Lowlands 2017

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Het valt mij ook op The Foo Fighters vaak wordt opgevoerd als een soort “holy grail” van festivalland. Ik vind het een prima band maar toch ook wel een tikkeltje degelijk. Gewoon een goede rockband. Dan is Radiohead wat mij betreft een stuk gevarieerder en spannender.


Dit. Radiohead is voor mij toch ook een pakje specialer, unieker en spannender dan Foo Fighters. Zeker op een festival als LL.

In dezelfde categorie (pure rockbands) vind ik een Queens Of The Stone Age ook een veel toffere naam. Heb Foo Fighters altijd een soort QOTSA Light gevonden, muzikaal.

Waarmee ik niet wil zeggen dat FF slecht zijn. Zeker niet. Degelijk is een goed woord hier. Maar heel rechtoe rechtaan wel.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Om nog eventjes op de is The XX wel headliner waardig? terug te komen. Bekijk eventjes de uitslag van deze mooie pukkelpop poll. https://www.stubru.be/music/pukkelpollwiewiljijzienoppukkelpop Als jullie het nu nog steeds niet logisch vinden snappen jullie er de ballen van.

En dan nog de line-up zelf, wauw!! Pukkelpop staat er voor het eerst in de afgelopen jaren weer beter voor dan Lowlands. Erg mooie en gevarieerde boekingen die ik graag nog op Lowlands zie,

Chance The Rapper, Vince Staples, Fritz Kalkbrenner, BadBadNotGood, At The Drive In, Band of Horses, Dave Clark, Len Faki, Death Grips, First Aid Kit, Fakear, Interpol, Perfume Genius, Pj Harvey en Watsky.
Allemaal bijzonder mooie verschillende, kwalitatieve namen die zeker nog een plekje op Lowlands mogen krijgen. Ben alleen bang dat er nog weinig groots bij de line-up zal bijkomen.

En dan mogen Paul Kalkbrenner en Rodhad van mij graag weer terugkeren naar Lowlands dit jaar (zal vrijwel zeker niet gebeuren).
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Nou ja Pukkelpop heeft op dit moment meer dan 2x zoveel namen dan LL. Dus verwacht echt nog wel wat mooie 'grotere' namen die ook naar LL komen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nou ja Pukkelpop heeft op dit moment meer dan 2x zoveel namen dan LL. Dus verwacht echt nog wel wat mooie ‘grotere’ namen die ook naar LL komen.

Het gaat mij meer om de kwestie dat Eric al heeft verteld dat de headliners bekend zijn en afgelopen lichting miste een beetje body. Ik hoop dat je gelijk hebt en zet mijn geld in op Chance The Rapper!! PJ harvey en interpol lijken me een beetje teveel van het goeden maar zouden allebei een erg mooie verassing zijn.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Dank voor de recentie van The XX. Ik vind dat misschien wel een van de meest overrated bands van de afgelopen jaren.... maar dit verhaal heeft me toch wel benieuwd gemaakt (ik heb ze namelijk nog nooit live gezien). Mocht het nu een donders feest zijn dan stel ik mening graag bij :D

PP lijkt inderdaad wel enorm veel op LL. Zelf zou ik Interpol, Boys Noize, band of horses en rise against graag naar LL zien gaan :D:D
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Nou ja Pukkelpop heeft op dit moment meer dan 2x zoveel namen dan LL. Dus verwacht echt nog wel wat mooie ‘grotere’ namen die ook naar LL komen.

Heel veel echt grote namen verwacht ik niet meer hoor. Namen van het formaat PJ Harvey bijvoorbeeld, lijkt me niet meer. Misschien wel nog wat grotere hiphop- of danceheadliners (A Tribe Called Quest, Aphex Twin, Justice?). Veel grote indienamen denk ik niet meer,

Verder vind ik de line-up van Pukkelpop en Lowlands aardig in balans hoor. Headliners zijn precies hetzelfde. Pukkelpop heeft meer namen bekend gemaakt en hebben met PJ Harvey en Interpol mooie namen die Lowlands (nog) níet heeft. Lowlands daarentegen heeft bijvoorbeeld weer wel Alt-J en Iggy Pop. Dat heft elkaar wel aardig op volgens mij. Ik denk dat we kunnen stellen dat beide festivals goed bezig zijn.

Uit het rijtje van Wessel verwacht ik wel nog veel op Lowlands. Chance The Rapper enVince Staples lijken mij zekerheidheidjes. Zeker aangezien er nog maar weinig hiphopnamen bekend zijn op Lowlands. Badbadnotgood en Perfume Genius kan ook zomaar. Maar dat zijn geen namen uit de bovenkant van het affiche natuurlijk.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Het is ook maar net wat je onder 'grote' namen verstaat. Maar bijvoorbeeld Band of Horses kan er nog makkelijk bij, evenals Rise Against.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het is ook maar net wat je onder ‘grote’ namen verstaat.

PJ Harvey, Paul Kalkbrenner, Chance The Rapper, At The Drive In, Interpol, Parov Steller

Ben erg benieuwd of er nog iets uit dit rijtje namen bijkomt
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Als Intergalactic Lovers ook naar Lowlands komt ben ik best tevreden! Geven altijd verpletterend goede optredens!
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Interpol 2 jaar terug nog geweest. Ik snap niet dat iedereen daar op hoopt. Dan liever At The Drive In. Verder weinig op PP wat ik nu graag op LL zou willen zien.
Verder vind ik dat iedereen EvE ook erg letterlijk nemen nav één interview. Ik weet de context niet waarin hij het gezegd heeft en hoe het geschreven is en door wie. Dus ik kan moeilijk inschatten hoe serieus ik dat moet nemen.
Ik ga er echt vanuit dat er nog wel wat moois bij moet komen hoor. Schenk dan anders geen aandacht er aan dat het 25 jaar is......
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.516
1.321
Ok, geen idee. Als ze zo spelen als de laatste keer, dan maakt dat ook weinig uit...... voor mij dan
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Mando Diao graag door vanuit Sziget naar Lowlands. Staan al heel lang op mijn lijst om ooit te zien. Niet echt relevante band meer, maar bepaald historisch gevoel nog bij. By the way nog voor Dance With Somebody.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.895
6.141
Interpol is ook niet nodig voor Lowlands. Hebben er afgelopen jaren genoeg gestaan (en dat zeg ik als Interpol fan). Chance The Rapper lijkt me wel een zekerheidje. PJ Harvey vrees ik voor gezien haar tour data lijkt het me niet meer dat ze naar Lowlands komt.

Daar tegenover heeft Lowlands wel een Iggy Pop en Alt-J waar ieder het zijne van denkt. At The Drive-In gaat niet komen naar Lowlands kom ik aangezien daar volgens mij geen enige relevantie meer aan vast hangt (al hoewel dat volgens mij ook geld voor Cypress Hill).
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Mando Diao graag door vanuit Sziget naar Lowlands. Staan al heel lang op mijn lijst om ooit te zien. Niet echt relevante band meer, maar bepaald historisch gevoel nog bij. By the way nog voor Dance With Somebody.

Twee jaar geleden bij weggelopen, liepen continu te zuigen en te zeiken tegen het publiek. Onsymphatiek ;-(
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
EddieVerder wrote:
Mando Diao graag door vanuit Sziget naar Lowlands. Staan al heel lang op mijn lijst om ooit te zien. Niet echt relevante band meer, maar bepaald historisch gevoel nog bij. By the way nog voor Dance With Somebody.


Twee jaar geleden bij weggelopen, liepen continu te zuigen en te zeiken tegen het publiek. Onsymphatiek ;-(

Ok, dat is jammer. Maar toch wil ik de gok een keertje wagen.
 

Rudy190

Gouden Tip
3 feb 2017
265
39
Met de huidige stand van zaken in de periode van LL hoop ik HEEL erg op: Chance The Rapper, Pendulum LIVE, Rise Against, EDEN (alhoewel dat zo'n naam is die nooit ergens staat), Kaleo, Royal Blood.. Die laatste twee zijn extreem wishful thinking helaas
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Met de huidige stand van zaken in de periode van LL hoop ik HEEL erg op: Chance The Rapper, Pendulum LIVE, Rise Against, EDEN (alhoewel dat zo’n naam is die nooit ergens staat), Kaleo, Royal Blood.. Die laatste twee zijn extreem wishful thinking helaas

Al deze namen wil ik ook heeeeel graag zien :) Dus hoop met je mee !

@eddieverder, ik heb Mando een paar jaar geleden gezien, en ik vond het juist wel heel tof ! Dus van mij mogen ze best doorkomen ook :)
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.178
575
Rudy190 wrote:
Met de huidige stand van zaken in de periode van LL hoop ik HEEL erg op: Chance The Rapper, Pendulum LIVE, Rise Against, EDEN (alhoewel dat zo’n naam is die nooit ergens staat), Kaleo, Royal Blood.. Die laatste twee zijn extreem wishful thinking helaas


Al deze namen wil ik ook heeeeel graag zien
1f642.svg
Dus hoop met je mee !

@eddieverder, ik heb Mando een paar jaar geleden gezien, en ik vond het juist wel heel tof ! Dus van mij mogen ze best doorkomen ook
1f642.svg
Grappig he? Hoe iedereen eenzelfde optreden heel anders beleefd :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken