Lowlands 2025

Ik heb ze vanochtend(ja echt) geteld. Denk aan 1800-2000 kaarten.
Er stonden er 50 te koop onder de 300.
400 totaal onder 315 euro.
Ongeveer 700 totaal onder de 350 euro. Heel veel kaarten (pak hem beet 600) voor 355 euro.

Ben benieuwd wat deze drop met de prijzen gaat doen.
Wow zoveel in totaal!

Vooral de vrijdag, maar dat ligt vooral aan mij. Het is ook meer frustratie dat ik zoveel clashes heb op zaterdag en zondag.
Als jullie vrijdag tips hebben hoor ik dat graag. Ik hou van alles!
Niet onbegrijpelijk. Ik start mijn vrijdag waarschijnlijk met dit rijtje:

Jalen Ngonda -> Boko Yout (!!!) - > Obongjayar -> Deadletter/Frenna (afhankelijk van mijn zin op dat moment).

Oh grapje, ik zie dat Obongjayar en Deadletter clashen. Ik ga naar Obongjayar, maar Deadletter is ook erg sterk en totaal anders.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Vooral de vrijdag, maar dat ligt vooral aan mij. Het is ook meer frustratie dat ik zoveel clashes heb op zaterdag en zondag.
Als jullie vrijdag tips hebben hoor ik dat graag. Ik hou van alles!
CMAT was één van de hoogtepunten van Glastonbury schijnt, dus daar ga ik heen. Met vervolgens Boko Yout, Deadletter, Luvcat en Amaarae is de hele vrijdagmiddag alweer voor mij vol!

• Leuk
Waarderingen: bksdtrhll en Greyhound
Wat is het enorm slecht gesteld met de hiphop deze editie zeg... Volgens Lowlands: Arca, Frenna, Bokoesam, Goldkimono, Gotu Jim, Kofi Stone, Mula B, Nemzzz, Odeal, Rejjie Snow, Sef, Antony Szmierek, Bartees Strange, Bnnyhunna, Ecca Vandal en Lustsickpuppy.

Van de Nederlandse artiesten, alleen Sef sterk, Frenna groot publiek, Bokoesam en Mula B vooral grappig en Gotu Jim verdient natuurlijk nooit een Heineken spot.

Arca is geen hiphop, Goldkimono is pop muziek. Odeal, Bartees Strange en Bnnyhunna zijn eerder r&b artiesten. Ecca Vandal en Lustsickpuppy hebben hiphop elementen, maar zijn vooral punkachtige schreeuwers.

Dan houd je buiten de Nederlandstalige artiesten alleen Kofi Stone, Nemzzz, Rejjie Snow en Antony Szmierek over...

Ik kom pas net binnenvallen hier op het forum, maar was wel erg benieuwd naar het algemene idee van de line up van dit jaar.

Ik ken er echt bar weinig en heb het idee dat het stukken minder is dan eerder. Had juist het idee dat LL vorig jaar weer echt z'n best had gedaan en als ik terugkijk zou ik vorig jaar de hele dag van hot naar her hebben gerend, maar helaas niet kunnen gaan door geboorte dochter.

Misschien ben ik gewoon een oude lul, maar vind het contrast tussen dat ik vorig jaar heel veel kende en nu erg weinig nogal groot, of is de line up objectief gezien ook van mindere kwaliteit? Wat is de consensus hier?

Ondanks dat nog steeds erg veel zin in om na een jaar pauze eindelijk weer te kunnen gaan!

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en @Marc
Niet onbegrijpelijk. Ik start mijn vrijdag waarschijnlijk met dit rijtje:

Jalen Ngonda -> Boko Yout (!!!) - > Obongjayar -> Deadletter/Frenna (afhankelijk van mijn zin op dat moment).

Oh grapje, ik zie dat Obongjayar en Deadletter clashen. Ik ga naar Obongjayar, maar Deadletter is ook erg sterk en totaal anders.
Toevallig gister Obongjayar geluisterd, heel erg goed! Die had ik dan weer even gemist in alle haast.
Ik moet ook niet tijdens meetings dat blokkenschema doorlezen.

Jalen Ngonda heb ik op YT stukje gezien van Glastonbury dit jaar, vond ik ook lekker.
Oké, dan begint de vrijdag alweer op tijd ;) thanks!

• Winning
Waarderingen: Novis95
Ik vroeg om charli xcx als afsluiter maar krijg, zoals mijn moeder hem noemt, jamie xcx. Close enough...

Ik vind het blokkenschema heel veel hele vreemde keuze's hebben. De allergekste is FKA Twigs in de Bravo gepropt tussen Raye en Chappell Roan in. Heel veel FKA Twigs liefhebbers zullen ook naar Chappell en Raye willen dus ik snap hier niets van. Zelfde geldt voor de combi Vampire Weekend - Royal Otis. En ik ben enorm fan van Jamie xx, maar baal eigenlijk dat hij nu de alfa afsluit. Voor mijn gevoel is jamie xx niet mega bekend en er echt eentje voor de liefhebber. Fountaines DC als afsluiter was voor mij veel logischer geweest. Wel trots dat hij nu zich mag bewijzen voor zo'n groot publiek. Met alleen al Baddy To The Floor moet hij toch heel wat zieltjes gaan winnen.

Desalniettemin; fan-tas-tische line-up

• Leuk
Waarderingen: Mimi, Chicken en Davidd
Ik kom pas net binnenvallen hier op het forum, maar was wel erg benieuwd naar het algemene idee van de line up van dit jaar.

Ik ken er echt bar weinig en heb het idee dat het stukken minder is dan eerder. Had juist het idee dat LL vorig jaar weer echt z'n best had gedaan en als ik terugkijk zou ik vorig jaar de hele dag van hot naar her hebben gerend, maar helaas niet kunnen gaan door geboorte dochter.

Misschien ben ik gewoon een oude lul, maar vind het contrast tussen dat ik vorig jaar heel veel kende en nu erg weinig nogal groot, of is de line up objectief gezien ook van mindere kwaliteit? Wat is de consensus hier?

Ondanks dat nog steeds erg veel zin in om na een jaar pauze eindelijk weer te kunnen gaan!
Ik vind de lower- en midcard echt ontzettend sterk, maar over de hoofdacts valt wel te twisten. Als ASAP vervangen was door toch wel een Charli als headliner viel er niets te klagen, maar nu sluit Jamie af en dat vind ik ook wel matig. En als je een hiphop-liefhebber bent is dit zeker geen sterke editie. Maar voor de rest heb ik zelf echt heel veel te zien en naar uit te kijken

Zondag nacht wordt heerlijk knallen in de Bravo, verder mis ik een reggae naam, daar zijn ze dan vanaf gestapt blijkbaar. En baal ergens dat Jamie xx zondag afsluit, had liever daar iemand gehad die ik niet hoefde te zien zodat ik lekker in de buurt van de Bravo had kunnen blijven 😅😎

• Haha
Waarderingen: Greyhound
En ik ben enorm fan van Jamie xx, maar baal eigenlijk dat hij nu de alfa afsluit. Voor mijn gevoel is jamie xx niet mega bekend en er echt eentje voor de liefhebber. Fountaines DC als afsluiter was voor mij veel logischer geweest. Wel trots dat hij nu zich mag bewijzen voor zo'n groot publiek. Met alleen al Baddy To The Floor moet hij toch heel wat zieltjes gaan winnen.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij het moeilijk gaat krijgen. Muziek is toegankelijk en dansbaar. Hij krijgt er juist eerder fans bij. Echter snap ik niet dat hij een uurtje krijgt. Dat is toch voor zo’n slot belachelijk kort? Ook zal het qua productie niet veel spannender worden dan een scherm en discobal.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Neinonein
Ik vroeg om charli xcx als afsluiter maar krijg, zoals mijn moeder hem noemt, jamie xcx. Close enough...

Ik vind het blokkenschema heel veel hele vreemde keuze's hebben. De allergekste is FKA Twigs in de Bravo gepropt tussen Raye en Chappell Roan in. Heel veel FKA Twigs liefhebbers zullen ook naar Chappell en Raye willen dus ik snap hier niets van. Zelfde geldt voor de combi Vampire Weekend - Royal Otis. En ik ben enorm fan van Jamie xx, maar baal eigenlijk dat hij nu de alfa afsluit. Voor mijn gevoel is jamie xx niet mega bekend en er echt eentje voor de liefhebber. Fountaines DC als afsluiter was voor mij veel logischer geweest. Wel trots dat hij nu zich mag bewijzen voor zo'n groot publiek. Met alleen al Baddy To The Floor moet hij toch heel wat zieltjes gaan winnen.

Desalniettemin; fan-tas-tische line-up
Ik dacht op voorhand ook dat Jamie XX zou wegvallen. Maar nu ik zo terugdenk aan die AFAS show, krijg je nummers als Breather van Jamie zelf en Team Closing van Bryan Kessler het echt wel lekker aan het dansen.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een hele goede zet van lowlands is om dit als afsluiter te zetten tbh.

• Leuk
Waarderingen: fabelachtig
Ik vind de line up van dit jaar juist beter dan vorig jaar, maar vorig jaar vond ik dan ook niet goed. De namen uit de eerste batch van 2025 vond ik veelbelovend, maar daarna nogal teleurstellend. Ik ben wel blij dat er meer leuke bandjes (subjectief natuurlijk) zijn dan tov vorig jaar waarbij het nachtprogramma geweldig was. Betekent dat ik wat meer kan gaan slapen dit jaar.

Het blokkenschema is op vele plekken ongelukkig met name op zondag lola young (bravo) fontaines D.C. (alpha) chase&status (bravo) en jamie xx (alpha). Dat zal wel met crowd control te maken hebben, zoals de vele andere ongelukkige keuzes, maar zorgt er wel voor dat je heel hard moet gaan rennen van A naar B. Of nog erger: keuzes maken

• Leuk
Waarderingen: dikkeboktor
FKA Twigs erg blij mee! Al is Jamie xx als afsluiter wel mwah. Chris Stussy in de Heineken had ik overigens ook niet verwacht
Bij een eerste blik de volgende clashes: RAYE vs. Antony Szmierek, Chase & Status vs. Mk.gee
Toch wel redelijk wat blokjes rennen van Alpha naar Bravo en weer terug

Zijn er nog nieuwe ontdekkingen? :)
Hamdi tegenover heartstring

Ik dacht op voorhand ook dat Jamie XX zou wegvallen. Maar nu ik zo terugdenk aan die AFAS show, krijg je nummers als Breather van Jamie zelf en Team Closing van Bryan Kessler het echt wel lekker aan het dansen.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit een hele goede zet van lowlands is om dit als afsluiter te zetten tbh.
Heb Jamie XX behoorlijk vooraan op Primavera gezien (zat toen tussen FKA en Charli in ❤️). Ik vond dat toen echt behoorlijk suf., terwijl ik het op plaat enorm goed trek. Mensen om me heen stonden er ook wat passiefjes bij.

Maar hoop dat het helemaal los gaat op Lowlands!

• Leuk
Waarderingen: Mimi

Users who are viewing this thread