Lowlands 2025

Iemand een idee wat we kunnen verwachten van die Bravo-closing van BSS? Vond zijn set vorig jaar in de Armadillow echt een hoogtepunt, vind zijn EPs heel tof, maar kan me niet voorstellen dat zo draaien gaat werken in de Bravo toch?

Hier ook het tegenovergestelde op de vrijdag en de zaterdag. Vol programma en dan moet ik wat artiesten missen die ik ook graag had gezien. Wordt weer niks met de FL meeting. Zondag een stuk rustiger.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en @Marc
Iemand een idee wat we kunnen verwachten van die Bravo-closing van BSS? Vond zijn set vorig jaar in de Armadillow echt een hoogtepunt, vind zijn EPs heel tof, maar kan me niet voorstellen dat zo draaien gaat werken in de Bravo toch?
Ik ken ze ook alleen van naam, en dat ze een paar keer in Paradiso hebben gedraaid. Heb echt geen idee wat ik kan verwachten maar met zo’n prominente plek spreekt de boeker van veel vertrouwen. Zeer benieuwd naar!

Hij is natuurlijk wel een Nederlander, dus denk opzich wel dat hij weet/een idee heeft wat moet werken in de Bravo. Maar hoe dat nou echt gaat klinken... geen idee. Een gedeelte van zijn closing set in de School klinkt wel alsof het zou kunnen werken in de Bravo:

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Als ik niet naar Lowlands zou gaan voor de totaal beleving zou ik mn kaartje verkocht hebben waarschijnlijk dit jaar.

Op vrijdag 2 acts als favoriet aangemerkt
Op zaterdag idem. 2 acts
Op zondag 5 acts waarvan ik er 3 sws niet ga meemaken (heel vroeg of heel laat geprogrammeerd)

Maar goed Lowlands is voor mij meer dan alleen het blokkenschema dus ik heb er zin in. Ik hoef me iig dit jaar geen zorgen te maken dat ik vrijdag en zaterdag mn favorieten lijstje niet kan afwerken.
Herkenbaar gevoel in al die jaren. Alleen 2005 gemist, dus dat zegt wel wat 😬

• Winning
Waarderingen: eva84
Hier totaal anders; die zaterdag is bijvoorbeeld niet te doen: rennen van The Beaches naar Vampire Weekend dan Royel Otis, Raye, FKA Twigs, Chappell Roan en dan mis ik nog Squid, The Joy en Papa Roach!
Klopt, dus ook niet best gedaan 😉
Qua continuïteit is het dit jaar hollen of stilstaan

Hij is natuurlijk wel een Nederlander, dus denk opzich wel dat hij weet/een idee heeft wat moet werken in de Bravo. Maar hoe dat nou echt gaat klinken... geen idee. Een gedeelte van zijn closing set in de School klinkt wel alsof het zou kunnen werken in de Bravo:
Dit gaat de Bravo oprecht moeilijk accepteren denk ik. Vind dit heel tof hoor, begrijp me niet verkeerd maar voor een grote tent is dit wel wat te 'alternatief'? Maar zoals je zegt, die weten vast wel hoe je het grote publiek moet kunnen bespelen.

Geen fiesta macumba dit jaar of kijk ik er overheen. Encore staat er wel bij ook altijd wel lekker voor de avond in de Heineken vind ik
Hehe ik zag ook al geen Fiesta Macumba. Geeft mij weer gelegenheid om mijn vriendin de bravo in te sleuren ipv Heineken op zondag nacht ;)

• Haha
Waarderingen: eva84
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij het moeilijk gaat krijgen. Muziek is toegankelijk en dansbaar. Hij krijgt er juist eerder fans bij. Echter snap ik niet dat hij een uurtje krijgt. Dat is toch voor zo’n slot belachelijk kort? Ook zal het qua productie niet veel spannender worden dan een scherm en discobal.
Op Primavera kreeg ie 75 minuten en dat voelde al kort.

Dit gaat de Bravo oprecht moeilijk accepteren denk ik. Vind dit heel tof hoor, begrijp me niet verkeerd maar voor een grote tent is dit wel wat te 'alternatief'? Maar zoals je zegt, die weten vast wel hoe je het grote publiek moet kunnen bespelen.
Ja klopt, maar tov zijn EP's is dit al meer richting clubsound. Zeker de laatste twee uur is het nog wel alternatief, maar gaat het wel meer richting een 4x4

Ben nu wel benieuwd haha. Ik vind het in ieder geval tov, wel echt iemand die je meeneemt en laat ontdekken ipv de usuals te draaien

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Chris stussy in de Heineken wordt ook gevalletje Fred again paar jaar terug.

Had graag Olivia Dean in die laatste drop gezien. Wat vind ik haar goed!

Verder mis ik wat techno voor in de nacht a la 9x9/Kobosil/Amelie lens of iets dergelijks.

Vind Sammy virji echt heel dik maar pakt dat uit in de nacht?

Ik vermaak me wel weer👌
Ik ben groot fan van elektronische muziek en met name house, maar kun jij of iemand anders misschien uitleggen wat er precies zo speciaal is aan Chris Stussy?

De sets die ik van hem heb geluisterd zijn lekker voor op de achtergrond tijdens het werk, maar meer ook niet echt? Als ik die Coachella set bekijk en vervolgens de comments lees waarin mensen hem de hemel in prijzen alsof hij de nieuwe Messias is... Dan begin ik mezelf af te vragen wat ik over het hoofd zie. Want blijkbaar ligt het dan aan mij. :)

Ik gun die beste man alles trouwens en ik vind zijn sound 100x beter dan andere DJs met veel hype om hun heen (livestream van Tomorrowland was bijvoorbeeld verschrikkelijk), maar alsnog zie ik niet helemaal in waarom het tot een bomvolle Heineken zou leiden.

Waar komt die hype vandaan? Hij heeft niet de zogezegde 'viraliteit' als een Fred Again.., en Fred komt tenminste nog met iets unieks (dat die intieme setting niet helemaal overkwam in de Alpha vorig jaar... dat was ergens te verwachten).

Ik ben wel redelijk tevreden met het blokkenschema. Hier en daar wat clashes, maar niet al teveel.

Vrijdag:
L'Eclair - Woeste Woorden - Naomi Vellissariou - (stukjes Kingfishr en Luvcat) - New Scientist: Alleen maar verliezers - Stuk Spencer Sutherland - London Grammar - Bob Koomen? - The Zawose Queens/QOTSA - Arca - Sonido Gallo Negro/Alex Ploeg - Comedytrain - afdansen bij Iconic

Jammer dat New Scientist overlapt met Spencer Sutherland. Eerst Spinvis bij het wetenschapsprogramma kijken en dan maar door voor de laatste helft van Spencer. Geluk dat ik QOTSA de week ervoor zie, dus misschien lekker een rustige route kiezen en een mooie plek voor Arca.

Zaterdag:
Bakkie Llit (als ik dat red XD) - Dansworkshop - Joep Beving - Zo! Gospel Choir - Suki Waterhouse - Nira Tal - The Beaches - Vampire Weekend - Royal Otis - Antony Szmierek - FKA twigs - Laatste halfuurtje Papa Roach - Chappell Roan - Comedy Club Haug - Het Altrenatief en alles wat de nacht brengt

Heel erg balen van de The Beaches/Squid clash. Chappell Roan zie ik gelukkig ook eerder, anders had ik gebaald van die strakke planning en ik wil eigenlijk dat laatste halfuurtje Papa Roach ook echt wel meepakken. Vampire Weekend slechts 1x gezien in de AFAS afgelopen jaar, daarom ook iets lager gezakt op de prio lijst, maar was wel echt heel goed dus kans dat ik daar toch nog voor een goede plek wil gaan.

Zondag:
Horace Andy/Kasper van der Laan - Noord Nederlands Orkest - Maan/Chappell Roans literatuur club - Sofia Isella - Horsegiirl - Nationale Wetenschap quiz - Molchat Doma - Fontaines D.C./Roland Cristal/Magic Tom & Yuri - Trolska Polska/Eivor - De Grote Lowlands kerstshow

Iets meer kleine clashes. Kans dat ik bij FDC en Trolska blijf plakken met vrienden ipv naar de shows die ik eigenlijk liever wil zien, maar we zien wel.

Dat schrijf ik toch ook mbt Twigs, dus dat is voor mij geen argument. Dan vond ik de oplossing met Justice sterker. Twigs stond ook al op DTRH. Toch vanuit dezelfde vijver. Het gaat er niet alleen om wat je dit jaar kan doen, maar ook als compensatie in de jaren erna en dat blijft al tijdje structureel achter. Zou mooi zijn als Mojo aangeeft omdat ??? niet gekomen zijn hebben we er dit jaar voor gekozen om extra te investeren in de line up voor onze bezoekers.

Geld wat je niet hoeft uit te geven dat hou je toch in je eigen zak. Wat denk je dat als ze 40.000 kaarten verkocht zouden hebben dat ze dan ook zouden vasthouden aan dezelfde strategie? I don’t think so….
Mee eens, money is leading, je moet er maar van uitgaan dat de penningmeester er boven op zit. Het budget van een festival zonder dagkaarten is sowieso kleiner ( is een keuze) maar je moet wel 65000 mensen tevreden houden. Daar zit het spanningsveld tussen concurerende hoge verwachtingen en relatief weinig budget. Lowlands slaagt met het weinige geld wat ze hebben er toch in om een festival neer te zetten die inventief, fris, creatief oogt, maar moet roeien met de riemen die ze hebben.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en @Marc
Vette set, thanks voor het delen!

Ik vind dit ook nog wel een beetje lijken op hoe Young Marco soms draait. Het zal wel goedkomen, in ieder geval spannender dan wat er tegelijkertijd in de andere tenten staat qua elektronische muziek denk?

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Zo de voorpret is begonnen. Na een paar jaar vreemdgaan met DTRH en RW dit jaar weer terug bij mijn eerste liefde. Het was fijn om wat anders te proeven, maar je jeugliefde vergeet je nooit en die blijft gevoelsmatig altijd aan je trekken als een oude zielsverwand. Weet niet meer wanneer de eerste keer was dat ik je bestierde, maar er stond een half pipe op het terrein en een 24uurs tent erbuiten. Ondertussen ben je veranderd, ouder, volwassen geworden net als ik. alleen jij wordt niet grijs en gaat mee met je tijd mee, want ik moet je bekennen ik ken niet zoveel meer als ik het blokkenschema zie maar kan terugvallen op de tijdloze QOTSA en papa roach en de rest staat open, rondjes lopen en feel good hit of the summer;)

Vette set, thanks voor het delen!

Ik vind dit ook nog wel een beetje lijken op hoe Young Marco soms draait. Het zal wel goedkomen, in ieder geval spannender dan wat er tegelijkertijd in de andere tenten staat qua elektronische muziek denk?
Dat is echt een beledeging voor BSS ;p

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Joris
Heb zijn show gezien in de AFAS volgend jaar, daar kreeg hij een uitverkochte zaal op dinsdagavond bijna nonstop aan het dansen. Als dat je lukt komt Lowlands ook wel goed. Wel jammer dat hij nu in de Alpha staat in plaats van de Bravo, mocht hij een vergelijkbare lichtshow doen als in de AFAS volgend jaar komt dat in een dichtere tent beter tot zijn recht.
Dit ging over BSS.

Users who are viewing this thread