op de zondag, was ook erg goed vond ik!

Vond Horsegiirl zelf ook best wel leuk hoor, begrijp me niet verkeerd. Ook platte meuk heeft een plek op het festival en juist zo'n act als horsegiirL werkt goed on zo'n zondagmiddag 5 uur spot om weer wat energie te krijgen, maar de balans is voor mijn gevoel een beetje weg. Ik zou liever wat "moeilijkere" elektronische acts zien (Modeselektor/Moderat, Justice, Rufus, The Blaze, Underworld, Bicep, Gesaffelstein). Maar ik begrijp ook wel dat dit dan weer pretentieus klinkt, en dat anderen weer zullen vinden dat dit ook niet bepaald moeilijke acts zijn.
Die hebben toch ook allemaal op LL gestaan afgelopen jaren inculsief o.a. Weval dit jaar?

Het verbaast me dat deze discussie niet gevoerd werd na BKS. Niemand gehoord die daar last had van de politieke uitingen en vlaggen

Edit: eigenlijk verbaast het me dat het hier wél wordt gevoerd. De uitingen en vlaggen voor m'n gevoel minder aanwezig zijn dan op BKS.
Ik weet al waar het door komt. BKS publiek is gewend aan festivaltentpalen die je gezichtsveld toch al belemmeren. Een paar vlaggen kan er dan ook nog wel bij

Ik weet al waar het door komt. BKS publiek is gewend aan festivaltentpalen die je gezichtsveld toch al belemmeren. Een paar vlaggen kan er dan ook nog wel bij

Bij BKS stond het hele veld Free Free Palestine mee te bleren met Kneecap. Ik denk dat het BKS publiek net wat linkser en alternatiever is dan de schoongeboende lowlanders van nu die vooral in hun bubbel willen blijven.

Zondag:

Eindelijk een redelijke goede nachtrust gehad (uurtje of 5 in totaal). Zoals elke ochtend weer rond 11 uur richting het terrein gegaan. Rondje rond het water gelopen. Lekker fruit smoothie gehaald bij de Lima en een stukje gekeken van Yukimi waar het behoorlijk rustig was.

Daarna naar iets gegaan waarvan ik erg blij ben dat Lowlands het aandurfde om dit in de Heineken neer te zetten om 12:45 Kasper van der Laan! Man wat was dit een geweldig begin van de dag. Ik heb gedanst, bewogen met duizenden andere festivalgangers en enorm gelachen. Het tempo zat er goed in, geen saaie stukken en het was hilarisch. Ik was bang dat het dood zou vallen, zoals je in de Juliet ook wel is ziet bij optredens en het daardoor leegstroomt. Maar niets was minder waar, het bleef druk tot het einde.

Hierna doorgegaan naar NNO. Was toch wel weer heel mooi. Zeker het stuk van Land of hope and glory. Ik vond het afscheid van EvE wel een beetje gek getimed, had verwacht dat het NNO erna nog doorging, maar ze waren ineens weg. Daardoor niet het applaus gekregen die ze verdienden. Ik vind het hele moshpitten en lekker gek doen met zijn allen leuk als het spontaan gebeurt, maar nu heb ik het idee dat het een wedstrijd is wie zo gek mogelijk kan doen. Zonder dat we luisteren naar de mooie muziek. Dus volgend jaar prima als er klassieke muziek is, maar dan misschien wat kleinschaliger en niet op de Alpha.

Toen was het tijd voor BCNR. Ants from up there is één van mijn favoriete albums. Helaas is Isaac Wood geen onderdeel meer van de band. Het laatste album trekt mij ook een stuk minder. Maarja, alsnog richting de (behoorlijk lege) Heineken gegaan om naar BCNR te kijken en vooral luisteren. Stond lekker vooraan en ik heb toch wel heel erg genoten van dit optreden. Ja het was veel rustiger dan de muziek die ze eerst maakte, maar het was nog steeds steengoed. Heerlijk geluisterd en genoten.

Toen even gerelaxxed en me mee laten slepen naar een veel te volle Heineken voor Horsegiirl. Ja hier heb ik ook van genoten. De overgang van een uur daarvoor BCNR naar Horsegirl was enorm, maar de handjes de lucht in en lekker dansen op meme techno in een overvolle bezwete Heineken. Dit was ook gewoon genieten.

Toen weer even gerelaxxed op het mooie terrein en na een tijdje richting de Alpha gegaan voor Fontaines DC in het rechtervoorvak. Veel aanspraak al gemaakt met mijn Bohemian FC shirt. Ik voelde me af en toe net een motorrijder die naar andere motorrijders een knikje maakte. Fontaines DC, geweldige muziek, geweldige band. Derde keer live nu, eerste was op Lowlands 2019, 2x in Tivoli en nu weer. En ja ik vond het optreden goed, alleen het was wel de minste van de drie. Dit kwam eigenlijk puur door het geluid en zijn stem. Wat qua sound zijn ze wel een stuk volwassener geworden, maar ik kon zijn stem gewoon niet verstaan. Toch wel erg genoten van het optreden.

Hierna de illusie gewekt dat ik nog wel even een kijkje kon nemen met Chase & Status. Bravo was zoals verwacht overvol, dus vanaf de zijkant toegekeken. Daarna door naar het bos in de Lima bij Trolska Polska. Gezellig sfeertje, artiesten keken ook weer hun ogen uit en het was gezellig. Even bij Jamie XX gekeken. Stond te ver naar achteren om er echt in te komen, en het was qua sound ook iets te rustig voor mij. Toen maar (omdat ik niet zoveel anders te doen had) de Juliet ingedoken voor Magic Tom & Yuri. Ik kende ze niet. Maar dit is dus niet mijn humor. Het was soms zo slecht dat het wel grappig werd, maar nee dit is niet mijn ding. Geef mij dan maar een Alex Ploeg of Kasper van der Laan.

Na de Juliet uitgelopen te zijn een afzakkertje gedaan in het speciaalbier cafe. Afscheid genomen van een gedeelte van de groep en zelf verder doorgegaan naar Hamdi in de India. Was meteen wel genieten een India waar je zonder te duwen en trekken naar binnen kan wandelen. Fijne sfeer ook, zeker toen ik alleen over was en er meteen mensen vragen hoe het met je gaat of even buiten de tent een praatje met je maken. Gebleven t/m Sub Focus en toen was het mooi geweest. Lowlands 2025 zat er weer op.

Maandag om half 10 het terrein verlaten en een soepele terugreis naar huis gehad. Half 12 lekker thuis en het nagenieten kon beginnen. Hopelijk tot volgend jaar! Blijft toch het mooiste weekend van het jaar.

Verbeterpunten voor LL26:
  • Nacht programma/ tenten. Het is gewoon te druk op de vrijdag en zaterdagnacht. Er moet ergens een plek gecreëerd gaan worden waar je in alle ruimte ook gewoon lekker kan dansen.
  • Er blijft veel bepaald publiek op het festival afkomen, en hoewel ik me er dit jaar weer minder aan heb geërgerd als in 2022 is het toch wel aanwezig. Geen flauw idee of Lowlands hier ooit nog wat aan kan doen.
  • Parkeerplaatsen voor de groepscamping ook in de buurt van de groepscamping neerzetten. Scheelt weer file en helpt ook met het verminderen van de rij bij de hoofdingang.
  • Alsjeblieft door blijven gaan met het randprogramma zoals het nu is!
  • Behoudt de band spot in de Heineken op vrijdagnacht!
PS sorry voor de lange verhalen.

Laatst bewerkt:
Bij BKS stond het hele veld Free Free Palestine mee te bleren met Kneecap. Ik denk dat het BKS publiek net wat linkser en alternatiever is dan de schoongeboende lowlanders van nu die vooral in hun bubbel willen blijven.
Was een grapje maar ik denk het ook ja

• Leuk
Waarderingen: boesOne

Users who are viewing this thread