Lowlands 2020 - Nieuws en geruchten

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Heeft Blink 182 al niet ooit eens de Alpha afgesloten? In hetzelfde jaar als The Offspring?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Heeft Blink 182 al niet ooit eens de Alpha afgesloten? In hetzelfde jaar als The Offspring?
2010 ja. Niet hetzelfde jaar als The Offspring overigens, dat was een jaartje later.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Oeh ja, dat jaar was mijn eerste keer. Als je ziet wat voor namen daar toen stonden, dan zou dat nu echt een killer line-up worden met oa The National, Queens of the Stone Age, Mumford and Sons, Deadmau5, Placebo, Massive Attack, The XX, Foals, LCD Soundsystem, Jonsi, Beach House, Caribou, Pendulum, Snow Patrol, Air, Hot Chip.

Man, wat een line-up haha.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.981
556
Oeh ja, dat jaar was mijn eerste keer. Als je ziet wat voor namen daar toen stonden, dan zou dat nu echt een killer line-up worden met oa The National, Queens of the Stone Age, Mumford and Sons, Deadmau5, Placebo, Massive Attack, The XX, Foals, LCD Soundsystem, Jonsi, Beach House, Caribou, Pendulum, Snow Patrol, Air, Hot Chip.

Man, wat een line-up haha.
Haha mooi hè... En dan die blokkenschema's terugkijken en erachter komen dat je al die mooie namen niet hebt gezien ten faveure van eendagsvliegen waar je nu niks meer van hoort... ;-)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
mdekens wrote:
Heeft Blink 182 al niet ooit eens de Alpha afgesloten? In hetzelfde jaar als The Offspring?

2010 ja. Niet hetzelfde jaar als The Offspring overigens, dat was een jaartje later.

Blink stond toen voor een Alpha die voor een kwart gevuld was...... zal inderdaad geen Alpha meer worden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
visdave34 wrote:

mdekens wrote:
Heeft Blink 182 al niet ooit eens de Alpha afgesloten? In hetzelfde jaar als The Offspring?


2010 ja. Niet hetzelfde jaar als The Offspring overigens, dat was een jaartje later.

Blink stond toen voor een Alpha die voor een kwart gevuld was…… zal inderdaad geen Alpha meer worden

Hoe kwam dat dan? Zijn toch wel redelijk bekend.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.003
8.652
Verder in het ander nieuws. Blink 182 komt met een nieuwe singel uit.. geen idee wat ik daar van moet verwachten. Maar een flinke downgrade van de band en vroeg op de dag in de Bravo of Heineken wat hitjes spelen mag van mij wel als guilty pleasure.

Ik weet alleen dat Blink op RW17 redelijk gebeiteld staat als een van de slechtste concerten die ik ooit gezien heb. Oké: ik ben al geen fan, maar die show was bijna gênant. Een zanger die niet (NIET!) kan zingen, een gitarist die niet eens het tempo van hun eigen nummers aankon, maar vooral: zelden zo'n stelletje ongeïnteresseerde, arrogante en fake zoutzakken op een podium zien staan. Naast die band is pakweg KoL de meest gemotiveerde band die er is. Relevante majors die dit boeken moeten zich schamen. Zelfs niet leuk als guilty pleasure dit.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.405
1.084
@Marc wrote:

visdave34 wrote:

mdekens wrote:
Heeft Blink 182 al niet ooit eens de Alpha afgesloten? In hetzelfde jaar als The Offspring?


2010 ja. Niet hetzelfde jaar als The Offspring overigens, dat was een jaartje later.


Blink stond toen voor een Alpha die voor een kwart gevuld was…… zal inderdaad geen Alpha meer worden

Hoe kwam dat dan? Zijn toch wel redelijk bekend.

Ik heb eigenlijk geen idee. Ik weet dat ik toen ook verbaasd was. Weet wel dat het gelijk zo’n dooddoener was dat ik het daar toen ook snel voor gezien heb gehouden. Ik weet nog wel dat ik later iemand gesproken had die in het voorval gestaan had en het helemaal fantastisch vond en niet in de gaten had, dat de Alpha zo slecht gevuld was.

Even zijsprong, ik denk dat met de nieuwe Alpha het bands nu eerder opvalt als het leeg is. Wat denken jullie?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
wenteldave wrote:
Verder in het ander nieuws. Blink 182 komt met een nieuwe singel uit.. geen idee wat ik daar van moet verwachten. Maar een flinke downgrade van de band en vroeg op de dag in de Bravo of Heineken wat hitjes spelen mag van mij wel als guilty pleasure.

Ik weet alleen dat Blink op RW17 redelijk gebeiteld staat als een van de slechtste concerten die ik ooit gezien heb. Oké: ik ben al geen fan, maar die show was bijna gênant. Een zanger die niet (NIET!) kan zingen, een gitarist die niet eens het tempo van hun eigen nummers aankon, maar vooral: zelden zo’n stelletje ongeïnteresseerde, arrogante en fake zoutzakken op een podium zien staan. Naast die band is pakweg KoL de meest gemotiveerde band die er is. Relevante majors die dit boeken moeten zich schamen. Zelfs niet leuk als guilty pleasure dit.
Tsja die zanger is ook niet orgineel meer toch?

Daarom gewoon lekker als Bravo opener... Vond hun muziek echt wel tof vroeger. Maar helaas nooit live gezien, al is het maar om af te strepen ;).
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
mdekens wrote:
Oeh ja, dat jaar was mijn eerste keer. Als je ziet wat voor namen daar toen stonden, dan zou dat nu echt een killer line-up worden met oa The National, Queens of the Stone Age, Mumford and Sons, Deadmau5, Placebo, Massive Attack, The XX, Foals, LCD Soundsystem, Jonsi, Beach House, Caribou, Pendulum, Snow Patrol, Air, Hot Chip.

Man, wat een line-up haha.

Haha mooi hè… En dan die blokkenschema’s terugkijken en erachter komen dat je al die mooie namen niet hebt gezien ten faveure van eendagsvliegen waar je nu niks meer van hoort…
1f609.svg
Wist je nog? 2019 met die Billie Eilish, daar hoor je nu ook niks meer van hé :D.
 

sinjoorsjoerd

Nieuw lid
1 jul 2019
3
0
sinjoorsjoerd wrote:
Qua headliners verwacht ik: Kensington (na het De Staat ‘succes’ verwacht ik dat ze vaker deze (goedkopere) formule gaan toepassen.

De Staat was wellicht te makkelijk om op te lossen voor het gat van the Prodigy, maar dat konden ze zelf nog goedpraten als zijnde ‘noodoplossing’. Maar met Kensington gaan ze echt niet mee weg komen. Kensington mag wat mij betreft prima Pinkpop headlinen op de Noord-stage maar Lowlands gaat nooit gebeuren.

Ik heb de tijden meegemaakt dat Anouk de Alpha afsloot, zeker 1 keer, misschien wel twee maar dat weet ik niet zeker. Ik sta dus nergens meer van te kijken.

Normaal ben ik sws niet zo van de (headline) Alpha-shows, maar de laatste jaren ben ik er toch regelmatig te vinden. Dit heeft te maken met de nieuwe tent (wat en verbetering!!) en natuurlijk ook met wat er staat (Kendrick, Cypress Hill, N*E*R*D (was niet best), Tame Impala, Paak., Twenty One Pilots.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
wenteldave wrote:
Verder in het ander nieuws. Blink 182 komt met een nieuwe singel uit.. geen idee wat ik daar van moet verwachten. Maar een flinke downgrade van de band en vroeg op de dag in de Bravo of Heineken wat hitjes spelen mag van mij wel als guilty pleasure.

Ik weet alleen dat Blink op RW17 redelijk gebeiteld staat als een van de slechtste concerten die ik ooit gezien heb. Oké: ik ben al geen fan, maar die show was bijna gênant. Een zanger die niet (NIET!) kan zingen, een gitarist die niet eens het tempo van hun eigen nummers aankon, maar vooral: zelden zo’n stelletje ongeïnteresseerde, arrogante en fake zoutzakken op een podium zien staan. Naast die band is pakweg KoL de meest gemotiveerde band die er is. Relevante majors die dit boeken moeten zich schamen. Zelfs niet leuk als guilty pleasure dit.

Net als de humo, eens met Mattman. Blink182 was niet veel.
https://www.humo.be/rock-werchter/380023/blink-182-rock-werchter-2017
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
mattman wrote:

wenteldave wrote:
Verder in het ander nieuws. Blink 182 komt met een nieuwe singel uit.. geen idee wat ik daar van moet verwachten. Maar een flinke downgrade van de band en vroeg op de dag in de Bravo of Heineken wat hitjes spelen mag van mij wel als guilty pleasure.


Ik weet alleen dat Blink op RW17 redelijk gebeiteld staat als een van de slechtste concerten die ik ooit gezien heb. Oké: ik ben al geen fan, maar die show was bijna gênant. Een zanger die niet (NIET!) kan zingen, een gitarist die niet eens het tempo van hun eigen nummers aankon, maar vooral: zelden zo’n stelletje ongeïnteresseerde, arrogante en fake zoutzakken op een podium zien staan. Naast die band is pakweg KoL de meest gemotiveerde band die er is. Relevante majors die dit boeken moeten zich schamen. Zelfs niet leuk als guilty pleasure dit.

Net als de humo, eens met Mattman. Blink182 was niet veel.
https://www.humo.be/rock-werchter/380023/blink-182-rock-werchter-2017

"Hello Brussels!" Fantastische binnenkomer, maar dan sta je logischerwijs al met 1-0 achter. Keurige recensie weer. De band komt zeer zeker over als een stelletje bij elkaar geraapte lui die puur spelen voor het geld. Dank in ieder geval beiden voor de reactie.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Ik vind de dance boekingen midden op de dag in de Alfa (zoals Flume paar jaar terug of dit jaar Paul K) altijd zo zonde.
Flume hoort gewoon in de nacht.

Verder zou ik het tof vinden als er naast de techno ook een avond "big room house" in de bravo is. Sunnery&Ryan enz. Maar daar zal ik vast niet veel medestanders voor hebben haha.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Dit zou echt supergoed op Lowlands 2020 staan: https://festileaks.com/2019/09/supergrass-in-2020-met-reunie-naar-paradiso/

*doet schietgebedjes
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik denk dat we Bon Iver na de aankondiging van de Ziggo Dome vandaag wel af kunnen schrijven toch?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.867
1.798
Voor Lowlands zou het in principe nog kunnen, maar met de intensiteit waarmee Bon Iver normaal gesproken tourt denk ik het ook niet.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
796
480
Mijn grote wens om Weezer op korte termijn nog eens op LL te zien wordt hiermee ook vakkundig teniet gedaan. Maar ach, dan maar een tripje naar Groningen! https://oor.nl/news/green-day-kondigt-nieuw-album-aan-en-komt-naar-groningen/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken