Lowlands 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dat is 1 dag van te voren :)..... het houd ergens op toch?
Ik vraag me gewoon af waarom ze niet gewoon de mogelijkheid tot doorverkoop openhouden tot einde event. Ze maken winst op elk doorverkocht ticket dus dat dichtgooien voordat het start snap ik niet echt. En het is allemaal mobile dus ze kunnen gescande tickets deactiveren voor verkoop om het veilig te houden.
 

Beaudelaire

Campingartiest
28 sep 2022
70
86
Na het beluisteren van de Llowcast denk ik echt dat er nog wel een andere vrijdagheadliner gaat komen.

Zoals gezegd wordt er duidelijk verteld dat Underworld en Charlotte twee opeenvolgende dagen afsluiten (vrijdag en zaterdag dus). Ze zeggen vrij expliciet dat het gaat om een techno-afsluiter in de nacht en dus geen headliner. Sterker nog, Erik zegt letterlijk dat wat hem betreft een headliner ook om 2 uur 's middags kan spelen en dat ze af willen van het idee dat die altijd de dag afsluit.

Daarnaast komt NBT helemaal niet eens voorbij. Er wordt letterlijk geen woord over gesproken, terwijl toch vrijwel alle andere grotere namen aan bod komen. Als die echt headlinen zou dat toch genoemd worden? Dat het een band is die in 2015 in de Charlie stond, daarna Alpha opener en nu headliner. Maar geen woord dus.

Dat NBT bij de bovenste rij namen op de website staat lijkt me eerder een teken dat zij subben voor Billie Eilish. Dan staan gewoon de grootste 2 namen van elke dag bovenaan de website. En heb je van de 6 grootste namen de kleinste en de grootste op dezelfde dag, voor de balans. Bovendien past NBT best wel bij het Eilish publiek.

Vr: ? - Underworld
Za: FatM - CdW
Zo: NBT - Billie
Misschien is het ook omdat ik dit wil, maar ik zie nog wel een optie dat de vrijdag aangevuld met The Killers (ook omdat Pukkelpop ze wel heeft). Dat zou dan de 300 euro iets begrijpelijker maken. Ze staan in België op de zondag, dus dan zou vrijdag (en evt zaterdag) logisch zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Misschien is het ook omdat ik dit wil, maar ik zie nog wel een optie dat de vrijdag aangevuld met The Killers (ook omdat Pukkelpop ze wel heeft). Dat zou dan de 300 euro iets begrijpelijker maken. Ze staan in België op de zondag, dus dan zou vrijdag (en evt zaterdag) logisch zijn.
Ik ben sowieso voorstander. Uiteindelijk is the Killers ook niet de allergrootste naam meer toch? Verkopen de ziggodome ook niet uit.
Maar gebeurt niet heel vaak dat er nog een headliner bijkomt na de eerste worp. Geloof dat daar Muse echt een uitzondering in was de afgelopen 10 jaar…
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Misschien is het ook omdat ik dit wil, maar ik zie nog wel een optie dat de vrijdag aangevuld met The Killers (ook omdat Pukkelpop ze wel heeft). Dat zou dan de 300 euro iets begrijpelijker maken. Ze staan in België op de zondag, dus dan zou vrijdag (en evt zaterdag) logisch zijn.
Formaat Killers lijkt me heel onwaarschijnlijk. Net als The Killers zelf (te traditioneel voor dat geld).
 
  • Leuk
Waarderingen: redle

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
The killers en Florence trouwens op 1 dag op Pukkelpop. 1 band vind het daar dus niet erg om geen headliner te zijn.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.608
Ik vraag me gewoon af waarom ze niet gewoon de mogelijkheid tot doorverkoop openhouden tot einde event. Ze maken winst op elk doorverkocht ticket dus dat dichtgooien voordat het start snap ik niet echt. En het is allemaal mobile dus ze kunnen gescande tickets deactiveren voor verkoop om het veilig te houden.
Ik denk dat er toch een risico is voor fraude als de tickets nog doorverkocht kunnen worden tijdens het scannen van de kaartjes. De kaartjes zijn offline op je mobiel te gebruiken, en wellicht zit er een kleine delay in het deactiveren van kaartjes. Dus gok dat de tickets daarom maar 1 dag van te voren te verkopen zijn.

Overigens wel beter dan de 3 dagen die het ticketmaster platform vorig jaar faciliteerde bij sommige evenementen. Dat was pas echt belachelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Timmetje

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
478
1.499
Ik denk dat er toch een risico is voor fraude als de tickets nog doorverkocht kunnen worden tijdens het scannen van de kaartjes. De kaartjes zijn offline op je mobiel te gebruiken, en wellicht zit er een kleine delay in het deactiveren van kaartjes. Dus gok dat de tickets daarom maar 1 dag van te voren te verkopen zijn.

Overigens wel beter dan de 3 dagen die het ticketmaster platform vorig jaar faciliteerde bij sommige evenementen. Dat was pas echt belachelijk
Er is een delay aanwezig, dan spreken we over seconden. Als je hetzelfde kaartje dubbel uitgeprint tegelijkertijd scant, dan kan je op 1 kaartje voor 2 man naar binnen. Wel risicovol natuurlijk, maar ik denk niet dat dit de reden is dat de doorverkoop van kaarten niet tijdens het festival mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
The killers en Florence trouwens op 1 dag op Pukkelpop. 1 band vind het daar dus niet erg om geen headliner te zijn.
Dat is wel opmerkelijk ja. Ik zou zeggen dat Florence makkelijker inschikt dan de mooi boy uit fabulous Les Vegas, Nevada.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Florence stond op Werchter 2019 ook onder Mumford and Sons inderdaad. Denk ook dat The Killers afsluiten.
Maar Mooiboy uit Las Vegas speelde vorig jaar nog onder RHCP. En zou op TWC voor een uurtje voorprogramma van McCartney geweest zijn. Dus zo moeilijk gaan die ook weer niet zijn.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Maar Mooiboy uit Las Vegas speelde vorig jaar nog onder RHCP. En zou op TWC voor een uurtje voorprogramma van McCartney geweest zijn. Dus zo moeilijk gaan die ook weer niet zijn.
RHCP en McCartney zijn wel wat anders dan Florence natuurlijk, met alle respect. Maar ik denk dat het qua sfeer ook beter werkt. Florence gaat heel lekker bij het vallen van de avond vind ik, en dan The Killers als bombastische nachtelijke afsluiter er achteraan. Beter dan andersom imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

metallica

Playlistbediener
26 mrt 2018
11
1
Ik heb persoonlijk ook veel liever the Killers op die spot op het affiche dan Nothing but Thieves.
Misschien is het een troef die ze achter de hand houden als de kaartverkoop niet top zou lopen? En anders The Killers een show in Ziggo dome geven ofzo. Geen idee of dat zo werkt in de booking wereld.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
306
300
Lowlands is een groot festival waar ze het publiek willen spreiden. Nothing But Thieves is wel een band die een deel van het Lowlands luistert. The killers heeft al jaren geen relevante muziek uitgebracht, dus dit vind ik meer een Pinkpop act. Echter hebben ze bij Lowlands wel eens een uitschieter als Limp Bizkit of Chemical Brothers. Die vind ik zelf ook niet passen.
Ik hoop dat ze er iets als Moderat, Jessie Ware of King Gizzard tegenover NBT zetten en dan sta ik gewoon daar.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.554
Ik heb persoonlijk ook veel liever the Killers op die spot op het affiche dan Nothing but Thieves.
Misschien is het een troef die ze achter de hand houden als de kaartverkoop niet top zou lopen? En anders The Killers een show in Ziggo dome geven ofzo. Geen idee of dat zo werkt in de booking wereld.
Zou interessant zijn als zoiets kon. Maar ik denk niet dat het in praktijk zo werkt. Die liggen vast of die komen niet, lijkt me hoe dan ook achter de schermen al wel een uitgemaakte zaak. Zou ook een bizar slecht signaal naar je bezoekers zijn natuurlijk, mocht zoiets gebeuren. "Leuk dat jullie allemaal direct kaartjes gekocht hebben, als beloning krijgen jullie een headliner minder". Dan kijkt men volgende keer wel uit waar ze hun geld aan besteden.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken