Lowlands 2025

Even over de muntjes, iemand riep hier of t voor de organisatie of voor de bezoeker was. Er is een onderzoek geweest, daaruit is gebleken dat de kosten gelijk blijven. Dit heeft o.a. te maken met de hoeveelheid terminals, internet en infrastructuur die er voor nodig is.
Over het drinken meenemen naar t terrein, dag 0/1 best streng daarna ehh niet? Ik ben met halve liters vodka heen en weer gelopen en blikje red bull in m’n handen. Doe t slim en je hebt er weinig last van. In het ergste geval moet je even terug lopen naar je tent om je drinken weer te dumpen.. grote zakken in je broek of trui werken erg goed.

Even over de muntjes, iemand riep hier of t voor de organisatie of voor de bezoeker was. Er is een onderzoek geweest, daaruit is gebleken dat de kosten gelijk blijven. Dit heeft o.a. te maken met de hoeveelheid terminals, internet en infrastructuur die er voor nodig is.
Over het drinken meenemen naar t terrein, dag 0/1 best streng daarna ehh niet? Ik ben met halve liters vodka heen en weer gelopen en blikje red bull in m’n handen. Doe t slim en je hebt er weinig last van. In het ergste geval moet je even terug lopen naar je tent om je drinken weer te dumpen.. grote zakken in je broek of trui werken erg goed.
Die infrastructuur blijf ik overigens wel het beste argument vóór muntjes vinden, zowel vanuit perspectief organisatie als perspectief bezoeker. Want wat doe je als het systeem eruit klapt? Gratis drank of chaos (+omzetverlies)?

Ik ben niet zo technisch onderlegd, maar ik kan me voorstellen dat het best uitdagend is om op een tijdelijk terrein zo’n groot netwerk aan betaalterminals op te zetten dat 4 dagen vrijwel onafgebroken zonder storingen werkt.

Een aantal mensen hier hebben Empire of the Sun aangedragen als mogelijke optie voor Lowlands (en Pukkelpop). Wij kunnen ze denk ik inmiddels afschrijven, ze doen een 'enige show in NL' optreden in 013, en een exclusieve zaalshow in Brussel in het weekend van LL/PKP.

eots-013-exclu.JPG

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: BeWario
Volgens mij heeft @Joris voorgaande jaren een topic geopend met hierin het puzzelwerk voor de dagindeling van Lowlands. Ik weet niet of hij dat dit jaar weer van plan is en wilt bijhouden, zo niet, kan ik vanavond wel zo'n topic openen.
Ik ben in Vietnam op dit moment, dus ga je gang. Ik help wel weer mee als ik een computer heb :)

• Leuk
Waarderingen: Davidd en daily
Ik heb een topic geopend waarin het puzzelen kan beginnen qua dagindeling:

Eigenlijk zien we redelijk weinig nieuwe electronische "live" acts meer doorbrekeen heb ik het idee?
Vallen Fred Again..., Barry Can't Swim, Maribou State, en Overmono niet in dat straatje dan?

Romy solo evt zou ook nog kunnen, en dan heb je kleinere acts zoals Ela Minus, Kelly Lee Owens, Charlotte Adigery en Bolis Pupul, evt zou je FKA Twigs er ook onder kunnen scharen...

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Knakworst
Vallen Fred Again..., Barry Can't Swim, Maribou State, en Overmono niet in dat straatje dan?

Romy solo evt zou ook nog kunnen, en dan heb je kleinere acts zoals Ela Minus, Kelly Lee Owens, Charlotte Adigery en Bolis Pupul, evt zou je FKA Twigs er ook onder kunnen scharen...
Ja je hebt gelijk, maar vind het allemaal best wat bravere acts ofzo.

In het straatje electronische namen mogen ze wat mij betreft ook wel eens met een wat onverwachtere boeking komen. Bicep/Overmono/Mall Grab/Joy Orbison etc zijn leuk, maar het ligt mijns inziens muzikaal vrij dicht bij elkaar. Om dan zelf een suggestie te doen, Zeds Dead heeft afgelopen week een album uitgebracht dat me positief verraste! Zit wat o.a. dubstep en een d&b plaatje in, maar ook spul dat meer richting de (prog) house gaat. Muzikaal vrij divers, en interessante producties. In diezelfde richting zou ik NERO ook leuk vinden. Afgelopen jaar een album uitgebracht dat ook deels in de dubstep/d&b hoek zit, maar meer biedt.

Ook lijkt - ik ga het wéér zeggen - een boeking in de gabber/hardcore hoek me wel eens leuk voor 's nachts in een x-ray oid. Oude rotten als Predator of Promo zouden best kunnen werken, of pak namen als Mad Dog, Ophidian of Somniac One die het gat tussen techno en hardcore kunnen overbruggen. Die laatstgenoemde namen zijn ook wat minder 'plat' dan veel van de populaire namen aan zowel de hard-techno als hardcore kant.

Eigenlijk zien we redelijk weinig nieuwe electronische "live" acts meer doorbrekeen heb ik het idee?

Die deel ik deels, maar het komt ook door het selectieve boeken van de festivals in Nederland en België. Als je ziet welke elektronische tours momenteel plaatsvinden en geboekt worden in Zuid-Europa en Oost-Europa, die hier gewoon geen een keer langskomen in de Benelux en ook jaren niet in de Benelux zijn geweest, dan ben ik wel een beetje teleurgesteld in de boekers/planning van aritesten op dit gebied.

Daarnaast merk je dat in de elektronische scene de hype momenteel ligt bij producer/DJ combinaties. De successen van Ki/Ki, Jamie XX, Marlon Hoffstadt, Fischer, Fred Again, Peggy Gou, etc., hebben een soort boiler room -> big stage formule veroorzaakt. Deze acts hebben, met alle respect, weinig echte producties gehad of hebben geen productie buiten een DJ booth en een schermpje. Waarom zouden elektronische acts proberen om iets live te doen, als je ook met een USB stick en een LED muur een headliner kan worden? Acts die dit wel proberen, zoals Worakls, worden met hun live element zelfs minder geboekt dan DJ acts.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Die deel ik deels, maar het komt ook door het selectieve boeken van de festivals in Nederland en België. Als je ziet welke elektronische tours momenteel plaatsvinden en geboekt worden in Zuid-Europa en Oost-Europa, die hier gewoon geen een keer langskomen in de Benelux en ook jaren niet in de Benelux zijn geweest, dan ben ik wel een beetje teleurgesteld in de boekers/planning van aritesten op dit gebied.
Welke acts denk je dan o.a. aan? Spelen die grote producties meer in de prog en melodic house misschien? Waar je voor mijn gevoel de meeste namen van DGTL kan uitwisselen met Lowlands en vice versa, voelt dit bij mij toch beetje een andere hoek van het universum.

In het straatje electronische namen mogen ze wat mij betreft ook wel eens met een wat onverwachtere boeking komen. Bicep/Overmono/Mall Grab/Joy Orbison etc zijn leuk, maar het ligt mijns inziens muzikaal vrij dicht bij elkaar. Om dan zelf een suggestie te doen, Zeds Dead heeft afgelopen week een album uitgebracht dat me positief verraste! Zit wat o.a. dubstep en een d&b plaatje in, maar ook spul dat meer richting de (prog) house gaat. Muzikaal vrij divers, en interessante producties. In diezelfde richting zou ik NERO ook leuk vinden. Afgelopen jaar een album uitgebracht dat ook deels in de dubstep/d&b hoek zit, maar meer biedt.

Ook lijkt - ik ga het wéér zeggen - een boeking in de gabber/hardcore hoek me wel eens leuk voor 's nachts in een x-ray oid. Oude rotten als Predator of Promo zouden best kunnen werken, of pak namen als Mad Dog, Ophidian of Somniac One die het gat tussen techno en hardcore kunnen overbruggen. Die laatstgenoemde namen zijn ook wat minder 'plat' dan veel van de populaire namen aan zowel de hard-techno als hardcore kant.
Ophidian op Lowlands zou voor mij wel echt een natte droom zijn zeg. Maar denk wel dat ik daarmee ook echt de enige ben uit mijn vriendengroep die dat kan waarderen haha.

Moet die wel een set doen met veel nummers van tussen 2010 t/m 2015, Butterfly VIP, Abandon, Illusions, End of Earth. Jeugdsentiment voor mij.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: sjoeske en smearsel
Welke acts denk je dan o.a. aan? Spelen die grote producties meer in de prog en melodic house misschien? Waar je voor mijn gevoel de meeste namen van DGTL kan uitwisselen met Lowlands en vice versa, voelt dit bij mij toch beetje een andere hoek van het universum.

Op dit moment tourt in Zuid/Oost-Europa:

• Gesaffelstein
  • Kavinsky
  • Polo & Pan
  • Charli XCX
  • Anyma
  • The Blaze
  • Erol Alkan
  • Worakls Orchestra
  • Kiasmos
  • Parra for Cuva

Al deze acts spelen hun (nieuwe) live show niet in de Benelux op een festival, terwijl dit m.i. toch wat elektronische namen zijn met een serieus live element. Sommige van deze artiesten zijn zelfs 5-10 jaar niet in de Benelux geweest. Het hoeft niet je ding te zijn (Anyma is wat mij betreft een verschrikking), maar dit zou wel wat verfrissender zijn dan DJ set #41 van een act die je op DGTL ook kan zien.

Users who are viewing this thread