Lowlands 2025

Misschien leuk in het kader van voorpret/400 pagina's aantikken: wat is iedereens favoriete Lowlandservaring tot nu toe? Kan een optreden zijn, maar natuurlijk net zo goed een magisch moment op de camping ofzo.
Voor mij meerdere momenten, maar deze twee steken er wel boven uit:
- Nothing But Thieves met een man of 100 gezien in de Lima. Op dat moment hadden ze hun eerste album nog niet uit, ze speelde 5 nummers oid van zichzelf en de rest covers (met o.a. een cover van Immigrant Song). Aan het einde van het concert puilde de Lima uit.

- Voor de eerste keer met mijn huidige Lowlands groep naar het festival (2019). Met de Staat als vervanger van the Prodigy. Echt een top show die een waardige vervanger vormde (letten we op hoe het wel moet Goldband?) Bij het gastoptreden moment van Opgezwolle mn hele groep kwijtgeraakt en vond hen allemaal een paar uur later pas terug.

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
London Grammer verwacht ik wel een goed gevulde Alpha hoor. Niet veel concurrentie met andere artiesten op dat moment
Stonden op RW in een volle barn toch dit jaar? Daar past gewoon 22.000 man in, zal dus op LL wel ongeveer dezelfde hoeveelheid mensen trekken

Ik heb drie reacties die alledrie hetzelfde zeggen. Ik woonde toen in het buitenland, baalde als een stekker. Waanzinnig dat het live ook zo klinkt. Hoe top ik de oude hits ook vind, van mij mogen ze dat laatste album integraal spelen.

Al weet ik na haar gezien te hebben op Primavera Sound eigenlijk al bijna zeker dat Chappell Roan dé show van Lowlands gaat worden. Dit wordt zo'n hypeshow dit je maar zelden ziet op Lowlands. Alsof het gehele publiek door electriciteit geraakt was. En hoe vaak ik Hot To Go! en Pink Pony Club afgelopen weekend op Pride gehoord heb is ontelbaar. Wat is die in een korte tijd uitgegroeid tot een absolute icoon.
Ik kan mij er helemaal niks bij voorstellen dat Chappell Roan als icoon wordt gezien. Nauwelijks hits gehad in Nederland hoor, dat ze op de pride veel gedraaid wordt is toch geen graadmeter. Totaal ander publiek :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Ik kan mij er helemaal niks bij voorstellen dat Chappell Roan als icoon wordt gezien. Nauwelijks hits gehad in Nederland hoor, dat ze op de pride veel gedraaid wordt is toch geen graadmeter. Totaal ander publiek :ROFLMAO:
Grappig, zal dan weer een bubbeldingetje zijn waarschijnlijk. Op mijn studentenvereniging zijn Chappell en Charli wel de twee meest gedraaide artiesten tijdens feestjes, en daarvan gaan er een heleboel naar Lowlands…

Wat is nu de sweetspot qua tijd voor Okonomiyaki? Rond etenstijd is het echt niet te doen.

Grappig, zal dan weer een bubbeldingetje zijn waarschijnlijk. Op mijn studentenvereniging zijn Chappell en Charli wel de twee meest gedraaide artiesten tijdens feestjes, en daarvan gaan er een heleboel naar Lowlands…
Dat zijn dan veel dezelfde nummertjes :)

Ik heb er echt niks mee. Billie Ellish wat ook gewoon pop muziek is vind ik dan een heel stuk beter.

Misschien dat de jonge generatie het wel geweldig vindt maar het publiek is natuurlijk vrij breed.

Dag en nacht publiek is ook altijd een flink verschil.

Moxes staat op zondag 00-01.30 in het magazijn. Dan staan Froukje/s10 en Helena Lauwaert sws op vrijdag. Volgorde zou ik niet weten, maar als ik kijk naar de muziek die bibtiana draait, denk ik m zo:

Vrijdag
- Bibtiana 22-00
- Frok&Roll + SDonnnie 00-01.30?
- Helena Lauwaert 01.30-03?

Zaterdag
-Kikixgold soundsystem 22-23
-Boris Coelman 23-00
-Boaz b2b Justin Verkijk 00-01
-Lisa Korver 01-02
-Freddi 02-03

Zondag:
- Olivia Lensen 22-00
-Moxes 00-01.30
-Newtone 01.30-03

Is voor mij best wel het overwegen waard om eens langs te gaan als ik me ergens verveel in de nacht.

2 seconden googelen leert dat ze 3x een 3FM Megahit heeft gehad :)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CVS
Opzich toch vrij normaal dat je moet betalen voor een douche op een festival? En is het niet altijd enorm commercieel geweest?
Zolang het maar niet de richting op gaat als een Pinkpop met VIP Decks en stukken festivalterrein waar je extra voor moet betalen.

In de begin dagen was het echt niet zo commercieel als nu. Toen je nog gratis je auto kon neerzetten en niet hoefde te betalen voor de douche.
Ben het wel met je eens dat vip-decks en weet ik niet meer wat, echt afdoen aan een festival beleving.
Komt er straks ook nog een tijd dat je extra moet betalen om vooraan te staan bij een optreden in de Bravo, net zoals bij bepaalde concerten?

Waar kijk je het meest naar uit op vrijdag?
London Grammar
Wat zou weleens kunnen verrassen op vrijdag?
Dat het nog donderdag is

Waar kijk je het meest naar uit op zaterdag?
RAYE
Wat zou weleens kunnen verrassen op zaterdag?
Ecca Vandal

Waar kijk je het meest naar uit op zondag?
Fontaines D.C.
Wat zou weleens kunnen verrassen op zondag?

Lola Young

Zijn er niet-muzikale activiteiten waar je naar uitkijkt?
Kasper v/d Laan (en het eerste nog koude biertje als de tent staat….. priceless)
Wat ga je (in ieder geval) eten?
Beef chief (en hopelijk wat nieuwe dingen ontdekken)
Waar kijk je het meest tegenop?
Dat ik straks weer een jaar moet wachten
Wat wordt het drukst bezochte optreden op LL?
RAYE
Welk optreden wordt door 3voor12 op nummer één gezet?
RAYE

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: breadant en fabelachtig
Chappel gaat gewoon uitpuilen hoor en is meer een bubbel ding van Cvs dat hij het niet zo kent ;)

Users who are viewing this thread