Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Ach weekje meer of minder. Ik heb mijn vaccine graag, maar ga nu niet half NL doorrijden om een weekje eerder een prik te krijgen. Zeker niet in Urk!

• Haha
Waarderingen: Pompompidom
Herinnert u zich deze nog?

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: @Marc en Pompompidom
4665 vandaag, vorige week zondag nog 10.000+. Dat is wel echt een enorme snelle daling, kan me niet herrineren dat er eerder een halvering in één week tijd was. Begint er dan echt nog hoop te gloren?

• Leuk
Waarderingen: @Marc en daily
4665 vandaag, vorige week zondag nog 10.000+. Dat is wel echt een enorme snelle daling, kan me niet herrineren dat er eerder een halvering in één week tijd was. Begint er dan echt nog hoop te gloren?
Denk dat de kans tbh niet groot is. Na de vorige versoepelingen hebben Rutte en glimschoen binnen 2 weken publiekelijk excuses gemaakt voor de te snelle versoepelingen. Ook neemt het aantal coronapatienten in ziekenhuizen dagelijks toe.
Kijk er niet raar van op dat pas na september er groen licht komt voor meerdaagse festival en clubs, op het moment dat wij allemaal (incl. de jeugd) de kans hebben gehad om zich volledig te vaccineren. In de politiek en media is het sentiment nog altijd zo dat er weinig ruimte is voor het maken van fouten. Dat nemen de heren heus wel mee in het achterhoofd bij de besluitvorming. Die willen echt niet dat 2 weken voordat de scholen/universiteiten weer beginnen het aantal besmetting toeneemt. Daar is het afbreukrisico veel te groot voor. Zeker in tijden van een kabinetsformatie.
(Ja ook ik hoop dat Lowlands doorgaat).

Laatst bewerkt:
Denk dat de kans tbh niet groot is. Na de vorige versoepelingen hebben Rutte en glimschoen binnen 2 weken publiekelijk excuses gemaakt voor de te snelle versoepelingen. Ook neemt het aantal coronapatienten in ziekenhuizen dagelijks toe.
Kijk er niet raar van op dat pas na september er groen licht komt voor meerdaagse festival en clubs, op het moment dat wij allemaal (incl. de jeugd) de kans hebben gehad om zich volledig te vaccineren. In de politiek en media is het sentiment nog altijd zo dat er weinig ruimte is voor het maken van fouten. Dat nemen de heren heus wel mee in het achterhoofd bij de besluitvorming. Die willen echt niet dat 2 weken voordat de scholen/universiteiten weer beginnen het aantal besmetting toeneemt. Daar is het afbreukrisico veel te groot voor. Zeker in tijden van een kabinetsformatie.
(Ja ook ik hoop dat Lowlands doorgaat).
Ik weet het niet. Er zijn weer veel meer mensen volledig gevaccineerd en de ziekenhuisbezetting neemt toe, maar (gelukkig) veel minder snel dan met vorige golven. Verwachting is dat de ziekenhuisbezetting volgende week alweer gaat dalen. Blijft koffiedik kijken maar ik houd nog hoop.

Ik weet het niet. Er zijn weer veel meer mensen volledig gevaccineerd en de ziekenhuisbezetting neemt toe, maar (gelukkig) veel minder snel dan met vorige golven. Verwachting is dat de ziekenhuisbezetting volgende week alweer gaat dalen. Blijft koffiedik kijken maar ik houd nog hoop.
Dat zou goed nieuws zijn voor de zorg. En hopelijk ook voor de festivals.

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde. Vind het erg lastig in te schatten. Van de ene kant heeft rricken gelijk dat het politiek risicovol ia, van de andere kant is het ook wel heel gek om, als de cijfers tegen die tijd vrij gunstig zijn, het alsnog te verbieden. Want dan had je dat net zo goed meteen kunnen doen.

En inderdaad, eigenlijk is de situatie compleet omgedraaid. In plaats van dat de meerderheid die op zo'n event niet is ingeënt zoals eind juni, zo zal nu de grote meerderheid volledig gevaccineerd zijn. Dat maakt natuurlijk een enorm verachil.

EvE heeft natuurlijk gezegd dat hij rond 26 meer moet weten. Vanaf dan gaat de financiële teller lopen. Worden de ledlampjes in grote getalen binnen gereden enz. Dus ik verwacht stiekem deze week wel de spreekwoordelijke kogel…

EvE heeft natuurlijk gezegd dat hij rond 26 meer moet weten. Vanaf dan gaat de financiële teller lopen. Worden de ledlampjes in grote getalen binnen gereden enz. Dus ik verwacht stiekem deze week wel de spreekwoordelijke kogel…
Volgens mij begint morgen pas 'echt' de opbouw.

En zijn ze al begonnen? Benieuwd of er nog nieuws komt vandaag. Het is toch 26-7…. do or die deze week.

Vanaf vandaag is er stroom.. ⚡

• Confetti
  • On fire
Waarderingen: Pompompidom en MisterIks
do or die deze week
Dat denk ik ook. Met de gesprekken van afgelopen weken over de (on)mogelijkheden, het OMT advies van vandaag en volgens mij de update van Mark en Hugo die elke maandag gedaan wordt moet er toch wel iets meer duidelijk worden over de richting die het op gaat.

Stephen Colbert Good Luck GIF

Laatst bewerkt:
Vanaf vandaag is er stroom.. ⚡

Doc Brown Shock GIF by Back to the Future Trilogy

HOEZEE! ;)

Op het radio journaal werd net aangestipt dat het festival seizoen waarschijnlijk in duigen valt omdat Diederik Gommers dat gezegd heeft tijdens een interview bij BNR.
Vreemd dat daar nieuws van gemaakt wordt aangezien hij er helemaal niet over gaat. Wat hij overigens zelf ook aangeeft in datzelfde interview.

Het interview is hier terug te luisteren: https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10449242/gommers-komen-tijd-tekort-voor-festivals

Users who are viewing this thread