Lowlands 2025

3,75 en pinnen ja.
Achterlijk duur voor wat je krijgt maar ja das in principe alles op LL.

Het "linkse" imago is er wel aardig af. Het is één commercieel geheel (niet dat mij dat boeit hoor) maar goed wat verwacht je anders bij MOJO.

• Haha
Waarderingen: Kahoudini
Misschien leuk in het kader van voorpret/400 pagina's aantikken: wat is iedereens favoriete Lowlandservaring tot nu toe? Kan een optreden zijn, maar natuurlijk net zo goed een magisch moment op de camping ofzo.
Eén van mijn favoriete herinneringen die mij meteen te binnen schiet: de Llowlympische spelen in 2016. Totaal random en hilarisch, eerst kiezen of je publiek of deelnemer wou zijn en daarna ingedeeld als publiek voor het ene of andere team. Er werd onder andere rugby gespeeld waarbij ook iemand de bal speelde en de rode kaart 😂

• Leuk
Waarderingen: Mosredna en fabelachtig
Heeft iemand ervaring met de groespcamping small? Gaat met name om hoe de in het midden tent er ziet.
De illustratie is zo, ik zie een foto maar volgensmij is dat een grotere groepscamping?

Bijlagen

• groepscamping small.jpg
    groepscamping small.jpg
    206,1 KB · Weergaven: 23
  • foto groepscamping.jpg
    foto groepscamping.jpg
    212,3 KB · Weergaven: 23
Daarnaast vorig jaar op vrijdag, toen binnen 3/4 uur we eerst bij The Lathums in de Heineken, daarna in de Hacienda en als laatste bij Skrillex in de Bravo stonden. Drie totaal verschillende optredens en settings, wat voor mij toch wel het meest unieke en beste aan Lowlands blijft: alles door mekaar en voor ieder wat wils.
Dit maakt LL nou zo'n leuk festival. Elk jaar kan je er zo'n dag tussen hebben zitten. Heb een jaar gehad met in 1 dag Ezra Collective, NNO, Wetenschapsquiz, Foals, King Gizzard & the lizzard Wizard, cabaret en savonds techno.
Achterlijk duur voor wat je krijgt maar ja das in principe alles op LL.

Het "linkse" imago is er wel aardig af. Het is één commercieel geheel (niet dat mij dat boeit hoor) maar goed wat verwacht je anders bij MOJO.
Opzich toch vrij normaal dat je moet betalen voor een douche op een festival? En is het niet altijd enorm commercieel geweest?
Zolang het maar niet de richting op gaat als een Pinkpop met VIP Decks en stukken festivalterrein waar je extra voor moet betalen.

Opzich toch vrij normaal dat je moet betalen voor een douche op een festival? En is het niet altijd enorm commercieel geweest?
Niet met je oneens dat zo'n festival altijd tot op zekere hoogte commercieel is, maar douches zijn heel lang gratis geweest, en zijn op veel andere festivals (bijv. BKS) nog steeds gratis.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Hebben mensen die ervaring hebben met de VluchtelingenWerk douche/wc daar nog tips over?

Gaan jullie daar bijvoorbeeld sochtends naartoe of is het dan (nog veel) drukker dan de reguliere douches/wc's? Of gaan jullie bijvoorbeeld overdag een keer tussendoor omdat het dan rustig is (en je daar ook een handdoek krijgt)?

Hebben mensen die ervaring hebben met de VluchtelingenWerk douche/wc daar nog tips over?

Gaan jullie daar bijvoorbeeld sochtends naartoe of is het dan (nog veel) drukker dan de reguliere douches/wc's? Of gaan jullie bijvoorbeeld overdag een keer tussendoor omdat het dan rustig is (en je daar ook een handdoek krijgt)?
@Davidd volgensmij

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Misschien leuk in het kader van voorpret/400 pagina's aantikken: wat is iedereens favoriete Lowlandservaring tot nu toe? Kan een optreden zijn, maar natuurlijk net zo goed een magisch moment op de camping ofzo.
Nou ga ik ook niet zo lang naar LL, maar zeker al een paar herinneringen opgedaan die ik nooit meer ga vergeten.

Vorig jaar stond ik bij de polka party, volledig in m’n element en een flinke dosis alcohol in m’n bloed(als vrijwilliger kan je gewoon nog steeds je blikken pils het terrein op meenemen). Ontevreden over het feit dat bijna de hele Lima was dichtgemaakt met van die geluidsdichte doeken, waardoor bijna niemand buiten de tent kon zien wat er binnen gebeurde, besloot ik een einde te maken aan dit “onrecht” en een van die doeken van de tent af te halen. Ze zaten gewoon vast met een paar karabijnhaken. De eerste paar haken lukten nog wel, maar daarna werd het gewicht te zwaar om nog op te kunnen tillen. Toen werd ik opeens opgetild door een stuk of vier gasten, waardoor ik de laatste haak los kreeg en het doek viel, die ik crowdsurfend de tent in zag verdwijnen. Heel veel mensen die buiten zaten toe te kijken hebben toen gejuicht, maar ik moest snel wegrennen, want een beveiliger had eindelijk door wat ik aan het doen was hahahaha.

Wat ik ook niet zal vergeten is de set van Young Marco. Dat is wel een introductie voor mij geweest in die hele alternatieve house/trance/techno scene. Kende het daarvoor wel al, maar sindsdien ga ik wel regelmatig naar dat soort feestjes

Het is sochtends wel heel druk, zijn denk ik maar een stuk of 5 a 8 douches en het opent om 11 uur. Wat sommige doen is zorgen dat je om half 11 bij de ingang naast de Heineken klaar staat zodat je om 11 uur als eerste het terrein op kan rennen (dit zijn ook veel mensen die naar de gratis Wellness gaan).

Wij deden sochtends om 11:00 vaak even het toilet bezoeken van vluchtelingenwerk, zijn schone toiletten, even insmeren en opfrissen enzo. Daarna op het nog heerlijk uitgestorven terrein ontbijtje scoren en miss al een klein biertje. En smiddags tussen optredens door douche als het wat rustiger was, aangezien je daar inderdaad een handdoek krijgt en er shampoo aanwezig is. Daarnaast kon je volgens mij ook daar tandenborstels kopen voor 2 euro ofzo en is er tandpasta.

• Geweldig
Waarderingen: bksdtrhll

Je staat 's ochtends ook in de rij bij die douches. Als je niet in de rij wil staan voor de douches kun je beter bij decathlon een mobiele douche kopen en lekker op de camping gaan staan.

Ik ga overdag rond een uur op 18:00 nog wel eens heen om ff een kwartiertje te zitten (haha :)) en dan is het lekker dat je ff op een relatief schone plek kunt ontprikkelen. Er staat dan nooit een rij. Soms is er muziek. Ik vind het altijd wel een leuke plek, maar helaas is het wel duur. Gelukkig gaat het naar een goed doel.

• Leuk
Waarderingen: daily en Davidd
Je staat 's ochtends ook in de rij bij die douches. Als je niet in de rij wil staan voor de douches kun je beter bij decathlon een mobiele douche kopen en lekker op de camping gaan staan.

Ik ga overdag rond een uur op 18:00 nog wel eens heen om ff een kwartiertje te zitten (haha :)) en dan is het lekker dat je ff op een relatief schone plek kunt ontprikkelen. Er staat dan nooit een rij. Soms is er muziek. Ik vind het altijd wel een leuke plek, maar helaas is het wel duur. Gelukkig gaat het naar een goed doel.
Heb hem voor dit jaar ook voor het eerst aangeschaft. Duurt de rij daar doorgaans langer dan bij de normale douches?

Heb hem voor dit jaar ook voor het eerst aangeschaft. Duurt de rij daar doorgaans langer dan bij de normale douches?
Het langst dat ik ooit voor een douche in de rij heb gestaan was daar. Je kreeg wel een nummertje dus je kon gaan zitten en er werd water met munt uitgedeeld, stukken watermeloen en je kreeg een massage met zo’n massage gun. Daarna is m’n haar nog geföhnd door een goeie kapper.

Dit maakt LL nou zo'n leuk festival. Elk jaar kan je er zo'n dag tussen hebben zitten. Heb een jaar gehad met in 1 dag Ezra Collective, NNO, Wetenschapsquiz, Foals, King Gizzard & the lizzard Wizard, cabaret en savonds techno.

Zolang het maar niet de richting op gaat als een Pinkpop met VIP Decks en stukken festivalterrein waar je extra voor moet betalen.

Ik sta al op de Campercamping á 220 euro waar je echt niks voor krijgt behalve wat gras. Daarnaast is daar parkeren nu ook € 39,50 geworden en je kan een extra auto er nu ook al niet meer parkeren. Dus die moet je dan op de reguliere parking ophalen de maandag wat ook wel aardig ruk is.

Dan vind ik betaald douchen voor € 3,80 wel prijzig als je ziet hoe lang je er in de rij staat e.d.

Sowieso zijn de prijzen de afgelopen jaren natuurlijk flink gestegen en mag je ook al geen biertje meer het terrein opnemen.

En het is niet dat ze opeens een ander niveau acts hebben. Allerminst! Zoveelste jaar dat ik ga en een hoofdact afzegt en er eigenlijk niks voor terug komt.

Tis alles bij elkaar een beetje jammer. Ondanks dat ik het waarschijnlijk gewoon naar mijn zin ga hebben hoor :) Zie wel dat de groep waar mee ik ga (groot gedeelte zijn er vanaf het begin bij) kleiner en kleiner wordt door alles bij elkaar.

Maar goed zolang je het zo snel uitverkoopt doen ze het commercieel gezien toch prima?

Ik sta al op de Campercamping á 220 euro waar je echt niks voor krijgt behalve wat gras. Daarnaast is daar parkeren nu ook € 39,50 geworden en je kan een extra auto er nu ook al niet meer parkeren. Dus die moet je dan op de reguliere parking ophalen de maandag wat ook wel aardig ruk is.

Dan vind ik betaald douchen voor € 3,80 wel prijzig als je ziet hoe lang je er in de rij staat e.d.

Sowieso zijn de prijzen de afgelopen jaren natuurlijk flink gestegen en mag je ook al geen biertje meer het terrein opnemen.

En het is niet dat ze opeens een ander niveau acts hebben. Allerminst! Zoveelste jaar dat ik ga en een hoofdact afzegt en er eigenlijk niks voor terug komt.

Tis alles bij elkaar een beetje jammer. Ondanks dat ik het waarschijnlijk gewoon naar mijn zin ga hebben hoor :) Zie wel dat de groep waar mee ik ga (groot gedeelte zijn er vanaf het begin bij) kleiner en kleiner wordt door alles bij elkaar.

Maar goed zolang je het zo snel uitverkoopt doen ze het commercieel gezien toch prima?
Ik snap je, ik vind zelf ook de prijzen steeds heftiger worden, alleen waar ik meer op doelde, is dat dit volgens mij niet echt een Lowlands probleem is.
Op andere festivals waar ik kom betaal je ook rond de 40 euro voor parkeren, en moet je ook betalen voor een douche. Zolang festivals uitverkocht blijven zal dit ook niet zo snel veranderen denk ik.

Het langst dat ik ooit voor een douche in de rij heb gestaan was daar. Je kreeg wel een nummertje dus je kon gaan zitten en er werd water met munt uitgedeeld, stukken watermeloen en je kreeg een massage met zo’n massage gun. Daarna is m’n haar nog geföhnd door een goeie kapper.
Ligt er wel echt aan wanneer je het doet. Ik loop gewoon af en toe langs en als je geen rij ziet staan dan ga ik naar binnen. Vorig jaar op de vrijdag heerlijk daar gedoucht na die enorme regenbui.

Ik snap je, ik vind zelf ook de prijzen steeds heftiger worden, alleen waar ik meer op doelde, is dat dit volgens mij niet echt een Lowlands probleem is.
Op andere festivals waar ik kom betaal je ook rond de 40 euro voor parkeren, en moet je ook betalen voor een douche. Zolang festivals uitverkocht blijven zal dit ook niet zo snel veranderen denk ik.
Parkeren was een heel stuk goedkoper op LL en er mocht ook wat meer. Het is meer alles bij elkaar zeg maar.

Lang geleden bij Pinkpop geweest (toen Stones er stonden) toen was het mega warm en mocht je niet eens een leeg flesje water meenemen. Je wordt daar ook gewoon gefouilleerd e.d! Dus LL is nog steeds beter hoor :)

Rock Werther ook geweest en volgens mij waren ze daar ook niet heel chill :)

Douchen moet je gewoon vroeg gaan en dan je nest weer in duiken. Althans zo doe ik het.

Zo'n handdouche is trouwens ook wel prima! Zeker dit jaar wordt het heerlijk warm dus koud water is prima.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
In de Afas speelden ze met een bezetting van een man of.. 8? Het was mijn concert van het jaar.
Ik heb drie reacties die alledrie hetzelfde zeggen. Ik woonde toen in het buitenland, baalde als een stekker. Waanzinnig dat het live ook zo klinkt. Hoe top ik de oude hits ook vind, van mij mogen ze dat laatste album integraal spelen.

Al weet ik na haar gezien te hebben op Primavera Sound eigenlijk al bijna zeker dat Chappell Roan dé show van Lowlands gaat worden. Dit wordt zo'n hypeshow dit je maar zelden ziet op Lowlands. Alsof het gehele publiek door electriciteit geraakt was. En hoe vaak ik Hot To Go! en Pink Pony Club afgelopen weekend op Pride gehoord heb is ontelbaar. Wat is die in een korte tijd uitgegroeid tot een absolute icoon.

Emvae met een TBA op z’n insta voor 14 augustus. Hij zal wel die donderdag in de armadillow staan. Leuke en veelbelovende naam! Daar gaan we de komende jaren nog veel meer van horen

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Ik heb drie reacties die alledrie hetzelfde zeggen. Ik woonde toen in het buitenland, baalde als een stekker. Waanzinnig dat het live ook zo klinkt. Hoe top ik de oude hits ook vind, van mij mogen ze dat laatste album integraal spelen.

Al weet ik na haar gezien te hebben op Primavera Sound eigenlijk al bijna zeker dat Chappell Roan dé show van Lowlands gaat worden. Dit wordt zo'n hypeshow dit je maar zelden ziet op Lowlands. Alsof het gehele publiek door electriciteit geraakt was. En hoe vaak ik Hot To Go! en Pink Pony Club afgelopen weekend op Pride gehoord heb is ontelbaar. Wat is die in een korte tijd uitgegroeid tot een absolute icoon.
Ja, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik een beetje vrees dat Vampire Weekend op Lowlands dan juist wat minder gaat zijn dan in de AFAS. Ben een beetje bang voor een relatief kleine groep die daar op die plek en dat tijdstip echt vol aandacht gaat kijken en een grotere groep die uit gewoonte bij de Alpha hangt, geniet van de zon en wacht op A-Punk. Maar hopelijk heb ik het mis en benadert het hoe het in de AFAS was!

Users who are viewing this thread