Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

We zien nu dat spelen met het systeem geen goed idee is. Dat ligt bij een heleboel mensen. Bij de bezoeker die denkt dat frauderen best kan, bij horeca-ondernemingen die niet goed controleren….

Klopt, maar of LL / Mojo zo lang kunnen / durven te wachten dat is het ding. Ik hoop het.
Ja precies, en ook richting de artiesten toe... maar als het door mag gaan en ze doen het niet vraag ik me af of ze nog gebruik kunnen maken van het garantiefonds en er zullen toch al veel kosten gemaakt zijn. Afwachten dus maar ik houd een sprankje hoop.

Ja precies, en ook richting de artiesten toe... maar als het door mag gaan en ze doen het niet vraag ik me af of ze nog gebruik kunnen maken van het garantiefonds en er zullen toch al veel kosten gemaakt zijn. Afwachten dus maar ik houd een sprankje hoop.
Garantiefonds was nog niet goedgekeurd door de Europese Commissie dacht ik... Maar dat geldt niet alleen voor NL. Ook andere landen hebben het daar lastig mee.

Nl was het enige land waar je meteen dezelfde avond na Jansen een stempeltje kreeg. Ook dat zegt veel.

Precies, dat afwachten…. Is natuurlijk ook onder welke voorwaarden dat garantiefonds is zeg maar. Je kan ze moeilijk “verplichten” om door te gaan met opbouwen om gebruik te kunnen maken van het garantiefonds. Dan is die 20 % risico een nog groter bedrag dan wat het nu al is. Het is een mooie shitzooi allemaal, maar ik denk exit LL

Kijk Tim, het is heel menselijk en makkelijk om de schuld ergens anders neer te leggen. Een fout maken in een systeem of dat er een fout zit in het systeem wat net is opgetuigd is heel normaal, kinderziektes zeg maar. Alleen heeft dat nu grote gevolgen als daar bewust misbruik van gemaakt wordt. Er is toch letterlijk niemand die hier baat bij heeft? Het gaat gewoon om een stelletje egoïstische klootzakjes die de grens opzoeken / misbruiken maken van dit soort fouten. Ik bedoel, wat heb je daarmee voor ogen? Is dat de situatie beter maken? Nee, gewoon ikke, ikke en de rest kan corona krijgen….
Dit wetende heeft de bevolking dus veilige duidelijke maatregelen nodig die niet te vroeg worden losgelaten. De goede lijden onder de kwade en het is een illusie dat dit door eigen verantwoordelijk van mensen gaat veranderen. Want dat doen de kwade dus juist niet...ergo de overheid heeft de goedwillenden (mensen, festivals, etc) hierin te beschermen. En dit hebben ze in de laatste versoepelingen gewoon niet goed, lees te te vroeg, gedaan, en ook dat is een menselijke fout...waar wij nu van balen

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Precies, dat afwachten…. Is natuurlijk ook onder welke voorwaarden dat garantiefonds is zeg maar. Je kan ze moeilijk “verplichten” om door te gaan met opbouwen om gebruik te kunnen maken van het garantiefonds. Dan is die 20 % risico een nog groter bedrag dan wat het nu al is. Het is een mooie shitzooi allemaal, maar ik denk exit LL
Ik zie nog wel een rebelse houding bij LL en DTRH zo van w e gaan dit gewoon wel doen , dan maar geen winst of een beetje verlies

Tsja, hier heb je als Lowlands zijnde helemaal niks aan. Het wordt de dood of de gladiolen.

Het scheelt dat dat steunpakket er is. Lowlands kan in principe zonder kostenrisico verder gaan met opbouwen (of heb ik dit verkeerd?)

Lowlands-directeur Eric van Eerdenburg is "laaiend" op het kabinet en de nieuw aangekondigde plannen. Vrijdag werd tijdens de coronapersconferentie bekend dat meerdaagse evenementen voorlopig niet meer worden gehouden. Een evenement mag tot en met 13 augustus maximaal 24 uur duren.

Lowlands zou dit jaar van 20 tot en met 22 augustus zijn. Daarmee heeft de organisatie van Lowlands een kleine week om het festival op te zetten, mits het festival op dat moment in zijn geplande vorm mag doorgaan.

"Dat is een onrealistische situatie. We kunnen niet iedereen nog weken aan het lijntje houden. Artiesten houden hun agenda vrij om naar Lowlands te komen, leveranciers houden personeel en materialen beschikbaar en bezoekers willen ook weten waar ze aan toe zijn. Daarom is er nu duidelijkheid van de overheid nodig en niet pas half augustus", zegt Van Eerdenburg.

"Ze laten de sector gewoon bungelen. Het kabinet is volledig losgetrokken van de realiteit." De nieuwe maatregelen kunnen ervoor zorgen dat de kosten flink oplopen voor de organisatie, want de opbouw is al begonnen.

"En de Engelse artiesten vallen niet onder het garantiefonds", vervolgt Van Eerdenburg, verwijzend naar onder anderen Liam Gallagher, Stormzy en The Chemical Brothers.

"Dat zijn de duurste artiesten die we geboekt hebben. Het is werkelijk waar schofterig."
Helemaal mee eens.

Users who are viewing this thread