Lowlands 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
Hè komaan, niet alles hoeft serieus genomen te worden toch? Ik vind het een leuke discussie en niemand is echt vervelend aan het doen volgens mij. Mijn grapje was ook bedoeld om een klein beetje de draak te steken met de wat onzinnige aard van de discussie. Jij maakt het nu vervelend door er zo'n lading aan te geven.
Misschien niet helemaal eerlijk om jou te quoten, excuses daarvoor. Maar het gebeurt al snel dat iemand een punt maakt waar anderen het niet mee eens zijn en dat vervolgens iedereen erbovenop springt om een grapje te maken of opmerking te posten. En dat terwijl het initiële punt helemaal niet zo raar was.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en Novis95

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Een opvallende trend dit jaar vond ik trouwens ook de aanwezigheid van mensen in Nederlandse voetbalshirts. Heb nooit echt begrepen waarom je dat in godsnaam aan zou doen. Op een festival wil ik juist helemaal niet denken aan voetbal, rivaliteit etc.
Klopt, hier had ik het met een vriend ook al over. Hoewel cultshirtjes zoals die van Tanzania die ik iemand zag dragen vast niets uit zullen lokken, had je denk ik op zondagavond geen shirt van NAC hoeven dragen. Was die knokpartij er misschien toch gekomen 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Ik ben inmiddels op zo'n 16 weekendfestivals geweest en heb werkelijk nog nooit iets van vechten of opstootjes gezien. Best bizar, aangezien je op een gemiddelde stap-avond of dorpsfeest altijd gezeik hebt. Meerdere keren per avond zelfs. Ik blijf dat echt bijzonder vinden. Ik betwijfel of dit met drugsgebruik te maken heeft, in mijn beginjaren LL was het drugsgebruik nog niet zo groot als nu en ook toen ging het altijd goed.
De enige weekend festivals waar ik ooit ruzie heb gezien was op Decibel en op Pinkpop. Dus het heeft misschien vooral te maken met het type publiek wat je aantrekt. Heb altijd het idee op Lowlands dat iedereen best lief is tegen elkaar.

Vond het gisteren alweer heel erg wennen toen ik in de albert heijn liep en alle chagrijnige mensen om me heen zag. Dan zou je toch willen dat de maatschappij een stukje overneemt van hoe iedereen met elkaar omgaat op Lowlands.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.000
1.164
Ik ben inmiddels op zo'n 16 weekendfestivals geweest en heb werkelijk nog nooit iets van vechten of opstootjes gezien. Best bizar, aangezien je op een gemiddelde stap-avond of dorpsfeest altijd gezeik hebt. Meerdere keren per avond zelfs. Ik blijf dat echt bijzonder vinden. Ik betwijfel of dit met drugsgebruik te maken heeft, in mijn beginjaren LL was het drugsgebruik nog niet zo groot als nu en ook toen ging het altijd goed.
Laat dit een aanmoediging aan alle vergunningverleners zijn. Meer Lowlands-achtige festivals :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Klopt, hier had ik het met een vriend ook al over. Hoewel cultshirtjes zoals die van Tanzania die ik iemand zag dragen vast niets uit zullen lokken, had je denk ik op zondagavond geen shirt van NAC hoeven dragen. Was die knokpartij er misschien toch gekomen 😋
Ik zag zowaar iemand op het festival terrein op zondag met een Feyenoord shirt. Vond dat ook best gewaagd..
 
  • Leuk
Waarderingen: snackneus

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Zou je dat nou wel zeggen?
Zeker :) uit jarenlange festival ervaring heb ik gemerkt dat de festivals rondom Amsterdam het meest gezellig zijn. Loveland, De Zon festival, dekmantel, awakenings en op nr 1 staat zeker 909 festival. Nooit gezeik en altijd heel gezellig.
Geen idee of iemand hier op 909 is geweest, maar dat is 99% Amsterdams, als je een gezelliger festival dan dat tegenkomt hoor ik het graag.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
124
182
Een opvallende trend dit jaar vond ik trouwens ook de aanwezigheid van mensen in Nederlandse voetbalshirts. Heb nooit echt begrepen waarom je dat in godsnaam aan zou doen. Op een festival wil ik juist helemaal niet denken aan voetbal, rivaliteit etc.
Is momenteel mode, je kunt bij de grotere kleding winkelketens tegenwoordig zelfs sportshirts kopen van niet bestaande clubs.

Ook had IJsland een ice hockey shirt als merch, best wel een gaaf ding, maar moest toch een beetje gniffelen toen ik zag dat ie 80 euro was (en daarmee de duurste merch op t terrein was) terwijl Abel m.b.t. kapitalisme zo hoog van de toren blaast.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.507
2.018
Ik zag zowaar iemand op het festival terrein op zondag met een Feyenoord shirt. Vond dat ook best gewaagd..
Er waren dit jaar inderdaad veel voetbalshirts. Zag er alleen al drie van NEC, aangezien ik uit Nijmegen kom valt me dat extra op.

Maar gelukkig is er op LL nooit gedoe. Heerlijk.

Enige keer dat ik opgefokte en agressieve sfeer heb gemerkt was op Werchter, meer specifiek toen Metallica daar stond. Dat was geen gezellig publiek. Vriend van me botste tegen een "fan" aan en kreeg meteen een hoek. Die sfeer hing er gedurende de hele dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Nog de complimenten aan de leden hier voor de afsnij route van bravo naar alpha. Ik liep hier rustig langs het water terwijl ik duizende mensen zag worstelen. Al meerdere keren deze route gebruikt. Top.
Graag gedaan, we zijn vast samen opgelopen of langs elkaar heen ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Maninblue34

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
182
563
Klopt, hier had ik het met een vriend ook al over. Hoewel cultshirtjes zoals die van Tanzania die ik iemand zag dragen vast niets uit zullen lokken, had je denk ik op zondagavond geen shirt van NAC hoeven dragen. Was die knokpartij er misschien toch gekomen 😋
Ik denk inderdaad dat zolang je geen eredivisie-shirtje draagt, je er prima mee wegkomt op Lowlands omdat een shirtje van Santos FC of het Mexicaanse Elftal nou eenmaal minder provoceert in Nederland.

Dat gezegd hebbende; Hup NAC!🟡⚫️
 

Emonda87

Playlistbediener
8 aug 2024
7
11
Zeker :) uit jarenlange festival ervaring heb ik gemerkt dat de festivals rondom Amsterdam het meest gezellig zijn. Loveland, De Zon festival, dekmantel, awakenings en op nr 1 staat zeker 909 festival. Nooit gezeik en altijd heel gezellig.
Geen idee of iemand hier op 909 is geweest, maar dat is 99% Amsterdams, als je een gezelliger festival dan dat tegenkomt hoor ik het graag.
Zeker! 909 Is ook een festival waar mensen elk jaar naar blijven komen. De leeftijd ligt er dus ook net iets hoger dan bijvoorbeeld een DGTL.
 
  • Geweldig
Waarderingen: XaviLL

Rikkert

Playlistbediener
26 jul 2024
5
3
Ik denk inderdaad de samenhorigheid, veel cultureel geintreseerde mensen, weekendkaarten en misschien inderdaad het gebruik van drugs ipv veel dronken mensen ( Zelf doe ik dat overigens niet).

Nu vind ik zelf juist het aandeel Amsterdammers één van de grootste nadelen van LL, omdat die vaak niet heel gezellig zijn en sommige een te hoog "kijk mij is" gehalte hebben. Nu kom ik zelf uit Rotterdam dus wie weet dat mijn vooroordeel daardoor komt:p.
Beetje zonde om iedereen over één kam te scheren, vind je niet? Zat Rotterdammers meegemaakt die ook niet bepaald gezellig zijn en erop uit waren om uit te lokken
Zo zijn er, helaas, altijd wel rotte appels.

Maarja, deze discussie zal altijd blijven bestaan, met name omdat er zoveel Lowlanders uit de omgeving Amsterdam komen. Heb liever deze mensen dan de dronken, irritante mensen uit de provincie.
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Ieder zn eigen smaak, maar ondanks dat mensen heel veel mensen het leuk vonden was het muzikaal beneden peil. Neemt nog niet weg dat die hele Bravo het wel naar zn zin had, maar ik me continu afvroeg what the hell ik nou weer aan het kijken was
En laat dat nou precies hun opzet zijn ;-) Mensen in verwondering of verbazing achter laten, heerlijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: micham en Novis95

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.782
Heb wel een opstootje gezien dit jaar, echt recht voor mn neus. Een dame die gewoon normaal aan het dansen was en iemand met een opgefokt standje die erlangs liep en werd aangeraakt door haar. Hij gaf haar een enorme duw waardoor ze viel en daarna zo schrok dat ze in tranen raakte. Dit was om 04:00uu ongeveer, in de Bravo. Die gast moest ook tegen gehouden worden omdat hij 'wel meer' zou doen. Trieste gast.
 
  • Grrr
Waarderingen: jaigalaar

mgbss

Support act
15 feb 2019
1.000
1.164
Ik hoorde dat de Pukkelpop-app een rode noodknop heeft zodat er meteen (op basis van locatie?) ingegrepen kan worden. Iemand die hier meer van weet? Lijkt me wel goed voor Lowlands bij opstootjes of grensoverschrijdend gedrag.
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
182
563
Ik hoorde dat de Pukkelpop-app een rode noodknop heeft zodat er meteen (op basis van locatie?) ingegrepen kan worden. Iemand die hier meer van weet? Lijkt me wel goed voor Lowlands bij opstootjes of grensoverschrijdend gedrag.
Als ik zie hoe lastig het was voor mijn telefoon om mijn precieze locatie te vinden op Lowlands, vraag ik me af of de hulp die ik inschakel in Biddinghuizen niet gewoon ook in Hasselt terechtkomt.
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Heb wel een opstootje gezien dit jaar, echt recht voor mn neus. Een dame die gewoon normaal aan het dansen was en iemand met een opgefokt standje die erlangs liep en werd aangeraakt door haar. Hij gaf haar een enorme duw waardoor ze viel en daarna zo schrok dat ze in tranen raakte. Dit was om 04:00uu ongeveer, in de Bravo. Die gast moest ook tegen gehouden worden omdat hij 'wel meer' zou doen. Trieste gast.
Dat moet een Rotterdammer geweest zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: gguuss en Novis95

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Beetje zonde om iedereen over één kam te scheren, vind je niet? Zat Rotterdammers meegemaakt die ook niet bepaald gezellig zijn en erop uit waren om uit te lokken
Zo zijn er, helaas, altijd wel rotte appels.

Maarja, deze discussie zal altijd blijven bestaan, met name omdat er zoveel Lowlanders uit de omgeving Amsterdam komen. Heb liever deze mensen dan de dronken, irritante mensen uit de provincie.
Oh ik bedoelde zeker niet dat ze allemaal vervelend zijn. Maar soms kom je groepjes tegen die ik liever kwijt dan rijk ben op een festival. Ik zelf zou het prettiger vinden als het publiek nog gemaleerder is.

Moet ook zeggen dat ik dit jaar gewoon wel weer echt genoten heb van de mensen en het publiek hoor. Zeker bij de cabaret, wetenschapsquiz, indie/rock acts was de sfeer meer dan prima en stuk gezelliger dan vorig jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken