Lowlands 2025

Nelly Furtado? Smaken verschillen maat en dat respecteer ik, maar ga je dan echt I'm like a bird mee staan zingen? En dat vind je echt op Lowlands passen? Let wel: ergens denk ik het ook als je zag hoe men reageerde op Sugababes.
Haha, ik ben zwaar voorstander van guilty pleasures op een festival. Juist op Lowlands. Sugababes was echt een hoogtepunt voor mij en mijn vriendengroep waar we collectief in zaten. Dat zou met Nelly Furtado ook kunnen. Sterker nog, ik was vroeger toen ik nog onwetend over mijn muzieksmaak was, echt fan van haar muziek. Ik denk dat ik 3/4 van haar set zou kunnen meezingen en niet enkel I'm like a Bird ;).

Wel overigens van mening dat het niet uit de hand moet lopen. 1 zo'n legacy act/guilty pleasure act op de zondag middag in de Alpha is voldoende. Glastonbury methode als het ware. We moeten er niet 5 gaan neer zetten.

Nee was Bravo headliner, uit mijn hoofd was Twenty One pilots toen Alpha headliner.
Het was toen trouwens ook heeel erg rustig in de Bravo. Kon met gemakt vooraan staan.
Was inderdaad erg rustig bij The National. Achteraf hoorde ik van iedereen dat die show van TOP echt ruk was.

Nelly Furtado? Smaken verschillen maat en dat respecteer ik, maar ga je dan echt I'm like a bird mee staan zingen? En dat vind je echt op Lowlands passen? Let wel: ergens denk ik het ook als je zag hoe men reageerde op Sugababes.
Maneater, promiscuous girl, say it right, all good things come to an end. En dan alle nummers die ze met timbaland heeft uitgebracht. Sign me up!

Maneater, promiscuous girl, say it right, all good things come to an end. En dan alle nummers die ze met timbaland heeft uitgebracht. Sign me up!
Nelly Furtado is al veel genoemd in dit topic, maar als ik wat performances van afgelopen jaar terugzie dan vind ik het wel echt een grensgevalletje hoor 😆. Ik vind die hits van dat Timbaland-album ook top, maar die pakjes, praatjes en nieuwe tracks zijn mij echt te corny. Dat terwijl ik juist wel zin in de Sugababes kreeg toen ik beelden van die Paradiso-show zag.

Nelly Furtado is al veel genoemd in dit topic, maar als ik wat performances van afgelopen jaar terugzie dan vind ik het wel echt een grensgevalletje hoor 😆. Ik vind die hits van dat Timbaland-album ook top, maar die pakjes, praatjes en nieuwe tracks zijn mij echt te corny. Dat terwijl ik juist wel zin in de Sugababes kreeg toen ik beelden van die Paradiso-show zag.
Oh jammer ik heb niets bekeken dus ga puur op mijn spotify lijstje met (guilty) pleasures af.

Zal best, maar ik voel deze niet. Nelly Furtado past niet op Lowlands, vind ik. 1 album met Timbaland was misschien "streetwise", de rest is echt Skyradio-crap. Maar ik merk de laatste jaren al dat zowel de boekers als het publiek anders denken dan ik en dat respecteer ik dan ook weer. Lowlands is al lang niet meer "links van het midden" zoals EvE vroeger nog wel eens zei. Het is nu de commerciële kant van het hele spectrum. Ik vind het jammer maar snap het ook als anderen dat niet vinden. Uiteindelijk vieren we allemaal weer feest, wel voel ik elk jaar meer en meer dat mijn laatste keer aan de horizon is verschenen. Maar dan draag ik graag mijn ervaring over aan een andere generatie.

Zal best, maar ik voel deze niet. Nelly Furtado past niet op Lowlands, vind ik. 1 album met Timbaland was misschien "streetwise", de rest is echt Skyradio-crap. Maar ik merk de laatste jaren al dat zowel de boekers als het publiek anders denken dan ik en dat respecteer ik dan ook weer. Lowlands is al lang niet meer "links van het midden" zoals EvE vroeger nog wel eens zei. Het is nu de commerciële kant van het hele spectrum. Ik vind het jammer maar snap het ook als anderen dat niet vinden. Uiteindelijk vieren we allemaal weer feest, wel voel ik elk jaar meer en meer dat mijn laatste keer aan de horizon is verschenen. Maar dan draag ik graag mijn ervaring over aan een andere generatie.
Opzich als er net als vorig jaar met the Sugababes één zo'n act tussen staat is er niet zoveel aan de hand toch?

Ik kom pas sinds 2018 op Lowlands, maar was het niet altijd al zo dat er dat soort pop acts op de line -up stonden?

Vond dat ze vorig jaar met oorspronkelijk, QOTSA, The Smile, IDLES en de vele kleinere indie en rock bandjes juist weer meer een stap richting "Links van het spectrum" maakte tov het jaar ervoor.

• Leuk
Waarderingen: micham
Opzich als er net als vorig jaar met the Sugababes één zo'n act tussen staat is er niet zoveel aan de hand toch?

Ik kom pas sinds 2018 op Lowlands, maar was het niet altijd al zo dat er dat soort pop acts op de line -up stonden?

Vond dat ze vorig jaar met oorspronkelijk, QOTSA, The Smile, IDLES en de vele kleinere indie en rock bandjes juist weer meer een stap richting "Links van het spectrum" maakte tov het jaar ervoor.
Nee was "vroeger" niet zo. Het meest commerciële vroeger was een classics boeking zoals The Specials, Slayer, etc. Dit is echt een ontwikkeling van de laatste jaren. Er is zeker niet zoveel aan de hand, ik vind het niet passen maar "jullie" wel. Ik pas me gewoon aan hoor. :)

Zal best, maar ik voel deze niet. Nelly Furtado past niet op Lowlands, vind ik. 1 album met Timbaland was misschien "streetwise", de rest is echt Skyradio-crap.

Nee was "vroeger" niet zo. Het meest commerciële vroeger was een classics boeking zoals The Specials, Slayer, etc. Dit is echt een ontwikkeling van de laatste jaren.
Ik heb Nelly Furtado in 2001 al op Lowlands gezien, dus ik zou het wel een toffe boeking vinden eigenlijk. En ik ben het er niet mee eens dat er “vroeger” geen pop op Lowlands stond. Wel minder dan nu, maar er was altijd wel wat te vinden.

Idd een goede guilty pleasure actmoet je altijd boeken.
- De acts moet toch wat grote hits gehad hebben
-geen te hoge spot innemem
- de act moet zichzelf ook niet te serieus nemen en hun plekje gewoon kennen.

dan hopen dat een beetje ok klikt en je hebt een heel vermakelijke boeking te pakken zoals vorig jaar met Sugababes.

Nee was "vroeger" niet zo. Het meest commerciële vroeger was een classics boeking zoals The Specials, Slayer, etc. Dit is echt een ontwikkeling van de laatste jaren. Er is zeker niet zoveel aan de hand, ik vind het niet passen maar "jullie" wel. Ik pas me gewoon aan hoor. :)
Zit even door de line-ups te scrollen, maar vind in de 00s eigenlijk best veel commerciële namen oa Tiesto, Anouk, Acda & de Munnik, Nelly Fortado, Snoop Dog. Daarvoor inderdaad wel minder.

Die line-up van 2005 is wel echt om je vingers bij af te likken zeg. Had ik graag mee willen maken.

Idd een goede guilty pleasure actmoet je altijd boeken.
- De acts moet toch wat grote hits gehad hebben
-geen te hoge spot innemem
- de act moet zichzelf ook niet te serieus nemen en hun plekje gewoon kennen.

dan hopen dat een beetje ok klikt en je hebt een heel vermakelijke boeking te pakken zoals vorig jaar met Sugababes.
Dit zijn inderdaad wel een goede punten voor zo’n act, voor mij valt Nelly Furtado daar wel tussen. Geen idee of ze ook veel nieuwe muziek doet (nieuw album dit jaar), want dat past dan weer minder bij zo’n legacy act

Wat verwachten we naast Fontaines D.C. en QOTSA eigenlijk nog aan gitaarnamen? Volgens mij zijn The Chats en The War On Drugs in ieder geval wel in de buurt deze zomer, maar weet verder ook niet wat er allemaal tourt. Naja Pendulum, voor zover dat echt als gitaarnaam telt. En afgelopen paar jaar hebben we met Bring Me The Horizon en Spiritbox ook een paar wat pittigere namen gehad, is er dit jaar nog een logische naam in die categorie? Een Sleep Token of While She Sleeps, wellicht?

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Wat verwachten we naast Fontaines D.C. en QOTSA eigenlijk nog aan gitaarnamen? Volgens mij zijn The Chats en The War On Drugs in ieder geval wel in de buurt deze zomer, maar weet verder ook niet wat er allemaal tourt. Naja Pendulum, voor zover dat echt als gitaarnaam telt. En afgelopen paar jaar hebben we met Bring Me The Horizon en Spiritbox ook een paar wat pittigere namen gehad, is er dit jaar nog een logische naam in die categorie? Een Sleep Token of While She Sleeps, wellicht?
Ik zou een Chat Pile ofzo toch ook wel een leuke boeking vinden

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Na de nieuwe album release zou ik Lambrini Girls erg vet vinden op LL. Daarnaast een oude act als Papa Roach. The Reytons touren ook en de kans dat Vampire Weekend komt lijkt me ook aanwezig, maar valt miss niet echt onder gitaar act

Users who are viewing this thread