Mijn vijfde Lowlands inmiddels. Dit jaar weer met een klein groepje van 6, maar aangesloten bij een groepje van 5 die we eigenlijk niet echt kenden. Maar heel gezellig mee gehad op het festival en vooral op de camping. Camping 3 beland, precies achter de bomen, dus lekker wat schaduw in de ochtend. Goed plekje, je was binnen 5 min op he terrein, als er tenminste geen rij was.
Algehele sfeer was weer goed. Veel al over geschreven, maar het blijft toch een kwestie van geluk hebben wie je tegenkomt. Heb meerdere leuke, goede en grappige gesprekken gehad, zowel met mensen die ik al ken, daar heb leren kennen of enkel on the spot tegenkwam. Wel hier en daar geërgerd aan het praten tijdens de optredens (wat een verschil met Øya!).
Heerlijk gegeten.
Okonomiyaki was weer heerlijk en ik had hem binnen 1 minuut! Tijdens Job Jobse & KI/KI bestellen goede keuze.
Rotdog ouderwets lekker,
Arepa verrassend goed (en nooit een rij) ik had de beefcheese en die was echt verrukkelijk misschien wel het lekkerste van het weekend,
Mitairelette (of hoe je het ook schrijft en zegt XD) vulde behoorlijk en smaakte meer dan een dikke prima,
frietje paddostoof was minder vullend dan verwacht maar wel echt goed. Jammer dat ze niet bij elke bar
Skuumkoppe hadden. Daarvan waren de glazen altijd goed vol en je krijgt tenminste lekker bier zeg ik als Tukker

.
Mijn record bezoeken aan de
Juliet opgeschroefd naar 9x in een editie. Mazzel aan veel muziek zien in het jaar. Ik ben ook echt een comedy en theater liefhebber en kan daarvoor ook op Lowlands terecht waar goede voorstelling komen. De leukste comedyshow was denk ik die van
Alex Ploeg, waar ik juist sceptisch inging. Oude held
Najib Amhali gezien en dat was vooral vet om de naam. De laatste cabaretier van
Comedy Club Haug (
Berit Companjen, kan dat kloppen?), was ook fantastisch. Hardst gelachen, maar met geen mogelijkheid hoogstaand te noemen, bij
Magic Tom & Yuri. Erg onder de indruk van de show van
Kirsten van Teijn en haar
Club Queersten. Dat is nou typisch een beknopte versie van een theaterstuk wat je wil zien, echt heel gaaf. De laatste dag ook nog de show van
Beperkt Houdbaar gezien. Improvistie van Andries Tunru en Stefan Hendrikx over seks, want in het Ohlalaantje, met input van het publiek. Misschien toch hier het hardst gelachen.
Shout out naar Spinvis die 3 nummers bij het Science programma Alleen Maar Verliezers deed. Heel indrukwekkend om zijn nummers over dit onderwerp te horen en vervolgens deskundigen erover te horen. Afsluiten met ik Wil Alleen Maar Zwemmen is een schitterende bonus.
Alledrie de nachten na het Juliet programma naar de Lima gegaan en me daar uitstekend vermaakt. Ik vind dan toch
Iconic veruit het leukste en in mijn smaak draaien.
Het Alternatief was aardig leuk voor een uurtje en
Het Bachanaal was weer ouderwets gezellig. Kijk, die bamboetakken zet de organisatie er neer en ze weten wat ermee gebeurd en dat faciliteren ze ook met decoratie en programma. Maar jongens, blijf gewoon van andere dingen af man. Gebruik je verstand en ga geen bomen en struiken kapot trekken, om nog maar te zwijgen over tafels, krukken etc.
Uiteindelijk door het schema ook een stuk minder muziek gezien dan gebruikelijk, maar toch een overzichtje.
Spencer Sutherland: Ik vond het heel aanstellerig overkomen. Hoort natuurlijk bij de muziek, maar ik kwam er niet in.
London Grammar: Schitterend weer. Jammer dat ze de speciale band met het festival wil benadrukken en dan Amsterdam noemt. Toch veel minder impactvol toen op Werchter.
Arca: Bijzondere en rare shit. Heel gaaf wel.
Joep Beving: Wat een heerlijke manier van wakker worden blijft dit toch, kippenvel.
Zo! Gospel Choir: Lekker voor op de achtergrond. Biertje, dag doorspreken, lekker liggen op de heuvel.
Suki Waterhouse: Hele vrolijke en leuke set.
The Beaches: Een nog vrolijkere en leukere set. Ik was alweer vergeten wat voor een leuke band dit is.
Vampire Weekend: Ook al zo'n leuke en vrolijke set. AFAS blijft natuurlijk veel beter door de uitgebreide show, maar niet verkeerd hier weer even mee te pakken.
FKA twigs: Wauw, wat een fantastische show. Deze kwam goed binnen bij mij.
Papa Roach: Laatste kwartier gezien en als niet nu-metal liefhebber was dat precies genoeg. Ff doorbijten bij de covers, maar Last Resort wel lachen.
Chappell Roan: Aangelopen bij Hot To Go, dus vanaf het leuke deel (vind ik op basis van Øya) gezien.
Noord Nederlands Orkest: Gimmick door het publiek? Jazeker. Maar wat blijft het lekker deze muziek als opstart van een festivaldag te hebben. Mooie stukken, met de Bolero voorop!
Maan: Sorry, maar als je die nieuwe en hippe Maan wil laten zien waarom dan alsnog nummers als Stiekem en vooral Blijven Slapen in je set? En dat einde was al helemaal om te janken. Nee. Wel genoten van caramel ijskoffie, das ook wat waard.
Sofia Isella: Oeh, lekker duister en raar. Jammer dat het geluid zo zacht stond dat je haar praatjes niet goed hoorde, maar bij de muziek paste het wel. Heel erg genoten hierbij. Ik hoop dat ze ooit doorgroeit naar een act met liveband, want dat zou het helemaal leuk maken.
Fontaines D.C.: De week ervoor gezien in een tent die ongeveer de helft van de Heineken is en vooraan, nu aan de zijkant van de tent. Tuurlijk is het dan minder goed. Maar je zult maar nummers als Starbuster en I Love You op je naam hebben staan, poeh he.
Lijstje:
1. FKA twigs
2. Sofia Isella
3. Joep Beving
4. Club Queersten
5. Beperkt Houdbaar
6. The Beaches
7. NNO
8. Alex Ploeg
9. New Scientist: Alleen Maar Verliezers
10. Magic Tom & Yuri