Lowlands 2025

Tsja, wat is slecht. Telt onze mening op het forum, of hoeveel bezoekers er op het veld van de Alpha stonden? Ik weet nog wel een editie waar Nine Inch Nails de Alpha net aan 1/3e vulde...

Ik heb deze show helemaal gekeken ( ik raad het je niet aan). Ik vind het muzikaal en qua show gewoon heel erg slecht in vergelijking met andere hiphop artiesten.

Doechii had echt een briljante act geweest, dat past echt perfect.

Ik heb Antony Szmierek gezien in het voorprogramma van Faithless. Was best aardig maar niet heel bijzonder toch, maar goed zo'n voorprogramma setting is natuurlijk ook niet anders.
Ik vind dat optreden van ze welke op youtube staat van into the great wide open 2024 wel heel fijn klinken. Niet perse heel spectaculair, maar krijg er wel zin van om naar een optreden te gaan.

Denk dat ik vooral ga kiezen o.b.v. gemoedstoestand, zin om beetje te dansen en vrolijkheid, dan ga ik naar Antony, zin in wat zwaardere kost, dan ga ik naar Maruja.

De zondag is behoorlijk uit balans voor mij met 3 must sees achter elkaar in de avond (FDC - MK.Gee - Jamie XX). Waardoor ik Chase & Status en Reji Snow helaas moet missen terwijl voor FDC (nog) weinig interessants staat. Met name MK.Gee had van mij eerder op de dag gemogen.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Chicken
Ik ben vermoedelijk hier een beetje een roepende in de woestijn, maar vind die rebranding van Maan best wel goed gelukt. Album is gewoon ontzettend lekker en met het feit dat ze gewoon een goede publieksact is, denk ik dat het wel werkt.
Rebranding voelt voor mij veel te commercieel aan dat is Maan natuurlijk al vanaf het begin aan het doen. Ik hou van artiesten die doen waar ze zich goed bij voelen en niet omdat ze daar (veel) geld mee kunnen verdienen.

Ik vind dat optreden van ze welke op youtube staat van into the great wide open 2024 wel heel fijn klinken. Niet perse heel spectaculair, maar krijg er wel zin van om naar een optreden te gaan.

Denk dat ik vooral ga kiezen o.b.v. gemoedstoestand, zin om beetje te dansen en vrolijkheid, dan ga ik naar Antony, zin in wat zwaardere kost, dan ga ik naar Maruja.
In alle gevallen moet je gewoon naar Raye gaan op dat moment. ;-)

Rebranding voelt voor mij veel te commercieel aan dat is Maan natuurlijk al vanaf het begin aan het doen. Ik hou van artiesten die doen waar ze zich goed bij voelen en niet omdat ze daar (veel) geld mee kunnen verdienen.
Goed punt, al heb ik vooral het idee dat dat ze ooit in die commerciele hoek is gedrukt door label/deelname the Voice en dat deze kant meer bij haar past.

Goed punt, al heb ik vooral het idee dat dat ze ooit in die commerciele hoek is gedrukt door label/deelname the Voice en dat deze kant meer bij haar past.
Hoop het voor haar en dat ze haar hart gaat volgen., maar ik zal haar niet gaan checken op deze LL editie.

Al die woorden die hier besteed worden aan AṢ̌AP en het niet krijgen van een hiphop vervanger.
Om te beginnen kan alle hiphop op LL mij gestolen worden, dus geen tranen van mijn kant wat dat betreft.
Wat mij wel verbaasd is de verontwaardiging over het feit dat er geen hiphop vervanger voor AṢ̌AP is gekomen.
Ik kan mij na 30x LL niet herinneren dat er ooit een genre gelijke vervanger voor een gecancellde grote naam is gekomen.
De laatste paar jaren alleen al:
Prodigy - de Staat
FATM - Foals/Froukje
QOTSA - Justice
AṢ̌AP - FKA/Jamie XX

Het begrip 'niet headliner waardig' irriteert me ook een beetje.
Er zijn voor mij in al die jaren diverse namen voorbij gekomen die voor mij persoonlijk 'niet headline waardig' waren: Stromae, Mumford & Sons, DJVT, Anouk, Cyprus Hill, Ed Sheeran, Kendrick Lamar enz enz.
Voor mij reden om ergens anders een kijkje te nemen, maar geen enkele reden om dit rijtje echt 'onwaardige headliners' te noemen. Andere bezoekers zullen er ongetwijfeld een geweldige tijd hebben gehad en ik heb prachtige nieuwe dingen ontdekt zoals Infadels en vorig jaar nog Brutalism.

Edit: nu vergeet ik potdomme Goldband ook nog. Maar dat was wat mij betreft echt een foutje van Lowlands🤣.
Dat oversteeg echt de term 'headliner onwaardig'😉.

Laatst bewerkt:
Ik krijg nog steeds een soort PTSS flashbacks iedere keer als ik Vendetta hoor. Dat nummer is in 2022 op Defqon op de één of andere manier hét camping-anthem geworden, en ik heb hem onironisch denk ik wel 100 keer gehoord. Waar je ook ging, je hoorde op ieder moment wel van een tentenkamp dat vage gepingel komen. Kom je rond 5 uur eindelijk in slaap omdat de buren de veel te grote speaker uitzetten, word je om 8 uur weer wakker omdat ergens verderop - jawel - Vendetta begint te spelen. Het melodietje ging de week erna nog hele dagen door m'n hoofd. Ik ben een veranderd man sinds dat weekend.
Ik heb 15 seconde geluisterd en ik voel dat mijn dna al veranderd is. Skip!

En zolang het toch uitverkocht is met sinds Corona nog 5.000 extra tickets (dacht ik) zal het niet gebeuren ook.

De zondag is behoorlijk uit balans voor mij met 3 must sees achter elkaar in de avond (FDC - MK.Gee - Jamie XX). Waardoor ik Chase & Status en Reji Snow helaas moet missen terwijl voor FDC (nog) weinig interessants staat. Met name MK.Gee had van mij eerder op de dag gemogen.
Ik heb net die clashfinder even ingevuld voor mezelf en begrijp daardoor die late slot van Mk.gee ook helemaal niet. Had dat eerder ergens in de middag in de Xray of Bravo verwacht. Echt zonde want Mk.gee stond in m'n top 5 maar weet niet of m'n gemoedstoestand op zondagavond daar dan zin in heeft. Beetje laatste energie eruitknallen met Chase & Status en aansluitend Jamie XX voelt vooraf logischer.

Oja, en dan tegelijk Roland Cristal ook nog in de X-Ray, keuzes keuzes.

In alle gevallen moet je gewoon naar Raye gaan op dat moment. ;-)
Hoe ongelooflijk goed dat optreden er ook uitzag op Rock Werchter, het is niet helemaal mijn cup of tea.
Als ze niet tegenover twee van mijn must-sees had gestaan, had ik zeker een kijkje genomen.

Is idd wel heel plat van mij neergezet, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het gevoel om met zijn allen die vier dagen er een heerlijke tijd van te maken niet leeft bij die bezoekers. Dat is 1 van de redenen waarom ik steeds meer van LL ben gaan houden en die dagjesmensenfestivals langzaam links laat liggen.
Dagjesmensenfestival! Weer een hokje, mooi scrablewoord.

Hoe ongelooflijk goed dat optreden er ook uitzag op Rock Werchter, het is niet helemaal mijn cup of tea.
Als ze niet tegenover twee van mijn must-sees had gestaan, had ik zeker een kijkje genomen.
Ik heb alleen de tweede helft gezien op Glastonbury en dat was wel aardig.... maar ik zou er geen andere musts voor laten. Was ook wat verbaast door alle lovende reacties nav Werchter.

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Users who are viewing this thread