Lowlands 2025

Zou dat magazijn dan ook groter zijn dan vorig jaar? Als je kijkt naar hoe druk het toen was en naar de artiesten die nu gepland staan kan je het haast wel een volwaardige stage noemen. Beetje zoals de adonis de eerste paar jaren??
Niet van wat ik weet, dus de rijen zullen wel weer maximal zijn.

Misschien leuk in het kader van voorpret/400 pagina's aantikken: wat is iedereens favoriete Lowlandservaring tot nu toe? Kan een optreden zijn, maar natuurlijk net zo goed een magisch moment op de camping ofzo.
-muziekgerelateerd: pendulum in de bravo, nog nooit meegemaakt op lowlands dat iedereen echt zo uit z'n plaat ging. Was echt een kolkende massa.
-niet-muziekgerelateerd: op mijn eerste LL op maandag bierhonkbal spelen met alle overgebleven blikken op een camping die al bijna helemaal leeg was.

Misschien leuk in het kader van voorpret/400 pagina's aantikken: wat is iedereens favoriete Lowlandservaring tot nu toe? Kan een optreden zijn, maar natuurlijk net zo goed een magisch moment op de camping ofzo.
Haha, in het kader van voorpret kan ik zelf wel 400 pagina's vullen met ervaringen (ga al sinds 1998). Zou er niet zo snel 1 tot favoriet kunnen benoemen.
Ga toch een poging doen : Na een iets te overmoedig grote portie "feestverruimende middelen" net buiten de Alpha spacen terwijl Massive Attack speelt. Daar een meisje tegenkomen dat daar ook even afgezonderd zit, bleek net klaar te zijn met bar dienst. Volgende dagen gratis bier bij de Alpha :cool:

Die van zondag op maandag in Armadillow denk je? Oceanic is misschien wel mijn favoriete dj uit NL.
Ja, kan niet missen denk ik aangezien hij een special sunrise set draait op maandag 18 Augustus (b2b met Oberman)

Dat moet voor mij 2010 zijn; zaterdagmiddag Alpha, Mumford and Sons! Ze hadden net dat jaar een (eerste?) album uitgebracht en ik en mijn vrienden vonden elk nummer op die plaat geweldig. Op tijd een plek in te tent gevonden en dachten dat het een goed idee was om met z'n tweeën nog even snel vier grote bier te halen voor de show zou beginnen. Veel te druk bij de bar natuurlijk en terug gekomen op wat we dachten dat de plek was konden we elkaar niet meer vinden. Net op het moment dat we er berusting in hadden dat we het concert los van elkaar gingen bekijken zag ik één van mijn vrienden hoog boven het publiek uit komen terwijl hij links halverwege te de tent in de kabels die de Alpha op z'n plek houden hing. Een geweldig concert en geweldige herinneringen met nog steeds dezelfde vier jongens (oude mannen inmiddels) met wie ik elk jaar naar LL ga. Die plek aan die kant halverwege de Alpha is vanaf dat moment ook onze plek geworden en zijn elkaar nooit meer kwijt geraakt.

PS: in mijn zoektocht naar welke dag het precies was vond ik op Lowlove (https://www.lowlove.nl/historie/lowlands-2010/) dat dit ook het jaar was van het hertje op camping 3-4. Weet nog dat ik haar geschrokken zag rond springen, fijn om (na al die jaren) hier te lezen dat ze goed terecht is gekomen.

Weet niet of dit hier al voorbij is gekomen. Maar het parkeerterrein gaat dit jaar al om 05:00 open op donderdag…. Volgens de website ;)

*het is aangepast naar 08:00, een aantal minuten later

Laatst bewerkt:
Als jongen uit de "provincie" voor het eerst naar groot weekendfestival heeft wel wat ogen geopend, 2011 het eerste jaar. Voor mij legendarisch moment om The Offspring(kende ze door cd'tjes te "jatten" van m'n broer jaren daarvoor) te zien en iedereen hun laatste krachten eruit te zien persen op de zondag.

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
Wie kent deze nog van vorig jaar?

We hebben dit lied vorig jaar op camping 2 zoveel ingezet dat de buren naar ons toe kwamen of we alsjeblieft konden vertellen wie dit nummer gemaakt had, want ze konden het niet op Spotify vinden. Hadden de songtekst en alles al zitten Googlen.

Enfin, we hebben een zangeres in onze groep, dus het is opnieuw ingezongen (en nu dus niet volledig AI):
Misschien alleen leuk voor onze groep, maar het zorgt al meer dan een jaar voor heel veel voorpret.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Lijkt er wel op dat Oceanic de Sunrise slot op maandag heeft gekregen 🥰

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2025-08-06 om 15.13.19.png
    Scherm­afbeelding 2025-08-06 om 15.13.19.png
    145 KB · Weergaven: 42
  • Leuk
Waarderingen: bart2907010
Eigenlijk te veel om uit te kiezen, maar doe toch maar een gok.

Eigenlijk alles aan Lowlands 2018, eerste keer dus die magie komt helaas nooit meer terug. Onder meer The War on Drugs kan ik me nog goed herinneren zoals iemand anders ook zei, erg fijn optreden. Ook toen de impromptu rave in school of Life toen.

Daarnaast vorig jaar op vrijdag, toen binnen 3/4 uur we eerst bij The Lathums in de Heineken, daarna in de Hacienda en als laatste bij Skrillex in de Bravo stonden. Drie totaal verschillende optredens en settings, wat voor mij toch wel het meest unieke en beste aan Lowlands blijft: alles door mekaar en voor ieder wat wils.

Users who are viewing this thread