Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Op basis wat er in augustus aan het touren is voorspel ik momenteel dit:

Alpha headliners: Arctic Monkeys - Stromae - Chemical Brothers of Underworld
Bravo headliners: Kraftwerk - Liam Gallagher - Caribou
Alpha sub: The Opposites - Dua Lipa - Bastille

Stiekem zou ik Slipknot op Lowlands ook echt legendarisch vinden. Verder hoop ik heel erg op Ty Segall, Yung Lean, Parquet Courts en Jungle qua acts die in de buurt zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.325
Op basis wat er in augustus aan het touren is voorspel ik momenteel dit:

Alpha headliners: Arctic Monkeys - Stromae - Chemical Brothers of Underworld
Bravo headliners: Kraftwerk - Liam Gallagher - Caribou
Alpha sub: The Opposites - Dua Lipa - Bastille

Stiekem zou ik Slipknot op Lowlands ook echt legendarisch vinden. Verder hoop ik heel erg op Ty Segall, Yung Lean, Parquet Courts en Jungle qua acts die in de buurt zijn
Mooie lijst, al denk ik dat Dus Lipa meteen de duurste naam uit het hele lijstje is, dus die zie ik niet voor minder dan headliner komt.
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Zou mooi zijn als the Opposites al een set op donderdag doen. Vergunning technisch (lees geluid) zal dit wel niet kunnen en wordt het weer silence disco worden.
Dr is nu toch ruimte om na 23:00 in de alpha meer herrie te maken volgens de vergunning? Of was dat niet zo? Kunnen ze, net als pukkelpop, een dance achtige act boeken na de echte afsluiter. Bijvoorbeeld een opposites
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Dr is nu toch ruimte om na 23:00 in de alpha meer herrie te maken volgens de vergunning? Of was dat niet zo? Kunnen ze, net als pukkelpop, een dance achtige act boeken na de echte afsluiter. Bijvoorbeeld een opposites

Ze mogen in de Alpha nu tot 1 uur door idd. Ik ben benieuwd of de programmering dan ook 3 extra Alpha acts krijgt (tov voorgaande jaren) of dat ze s'middags wat later gaan beginnen in de Alpha. Of wellicht wat langere optredens van de (sub)headliner. We zullen het zien!
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
Dr is nu toch ruimte om na 23:00 in de alpha meer herrie te maken volgens de vergunning? Of was dat niet zo? Kunnen ze, net als pukkelpop, een dance achtige act boeken na de echte afsluiter. Bijvoorbeeld een opposites
Op vrijdag + zaterdag (+zondag?) wel. Op donderdag niet, die vergunning is helaas niet gewijzigd.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Ik had vorig jaar kaarten, maar denk dat het voor mij dit jaar Pukkelpop gaat worden. Heb meer vertrouwen in de Belgische cultuursector, en Pukkelpop is ook iets dichterbij voor mij. Als ik een pre-sale link heb zal ik hem met 1 van jullie delen. Stuur me daarvoor gerust een PB'
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en Timmetje

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Hmm voor mij hoeft Muse niet zo per se. Prima act, je weet wat je krijgt. Maar de laatste jaren is het niet bijzonder meer wat ze maken, op zijn zachtst gezegd. Of Lowlands daarop zit te wachten?

Arctic Monkeys, Stromae en Dua Lipa duizend keer liever.
En, en, en, en, mag toch ook wel ?
Maarre nieuwe Muse lekker knallen hoor. Misschien weer op het oude pad ???
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Er staat inderdaad, "deze presale" dus wellicht volgt er nog 1 voor glamcampers. Maar twee verschillende presales lijkt me ook weer raar!
Echter ik verwacht niet dat de glamcamping direct uitverkocht is. Maar goed wel balen als in principe een ticket had (duur ook nog) en niet aan de pre sale mee kan doen en stress hebt bij de gewone voorverkoop :mad::confused:
Ik denk een weloverwogen commerciële keuze. Je kan natuurlijk glamping boeken met of zonder ticket. Ik denk dat het nog een extra moneymaker gaat worden. Die prijzen gaan ook fors omhoog.
 
  • Wow
Waarderingen: StevieU2

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Madness is ook in de buurt tijdens Lowlands, lijkt me een leuke 'oude' act zoals we afgelopen jaren hebben gehad met Iggy Pop, Nile Rodgers, Patti Smith
Die hebben idd nog ruimte precies dat weekend van Lowlands in hun tourschema. Toevallig van de week gecheckt. ?
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Ik hoor ook een stukje over Kensington in de Festivalpodcast, maar verwachten we deze band ook nog op Lowlands? Ik snap dat het wellicht niet de smaak is van de mensen in dit stukje forum, mijne ook niet perse, maar denk wel dat het een act is om rekening mee te houden.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik hoor ook een stukje over Kensington in de Festivalpodcast, maar verwachten we deze band ook nog op Lowlands? Ik snap dat het wellicht niet de smaak is van de mensen in dit stukje forum, mijne ook niet perse, maar denk wel dat het een act is om rekening mee te houden.
Ach ja, heb ze ooit in Haarlem gezien bij de afsluiting van Serious Request. Slecht is het niet. Zeker niet voor een Nederlandse act. Budgettechnisch zonde van het geld. Maar het voordeel van LL er is altijd wel wat leuks ergens anders te doen ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Maarre even ter aanvulling, als we dan toch een Nederlandse “rock” act moeten neerzetten, dan toch heel graag Beachdog. Die gaan hopelijk in april en mei warmdraaien in het Nederlandse clubcircuit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Maarre even ter aanvulling, als we dan toch een Nederlandse “rock” act moeten neerzetten, dan toch heel graag Beachdog. Die gaan hopelijk in april en mei warmdraaien in het Nederlandse clubcircuit.
4B2M lijkt me dan ook leuk om te zien.
 

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
The wombats hebben ook net een nieuwe album uit.
itch wombat GIF

"Let's dance to Joy Division!"
 
  • Haha
Waarderingen: @Marc, Timmetje en Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
itch wombat GIF

"Let's dance to Joy Division!"
Op een of andere manier nog nooit gezien. Van mij mogen ze best een uurtje in de alpha staan. Net zoals Muse als headliner ik ook wel wil om het simpele feit dat ik ze altijd gemist heb en ze best wel eens live wil zien. Het hoeft ook niet alleen maar moeilijke mooie muziek, soms is gewoon lekker ook leuk :)
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Chase and Status gaat ook in augustus touren met liveband. Kom maar door naar de Alpha, was in t verleden ook een prachtig feestje
 
  • Geweldig
Waarderingen: Pompompidom

Gebruikers die dit onderwerp bekijken