Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478
Still sending positive vibes ..... :cry:

GIF by Hallmark Channel
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Toch mogelijk 100 % vergoeding voor festivals?
Mooi strategisch een dag voor een kamerdebat zo'n proefballonnetje oplaten. Een aantal politieke partijen vroegen ook al om dorpsfeesten en dat soort evenementen toe te voegen aan die garantieregeling (terwijl die eerder niet in beeld waren). En met die toezegging en met dat bericht over dat Verknipt festival zal De Jonge het festivalverbod proberen door de Kamer te loodsen. Dit lijkt me de definitieve doodsteek voor deze festivalzomer.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Timmetje

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Mooi strategisch een dag voor een kamerdebat zo'n proefballonnetje oplaten. Een aantal politieke partijen vroegen ook al om dorpsfeesten en dat soort evenementen toe te voegen aan die garantieregeling (terwijl die eerder niet in beeld waren). En met die toezegging en met dat bericht over dat Verknipt festival zal De Jonge het festivalverbod proberen door de Kamer te loodsen. Dit lijkt me de definitieve doodsteek voor deze festivalzomer.
Vind ik een bijzondere conclusie. Lijkt me juist gunstig dat ze nu voor 100% gaan, dan kunnen festivals met een gerust hart verder gaan met de voorbereidingen.

Over Verknipt; mijn huisgenoot is daar geweest en hij denkt dat de kans vrij groot is dat dit ook vooral in het uitgaansleven is gebeurd. Heel veel mensen gaan na zo'n techno feest nog door de stad in of naar afters/huisfeestjes. Maar goed, heb je niks aan want de politieke conclusie zal sowieso zijn dat het op evenementen dus ook risicovol is.

Edit: In de technische briefing stond ook dat er 5 clusters waren rondom festivals vanochtend
 
Laatst bewerkt:

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Mooi strategisch een dag voor een kamerdebat zo'n proefballonnetje oplaten. Een aantal politieke partijen vroegen ook al om dorpsfeesten en dat soort evenementen toe te voegen aan die garantieregeling (terwijl die eerder niet in beeld waren). En met die toezegging en met dat bericht over dat Verknipt festival zal De Jonge het festivalverbod proberen door de Kamer te loodsen. Dit lijkt me de definitieve doodsteek voor deze festivalzomer.
Het geeft in ieder geval aan dat de gesprekken die gevoerd worden zin hebben en constructief zijn.
Wellicht krijgt LL daarom ook tijdig (ruim voor 13 aug) te horen of het festival wel of niet plaats kan vinden en hopelijk laten ze dat dan afhangen van de ziekenhuis opname cijfers en het feit dat dat fieldlab resultaten ten tijde van veel hogere besmettingscijfers wel gunstig waren. (103 besmettingen op 130000 toeschouwers)
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Over Verknipt; mijn huisgenoot is daar geweest en hij denkt dat de kans vrij groot is dat dit ook vooral in het uitgaansleven is gebeurd. Heel veel mensen gaan na zo'n techno feest nog door de stad in of naar afters/huisfeestjes.
Ik ben zelf op een festival in Tilburg geweest (club Smederij Festival) van 16 tot 23uen ik kan beamen dat er daarna veel mensen de stad in gingen. Ben er zelf ook "schuldig" aan. ??
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Vind ik een bijzondere conclusie. Lijkt me juist gunstig dat ze nu voor 100% gaan, dan kunnen festivals met een gerust hart verder gaan met de voorbereidingen.

Over Verknipt; mijn huisgenoot is daar geweest en hij denkt dat de kans vrij groot is dat dit ook vooral in het uitgaansleven is gebeurd. Heel veel mensen gaan na zo'n techno feest nog door de stad in of naar afters/huisfeestjes. Maar goed, heb je niks aan want de politieke conclusie zal sowieso zijn dat het op evenementen dus ook risicovol is.

Edit: In de technische briefing stond ook dat er 5 clusters waren rondom festivals vanochtend
Ik zie het ook als positief, maar wat processierups zegt, zo zou je het ook kunnen zien. Ik denk dat het prettig is dat ze zonder financiële risico’s door kunnen gaan. Het voordeel als bezoeker is dan dat het last minute nog wel door kan gaan. Lijkt net een beetje op de Elfstedentocht…. gaat het nu wel of niet door….
 
  • Leuk
Waarderingen: MisterIks

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik ben zelf op een festival in Tilburg geweest (club Smederij Festival) van 16 tot 23uen ik kan beamen dat er daarna veel mensen de stad in gingen. Ben er zelf ook "schuldig" aan. ??
Maakt dan nogal een verschil waar het is opgelopen dan….. beide geen festivals met een camping toch? Dus de “bubbel” is nogal groot als iedereen naar huis gaat en de volgende dag terugkomt of dat het 1 dag is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.481
6.150
Ik zie het ook als positief, maar wat processierups zegt, zo zou je het ook kunnen zien. Ik denk dat het prettig is dat ze zonder financiële risico’s door kunnen gaan. Het voordeel als bezoeker is dan dat het last minute nog wel door kan gaan. Lijkt net een beetje op de Elfstedentocht…. gaat het nu wel of niet door….
Ik denk niet dat veel (vooral internationale acts) die onzekerheid gaan afwachten toch? Die willen denk ik zsm duidelijkheid hebben.
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
248
314
D378622D-2460-4B7A-B96D-199966849678.jpeg

Het is duidelijk dat het het strengste en zwaarste scenario wordt voor Lowlands: veel controles en teststraten. Er zijn bezoekers die al dubbel gevaccineerd zijn en mensen die elke 24 uur getest moeten worden. Er komt een controlepost tussen festivalterrein en camping. Wie geen groen vinkje kan laten zien moet langs de teststraat of naar huis. Voor alle grote acts staat een tweede klaar, als we het op tijd weten. Lowlands is als een stad zo groot als Lelystad. Het is een enorme logistieke operatie bij alle andere faciliteiten, maar dit is niet onmogelijk.”
 
  • Leuk
Waarderingen: MisterIks en @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Keuze of evenementen wel of niet door gaan is een politieke beslissing. Het RIVM zal er in de technische briefing niets over zeggen als de vraag gesteld zou worden.
Dat is vrij logisch. Het RIVM gaar puur virustechnisch hier naar kijken. En uit die oogpunt is het natuurlijk altijd veiliger dat het niet door gaat.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.404
1.083
Ik denk niet dat veel (vooral internationale acts) die onzekerheid gaan afwachten toch? Die willen denk ik zsm duidelijkheid hebben.
Geen idee hoe dat werkt. Krijgen die niet gewoon hun gage of deel daarvan? Geen idee hoe dat contractueel zit. Maar die willen wel duidelijkheid lijkt me. Want hoeveel tourdata blijven er dan nog over voor sommige acts?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.349
5.044
Geen idee hoe dat werkt. Krijgen die niet gewoon hun gage of deel daarvan? Geen idee hoe dat contractueel zit. Maar die willen wel duidelijkheid lijkt me. Want hoeveel tourdata blijven er dan nog over voor sommige acts?
Ook die zullen kosten maken (denk aan repetities) die misschien niet direct voor het festival zijn maar wel voor zichzelf.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.230
2.182
Geen idee hoe dat werkt. Krijgen die niet gewoon hun gage of deel daarvan? Geen idee hoe dat contractueel zit. Maar die willen wel duidelijkheid lijkt me. Want hoeveel tourdata blijven er dan nog over voor sommige acts?
Zoals Van Eerdenburg al aangeeft: die gaan vanaf volgende week cancellen. En op dat moment kan LL die acts zeker nog geen zekerheid zijn dat het eind augustus toch door kan gaan. In de conctracten die nu zijn afgesloten zal er ongetwijfeld een clausule zijn opgenomen voor het annuleren vanwege covid.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127

Mooie regeling voor Lowlands dit, nu niet EU-artiesten onder de regeling gaan vallen. Dit hebben ze zelf ook afgedwongen lijkt me door hun media-optredens. Kabinet hoopt ook dat Lowlands doorgaat? (Wishful thinking)
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
478

Mooie regeling voor Lowlands dit, nu niet EU-artiesten onder de regeling gaan vallen. Dit hebben ze zelf ook afgedwongen lijkt me door hun media-optredens. Kabinet hoopt ook dat Lowlands doorgaat? (Wishful thinking)
Misschien als ze nu kunnen beloven dat ze in elk geval hun geld krijgen ongeacht, dat er dan wat meer overlegd kan worden qua evt afzeggen of niet volgende week. Maar zoals altijd, het festivalmuntje kan beide kanten op vallen!
 

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Er worden in het debat door D66 (Paternotte) in ieder geval vragen gesteld over fieldlabs en festivals en de mogelijkheden om die wel door te laten gaan na 13 augustus in een gecontroleerde setting zoals tijdens de fieldlabs het geval was. Positieve start van het debat
 
Laatst bewerkt:

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Organisatie komt één dezer dagen met een toelichting:
Is er ergens meer informatie over de besmettingen? Als in: hoeveel van de besmette personen waren gevaccineerd, hoeveel besmette personen hebben effectief klachten na de besmetting, etc... Want met enkel het gegeven "er zijn 900 besmettingen" kan je eigenlijk weinig.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken