Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Ook CDA vraagt in het debat aan het kabinet of een aantal festivals onder de fieldlab voorwaarden doorgang kunnen vinden om de jongeren tegemoed te komen
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.515
10.567
Is er ergens meer informatie over de besmettingen? Als in: hoeveel van de besmette personen waren gevaccineerd, hoeveel besmette personen hebben effectief klachten na de besmetting, etc... Want met enkel het gegeven "er zijn 900 besmettingen" kan je eigenlijk weinig.
Zeker, maar als je er vanuit gaat (kan dat artikel niet meer vinden, maar was van de NOS of Nu.nl ofzo) dat afgelopen week 84% van alle besmettingen in Nederland (iets van 45.000) voorkwam bij mensen die nog niet volledig gevaccineerd waren, dan kan je hier waarschijnlijk ook wel dezelfde duiding aan geven.
 

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Kan iemand mij uitleggen waarom Lowlands ineens een fieldlab experiment zou worden? Lees dat iemand van het CDA dat nu voorstelt. En Lowlands is de eerste samen, met de F1 Grand Prix, die op zo'n lijst zou komen maar ik begrijp gewoon niet wat de logica erachter is.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Kan iemand mij uitleggen waarom Lowlands ineens een fieldlab experiment zou worden? Lees dat iemand van het CDA dat nu voorstelt. En Lowlands is de eerste samen, met de F1 Grand Prix, die op zo'n lijst zou komen maar ik begrijp gewoon niet wat de logica erachter is.
Ik zie dat ook niet direct. Er zijn al fIeldlabs geweest die de risico's van festivals al in kaart hebben gebracht. Ik denk dat ze bedoelen, organiseer LL (en de andere evenementen) zoals die fieldlabs events zodat het wel veilig kan. Punt is dat dit vanaf 26 juni had gekund maar niet is gebeurt door " dansen met jansen" en toestanden rond testen voor toegang.
Een beetje omgekeerde volgorde maar ik vind het prima als LL hiermee veilig doorgaat ;-)
 
Laatst bewerkt:

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik zie dat ook niet direct. Er zijn al feldlabs geweest die de risico's van festivals al in kaart hebben gebracht. Ik denk dat ze bedoelen, organiseer LL (en de andere evenementen) zoals die fieldlabs events zodat het wel veilig kan. Punt is dat dit vanaf 26 juni had gekund maar niet is gebeurt door " dansen met jansen" en toestanden rond testen voor toegang.
Een beetje omgekeerde volgorde maar ik vind het prima als LL hiermee veilig doorgaat ;-)
Ja laat ze het vooral doen, maar logisch is het allerminst ?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ja laat ze het vooral doen, maar logisch is het allerminst ?
Inderdaad onder Fieldlab voorwaarden is logisch en bewezen succesvol. Het voordeel zit er in dat ook de F1 in Zandvoort meedoet aan het kort geding. Dat is natuurlijk meer dan een festival in NL. Een evenement waar de hele wereld naar kijkt, veel mensen van buiten NL aanwezig zijn en waar echt bakken met geld in omgaan. Niet alleen qua uitzendrechten. Je staat als NL in de wereld aardig voor schut dat het de goede kant op ging en dat je het als overheid verkloot.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Overigens begrijp ik ook van mijn huisgenoot dat Verknipt in werkelijkheid vooral een indoor festival was in de praktijk. Heel veel dichte stages en door de regen zijn ook veel mensen daar gaan schuilen. Wellicht doet Lowlands er goed aan om bijvoorbeeld de X-Ray een ander jasje te geven, hoe jammer ook.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Volgens Rutte en de Jonge echt pas 13 augustus uitsluitsel over hoe daarna...
Volgens mij is het dan gewoon klaar.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: bardt

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
As maandag gaat het kabinet weer met de evenementen sector om tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor evenementen na 13 aug
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
De jonge laat een aantal keer vallen dat hij denkt dat festivals kunnen na 13 augustus. Maar laat ook regelmatig vallen dat hij denkt dat die festivals niet te groot moeten zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.988
Is er ergens meer informatie over de besmettingen? Als in: hoeveel van de besmette personen waren gevaccineerd, hoeveel besmette personen hebben effectief klachten na de besmetting, etc... Want met enkel het gegeven "er zijn 900 besmettingen" kan je eigenlijk weinig.
Van de mensen die afgelopen week positief testten meldt @RIVM:
❌ 84% niet gevaccineerd
? 10% gedeeltelijk
✅ 6% volledig

Volgens Hugo. Die 6% vind ik nog best veel..
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Als heel concreet word gevraagd naar de festivals in de tweede helft van August en lowlands wordt genoemd, wordt er ook niet gezegd het kan niet
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
De jonge laat een aantal keer vallen dat hij denkt dat festivals kunnen na 13 augustus. Maar laat ook regelmatig vallen dat hij denkt dat die festivals niet te groot moeten zijn.
Ik wil net zeggen. Volgens mij heeft ie hier al heel verkapt gezegd dat een evenement als Lowlands te groot gaat zijn en dus impliciet ook dat LL ook dan geen doorgang kan vinden
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Ik wil net zeggen. Volgens mij heeft ie hier al heel verkapt gezegd dat een evenement als Lowlands te groot gaat zijn en dus impliciet ook dat LL ook dan geen doorgang kan vinden
Nou ja, sommige kleinere festivals die niet onder fieldlab voorwaarden doorgingen waren coronatechnisch ook geen succes…..
En het is afwachten wat de uitspraak vrijdag zal zijn. Want een kleine 3 weken later is er de F1 met 100.000 bezoekers per dag ?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Nou ja, sommige kleinere festivals die niet onder fieldlab voorwaarden doorgingen waren coronatechnisch ook geen succes…..
En het is afwachten wat de uitspraak vrijdag zal zijn. Want een kleine 3 weken later is er de F1 met 100.000 bezoekers per dag ?
Ik denk dat dat laatste nog wel eens mee kan gaan spelen. Sta je LL toe, dan moet je eigenlijk ook de F1 toestaan, en vice versa
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken