Lowlands 2025

Het voelt weer niet als het jaar van uitmuntende headliners, waarbij festivals in juni soms ook nog concurreren met festivals in augustus. Bij DJVT - Chapell Roan zou eigenlijk nog wel een gearriveerde internationale naam passen. Of de late headline-slot terugbrengen. En vooral een dikke undercard.

Geen QOTSA is wel een teleurstelling. Zie Fontaines DC dan wel doorschuiven naar de headliner. Samen met DJVT en een dance act (Amelie Lens b2b Charlotte de Witte oid). Zou er alsnog wel gaan kijken maar het klinkt magertjes.

Hoewel Lowlands objectief gezien onder de headliners een prima affiche had vorig jaar, vond ik het programma van DTRH velen malen interessanter en meer coherent. Om te beginnen zou 3 niet-nederlandse headliners op LL daar wel erg aan bijdragen. Een rijtje Fontaines DC - Sam Fender - Chappel Roan moet toch kunnen?

Hoewel Lowlands objectief gezien onder de headliners een prima affiche had vorig jaar, vond ik het programma van DTRH velen malen interessanter en meer coherent. Om te beginnen zou 3 niet-nederlandse headliners op LL daar wel erg aan bijdragen. Een rijtje Fontaines DC - Sam Fender - Chappel Roan moet toch kunnen?
Dit is een rijtje net niet headline bij gebrek aan beter namen

• Leuk
Waarderingen: SjoerdHk
Welke namen vind jij wél headliners voor lowlands die komende zomer touren dan?
Ik ben nog niet verdiept in wie dat allemaal mogen zijn maar los van wie anders zou dit alsnog matig zijn. Zijn allemaal artiesten die net wat legacy of formaat missen

Hoewel ik persoonlijk erg blij zou zijn met Fontaines DC en Sam Fender als headliner, voelt dat rijtje voor mij ook inderdaad iets te klein aan. Zeker als je naar het jaar 2022 kijkt toen een Arctic Monkeys & Stromae headliners waren.

Eén van de twee als headliner zie ik nog wel gebeuren.

Lowlands met als headlines: Fontaines DC/Sam Fender, Chappell Roan en DJVT is heel matig. Zeker als je alleen al kijkt wie de zondag headliners waren de afgelopen jaren (op goldband na).

Staan wel op een juli festival, maar niet op Way Out West, welk ze in augustus hadden gecanceld. Zeker is het niet, maar gaat niet gebeuren.
Die kunnen dus nog wel eens op DTRH terecht komen als wel ergens binnen Nederland willen spelen.

Ik kom er wel achter dat ik blijkbaar onder een steen heb geleefd, want heb dus echt nog nooit van Chappel Roan gehoord. Maar als ik het aantal streams op Spotify zie dan ligt dat meer aan mezelf zo te zien.

• Leuk
Waarderingen: pietmoeskops
Maar als DTRH aan komt zetten met QOTSA - Sam Fender - Charli XCX en Lowlands komt aanzetten met Fontaines DC - Chappel Roan - DJVT dan klopt er toch iets niet helemaal 😅
Zou wat zijn als Lowlands het onderspit delft qua headliners, ook al zou ik er met een mid-/undercard niet zo erg mee zitten. Fontaines DC + Stormzy (midnight) met Darkside in de Bravo en we praten nergens meer over ;)

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Is Fontaines DC dan al zo'n zekerheid voor Lowlands? Zowel BKS als DTRH passen ook perfect in hun tourschema, en Friendly Fire heeft hun AFAS show geboekt + DJ St. Paul heeft die afterparty verzorgd. Weegt een gerucht dat ze op Lowlands zouden staan daar tegen op?

Fontaines zie ik nog wel gebeuren als Headliner.
Sam Fender ben ik gewoon niet zo fan van... Maar daar ben ik vrij eenzaam in hier op het forum.

Chappel Roan ken ik ook pas sinds de laatste grote hit (Good Luck Babe) . Dus kan ik weinig over zeggen.

Heb me nog niet echt verdiept in wie er touren, maar een Kendrick of Charlie zou mij wel bekoren.

Toch wel erg benieuwd of The Smile/Thom Yorke nog een herkansing gaat doen op de festivals in Augustus, blijft angstvallig stil in dat kamp.

Verder zou ik dit jaar een grote(re) hiphop naam wel aanmoedigen. Vraag me dan wel af welke er mogelijk in het vat zitten, Denzel Curry, A$AP of Stormzy?

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Toch wel erg benieuwd of The Smile/Thom Yorke nog een herkansing gaat doen op de festivals in Augustus, blijft angstvallig stil in dat kamp.

Verder zou ik dit jaar een grote(re) hiphop naam wel aanmoedigen. Vraag me dan wel af welke er mogelijk in het vat zitten, Denzel Curry, A$AP of Stormzy?
Risico bij Denzel willeb ze denk ik niet weer nemen en hij gaat zelf al op tour.

Is Fontaines DC dan al zo'n zekerheid voor Lowlands? Zowel BKS als DTRH passen ook perfect in hun tourschema, en Friendly Fire heeft hun AFAS show geboekt + DJ St. Paul heeft die afterparty verzorgd. Weegt een gerucht dat ze op Lowlands zouden staan daar tegen op?
Geen zekerheid, maar in september waren er inderdaad wel wat geruchten vanuit verschillende hoeken dat ze op Lowlands zouden staan. Anderzijds, was het geloof ik @jimmywe die deze geruchten toen al wat in twijfel trok. Er is dus nog niks bevestigd, al gun ik het mezelf enorm dat ze op Lowlands staan :).

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar

Users who are viewing this thread