De energie stroomt weer langzaam rond, al is het nog steeds aardig bijkomen geblazen .Weer enorm genoten van het weekend gezelligheid, nieuwe muziek en leuke verrassingen. Na vorig jaar veel zelf rond te zijn gerend om vooral (voor mij) nieuwe artiesten te zien, dit jaar gekozen om wat meer met de groep mee te gaan. Een kleine samenvatting, al is het maar zodat ik het zelf weer vrolijk kan teruglezen!
Donderdag op de vroege ochtend de file in op de dijk, maar wat is het voor de voorpret toch ook mooi om temidden van het dampende dauw al die autolichten voor en achter je te zien van mensen die er zin in hebben. Niet veel later de campingstoel uit in de rij en de eerste spoorboekjes bespreken of degenen die geen idee hebben vertellen wat voor gaafs er allemaal staat. Nog voor het eind van de ochtend in het zonnetje, met de voeten in een badje het eerste biertje geopend om de Festileaks LL25 lijst af te spelen. Na een gezellige middag met top buren op camping 4 een rondje gedaan over het terrein om daarna vooral maar even water te drinken zodat de avond ook goed zou gaan

. Op tijd weer het terrein op en via wat leuke loungeplekken nog even goed gedanst in de Bravo, maar wel op tijd languit op het luchtbed.
De vrijdag afgetrapt bij
Goldkimono, lekker inkomen met een gezellig sfeertje maar ook niet al te bijzonder. Om de voeten maar meteen warm te maken terug naar de Bravo voor
Kingfishr. Achterin was het geluid wat minder, maar ze hadden er zin in en de nummers paste goed bij het moment van de dag. Na een mooi stukje van
Luvcat meegegaan naar
Gotu Jim. Vroeg me in het begin een beetje af waarom, maar richting het einde ging de tent toch echt op z'n kop. Niet altijd fan van de teksten, maar vond het wel een heerlijk Lowlands moment. Na wat bijkomen in de wijnbar (erg relaxte sfeer en smaakte goed) en een rondje langs de tent terug gegaan naar
QOTSA. Met de groep helaas niet het voorvak in, maar wel enorm genoten van de show en kracht.
ARCA die hoog op de lijst stond met spijt laten gaan om samen een mooi begin van de nacht te hebben bij
Job&Kiki. Tja, niet hele moeilijke set maar wel doeltreffend voor het publiek en de knaldrang die er hing. Heb er absoluut van genoten. In de boemelhupstrein richting de India gelopen voor
Chamos, beetje inkomen maar daarna waren de koerdische beats toch wel echt lachen om op te dansen.
Sammy Virji maakte daarna mijn dansverwachting ook aardig waar, wat voor een leuke/energieke avond in de Bravo zorgde. Inderdaad eerste kwartier altijd veel beweging en drukken, maar daarna vindt iedereen wel wat ruimte/een plekje. Via een rondje mensen kijken terug richting de tent gegaan na een mooie en warme dag.
De zaterdag na wat opstartproblemen vanaf de zijkant aangesloten bij
Joep Beving, maar verloor na een mooi begin toch (denk door de matige plek) een beetje de interesse en ben verder gaan genieten bij
Balu Brigada. Vervolgens een stuk
Ghospel Choir gekeken en wat leuke, simpele dansjes meegedaan met +- 100 man. Vooral gelachen om dit leuke moment en de vrolijkheid van de 2 heren die de groep stuurde.
Sef als volgende Alpa set was top, mooie momenten met de gastoptredens en Alpha die helemaal meedeed, Helikopterrr piloot! Hierna via
The Beaches zelf even kort beland in een leuk feestje in het Oelalaantje met allemaal gezellige random mensen en hitjes. Met nog baila baila in m'n hoofd genoten van
Vampire Weekend en van buiten de tent een stukje van
Chris Stussy meegepakt, jammer dat die geen later slot had. Na een rondje tent een mooi plekje in het midden van de Bravo bij
FKA Twigs (gelukkig ben ik lang en kon ik alles perfect zien). Gave/strakke show, al had het einde van mij juist met wat meer energie gemogen en de 'zwangerschap' was ook niet echt nodig. De nacht in met
Masalo begon goed,
Job daarna was opzich lekker bewegen maar niet echt bijzonder.
Lammer was wel de verrassing van de avond, wat een toffe energie zat er in die set en de India had er absoluut nog steeds zin in.
Zondag vroeg gelachen bij
Kasper om daarna rustig aan de doen bij het
NNO, wat wederom mooi en grappig was maar wel minder pakte dan vorig jaar en tijdens de Ode to Joy toegift het jaar daarvoor. De show van
Maan waar ik heen werd meegesleept bleek toch best tof te zijn, ze gaat echt wel de goede kant op en het valt al wat meer op z'n plek. Toch ook maar een stuk
Marc Rebillet meegepakt en tijdens 'Get the fuck out of bed bitch' in het midden van de circle pit gestaan, wat weer de eerste keer was op LL sinds
IDLES. Net als vorig jaar bij Brutalismus3000 ook dit jaar de adrenaline opgevoerd bij
Horsegiirl, soort van plat maar toch ook gaaf gebouwde set en bovenal gewoon top energie voor de zondag.
Lola Young schoot helaas niet op door de drukte dus via weer een rondje feest, maar nu wel met iedereen, bij het Oelalaantje naar
Roland Crystal gegaan. De Xray was hiervoor perfect, wat een mooi feestje was dat (aldanniet bloedheet). Als dagafsluiter
Jamie XX meegepakt en vooral genoten van, en gedanst op het tweede deel. Je merkte wel dat het voor velen niet de energie had die ze zochten (maarja dat zal mogelijk aan de chemische toevoegingen liggen). Beginnend als een sardientje, maar later toch best ruimtelijk dansend
Heartstrings meegepakt en vanaf de zijkant de laatste energie bij
Gigola eruit geperst om nog even kort af te sluiten met mensen kijken in de Armadillow (afscheid nemen van het terrein, tja..).
Al met al voor m'n gevoel wat meer 'standaards' gezien dit jaar, maar ook meer met de groep geweest. Veel gezelligheid gehad en genoten en lichtelijk wat spijt van gemiste optredens. Maarja zo is elk jaar weer anders! Wat betreft het publiek over het algemeen geen last van gehad en vaak juist ook veel gelachen om gesprekken. Keer dat ik vroeg of er gestopt kon worden met selfiefilmen werd dat ook meteen gedaan, dus wat dat betreft prima. Drukke rijen prima vermeden door net wat andere tijden te kiezen voor eten en de langere boodschap 's ochtends op het terrein en smiddags op camping 1 (door de knaks gaat de frequentie wel omhoog zeg). Aankleding van Lowlands blijf ik van genieten, met de kunst, mooie filmpjes, leuke zitplekken en alles rondom het meer. Kijk weer uit naar volgend jaar, aftellen is begonnen!