Lowlands 2019 - Nieuws en geruchten

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.394
1.081
Ff maar een leuke vraag stellen (?). Naar welke specifieke nummers kijken jullie erg uit, of wat vinden jullie typische festivalnummers?

Zelf oa:
– Anderson Paak – Bubblin gaat het lekker doen denk ik
– Ik hoop heel erg op Everyroad van Parcels, die heeft op het eind op mooie climax die het goed kan doen op een festival
– Denk dat Jumpsuit van 21Pilots het erg goed gaat doen
– Giant Tortoise van Pond kan ik ook wel lekker op gaan
– The National met About Today zou even een gevoelig momentje kunnen zijn, spelen ze die vaak?

Nog wel meer hoor..
1f642.svg

Frank Turner - Four Simple Words
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
536
600
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar kaartjes, ik heb nog 1 kaartje te koop normale prijs 200eu e-ticket. Kan via ticketswap private sale.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Ff maar een leuke vraag stellen (?). Naar welke specifieke nummers kijken jullie erg uit, of wat vinden jullie typische festivalnummers?

Zelf oa:
– Anderson Paak – Bubblin gaat het lekker doen denk ik
– Ik hoop heel erg op Everyroad van Parcels, die heeft op het eind op mooie climax die het goed kan doen op een festival
– Denk dat Jumpsuit van 21Pilots het erg goed gaat doen
– Giant Tortoise van Pond kan ik ook wel lekker op gaan
– The National met About Today zou even een gevoelig momentje kunnen zijn, spelen ze die vaak?

Nog wel meer hoor..
1f642.svg

13 - Allan Rayman
I Need You - Marc Rebillet
Danny Nedelko - IDLES
Morbid Stuff (!) - PUP
Post Break-up Sex - The Vaccines

Bij deze nummers zul je mij zien genieten hoor!
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
@mattman Door jouw promotiepraatje over TGTBTQ toch wel benieuwd naar hun optreden. Maar op plaat is het nog niet geheel mijn ding. Is het live wat rauwer en meer gitaar-achtig? Want de clash met Royal Blood/TGTBTQ/De Staat vind ik wel een pittige. Royal Blood en De Staat heb ik al vaker gezien en TGTBTQ niet. Damon Albarn vind ik een held, maar de muziek staat mij tot op heden minder aan dan Royal Blood en De Staat (stiekem benieuwd naar hun one-of-a-kind Lowlands show).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
@mattman Door jouw promotiepraatje over TGTBTQ toch wel benieuwd naar hun optreden. Maar op plaat is het nog niet geheel mijn ding. Is het live wat rauwer en meer gitaar-achtig? Want de clash met Royal Blood/TGTBTQ/De Staat vind ik wel een pittige. Royal Blood en De Staat heb ik al vaker gezien en TGTBTQ niet. Damon Albarn vind ik een held, maar de muziek staat mij tot op heden minder aan dan Royal Blood en De Staat (stiekem benieuwd naar hun one-of-a-kind Lowlands show).

Ja, live is het heel anders dan op plaat en hoe je het misschien zou verwachten. De nummers zijn feller, voller, speelser en mooier. Ik kan natuurlijk alleen spreken over RW maar toen maakte Albarn er een feestje van. En op de momenten waarop het moet een mooi breekbaar moment. Zou sowieso het album nog eens beluisteren zodat je de nummers wel gewoon herkent.

Dit kan haast niet anders dan heel vet worden. Beste show op RW vind ik (en met The Cure, Janelle, New Order, Rosalía, Tool, Ashcroft, Balthazar, DeMarco, Gainsbourg en Elbow die ook erg goed waren; zegt dat wel wat). Misschien kan iemand anders die erbij was op RW, of in de Paradiso, mij bijtreden? ?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Naar welke specifieke nummers kijken jullie erg uit, of wat vinden jullie typische festivalnummers?

The Chats - Smoko (het rookverbod in de X-Ray finaal aan gort natuurlijk)
Jungle - Busy Earnin'
De Staat - Me Time
IDLES - Divide & Conquer
Jungle by Night - Stormvogel
Billie Eilish - All the Good Girls Go to Hell
Tame Impala - Let it Happen
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Is er dit jaar ook weer een meeting of is Festileaks daar zelf alweer aan bezig? Vond het op DTRH best tof!
 

JazzyJazz

Playlistbediener
9 aug 2017
34
63
Voor wie ook geen zin meer heeft om te werken vandaag, een stukje achtergrond over het Asap Rocky gebeuren:
https://www.theringer.com/2019/8/8/20760230/asap-rocky-donald-trump-sweden
 

professorpint3000

Playlistbediener
10 mrt 2019
39
7
Heemstock wrote:
@mattman Door jouw promotiepraatje over TGTBTQ toch wel benieuwd naar hun optreden. Maar op plaat is het nog niet geheel mijn ding. Is het live wat rauwer en meer gitaar-achtig? Want de clash met Royal Blood/TGTBTQ/De Staat vind ik wel een pittige. Royal Blood en De Staat heb ik al vaker gezien en TGTBTQ niet. Damon Albarn vind ik een held, maar de muziek staat mij tot op heden minder aan dan Royal Blood en De Staat (stiekem benieuwd naar hun one-of-a-kind Lowlands show).

Ja, live is het heel anders dan op plaat en hoe je het misschien zou verwachten. De nummers zijn feller, voller, speelser en mooier. Ik kan natuurlijk alleen spreken over RW maar toen maakte Albarn er een feestje van. En op de momenten waarop het moet een mooi breekbaar moment. Zou sowieso het album nog eens beluisteren zodat je de nummers wel gewoon herkent.

Dit kan haast niet anders dan heel vet worden. Beste show op RW vind ik (en met The Cure, Janelle, New Order, Rosalía, Tool, Ashcroft, Balthazar, DeMarco, Gainsbourg en Elbow die ook erg goed waren; zegt dat wel wat). Misschien kan iemand anders die erbij was op RW, of in de Paradiso, mij bijtreden?
1f642.svg
Zowel de Werchtershow als de Paradiso show gezien, had verwacht door de groep naar Florence meegesleept te worden dus had daarom toch aar een Paradiso ticket gehaald. De Werchtershow was wat losser en speelser. Albarn die er zin in leek te hebben en met een bak ervaring er een goede show van maakte. Persoonlijk had ik het gevoel dat hij echt de gekte in het land waar hij zo van houdt probeerde te duiden. Wel iets aan de lange kant denk ik als de nummers je niet liggen maar als je een beetje een zwak voor Albarn hebt heb je een top optreden waarin hij alle ruimte krijgt met een heel erg sterke groep. Voor mij inderdaad ook het beste optreden van werchter dit jaar, ik zal er volgende week zeker weer staan maar doorkomen van Royal blood omdat ik helaas weer een half lege tent verwacht net als op werchter. Humo omschrijft het weer sappig: https://www.humo.be/rock-werchter/403173/the-good-the-bad-the-queen-op-rock-werchter-match-gewonnen-lang-voor-het-laatste-fluitsignaal
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Ik was er in Paradiso bij, prachtige show. Eerste deel (laatste album) wel melancholisch en waarschijnlijk wat minder speels dan op de festivals. Strijkers mee die op het balkon zaten. zorgden voor een prachtig extraatje. Die waren er op RW ook bij toch?

In Paradiso werd eigenlijk het tweede deel pas echt wat speelser en uitbundiger, met daarin de nummers van het eerste album. Ook voor mij wel één van de beste dingen die ik dit jaar gezien heb, wat een rasmuzikanten.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Is er dit jaar ook weer een meeting of is Festileaks daar zelf alweer aan bezig? Vond het op DTRH best tof!
Die is zeker in de maak! Zodra ik de details te horen krijg, zal ik het hier meteen laten weten.

EDIT: nog onder voorbehoud, maar hou vrijdag 15:00 alvast vrij in de agenda...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken