Lowlands 2016

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Wolfmother misschien een kanshebber?

Zijn vandaag aangekondigd voor het Duitse Highfield festival (19-21 augustus).
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
Ik merkte net dat Paul Kalkbrenner is verplaatst op de line-up. Eerst stond hij ver onderaan de lijst, maar nu staat hij redelijk hoog tussen de headliners. Was natuurlijk in eerste instantie al raar dat hij zo laag stond, maar Lowlands is dus actief bezig om de line-up te veranderen op de site. Zouden ze dan binnenkort meer bekend maken?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
Verder is er nog meer veranderd, Aurora is bijvoorbeeld ook hoger op het affiche gezet.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
oef ik vind die Aurora toch zo'n zeikwijf xD.. ik heb helemaal niks met die muziek, dus jammer dat die hoger op het affiche komt
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
Gelukkig kan je toch niet alle acts zien, zijn genoeg andere dingen om te doen/zien!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Hoop dat LL vandaag of morgen namen gaan droppen! Op basis van die namen ga ik denk ik een keuze maken tussen LL of RW

Voorgaande jaren kwam Lowlands meestal juist begin van de week met nieuwe namen. Op maandag en dinsdag, enkele keer op woensdag. Al werd de eerste partij namen dit jaar op vrijdag bekend gemaakt. Misschien hebben ze dit jaar een nieuwe aanpak qua aankondigingen.

Hoe dan ook: ik hoop ook op spoedige nieuwe namen! Wolfmother verwacht ik op de een of andere manier niet, ook al staan ze dat weekend in de buurt.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Lowlands draait niet zo goed laatste jaren, kunnen 2 kanten opgaan. Geld op zak houden met programmering en niet gek doen (een Muse ala Foo Fighters in 2012 dacht ik boeken etc.) of juist wel een smak geld ertegen aangooien en jezelf reanimeren. Ik zou voor eenmalig dit laatste kiezen.. Creëer een hype want op deze manier laten ze het festival helemaal doodbloeden.. (Ik vind de line up so far goed hoor maar snap dat mensen zeggen: ''Waar is een Editors, Foo Fighters, Muse?'' Zon naam die zelfs je oma van 80 nog kennen zou!)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Het gaat helemaal niet slecht met lowlands de laatste twee jaar. De jaren daarvoor was er gewoon een bizarre hype en daarnaast ziet de bovenkant van dit affiche er dit jaar zeer goed uit.
Overigens denk ik niet dat mijn oma Muse kent, maar ze gaat wel naar Nonkeen in april ;).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Nou ja, vorig jaar waren er 50.000 mensen op het terrein en de jaren daaraan voorafgaand telkens uitverkocht met 55.000. En het is nu februari en er zijn meer dan 25.000 kaarten verkocht. Met wat goede aankondigingen kunnen ze nog een heel aardig eind komen, lijkt me. Of het weer uitverkocht raakt is natuurlijk de vraag; ik sluit het niet uit maar weet het uiteraard ook niet. Maar om te stellen dat het festival 'niet zo goed draait de laatste jaren', voert wat ver. Hooguit is de waanzinnige hype er nu vanaf.

Voor de kaartverkoop nu is het natuurlijk interessant een grote investering in een grote naam te doen. En misschien doen ze dat ook wel, als ze de kans krijgen om een geschikte act vast te leggen.

Maar persoonlijk denk ik dat het belangrijker is dat ze ervoor (blijven) zorgen dat ze op het scherpst van de snede programmeren. Acts boeken als ze nog klein en onbekend zijn, in alle mogelijke genres. Zodat er maximaal te ontdekken valt (al is dat tegenwoordig veel moeilijker dan pak 'm beet 15 jaar geleden). Uiteraard aangevuld met wat grotere namen en her en der wat publiekstrekkers. En wat mij betreft slagen ze daar al jaren in, het ene jaar meer dan het andere uiteraard. Meestal bezoek ik de afsluitende acts in de Alpha niet eens; het programma in de breedte is juist wat mij trekt in Lowlands. Grote headliners interesseren me minder.

En dan als publiekstrekkers eerder niveau Nick Cave/Editors/Arctic Monkeys dan niveau Muse/Metallica, om te voorkomen dat het festival topzwaar wordt (al mogen ze voor mij voor Radiohead wat dat betreft altijd een uitzondering maken ;-)). Dat is wat Pinkpop doet: enorme gearriveerde (of gedateerde) headliners, maar voor de rest veel opvulling in de programmering. Althans naar mijn smaak.



 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Het gaat helemaal niet slecht met lowlands de laatste twee jaar. De jaren daarvoor was er gewoon een bizarre hype en daarnaast ziet de bovenkant van dit affiche er dit jaar zeer goed uit.
Overigens denk ik niet dat mijn oma Muse kent, maar ze gaat wel naar Nonkeen in april ;).

Juist!
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Is het mogelijk dat er pinkpop acts naar Lowlands komen? Wil die jongens van Nothing but Thieves graag een keer live zien maar ze staan al door pinkpop geboekt. Is er een kans of vrijwel zeker een no-go?
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
Nothing But Thieves stond vorig jaar al op Lowlands, denk het niet dus.
 

jellodinho

Campingartiest
10 nov 2013
94
0
Zou nog best kunnen omdat ze vorig jaar Charlie deden. Misschien nu in de india of misschien zelfs vroeg in heineken. Denk alleen dat ze in Amerika zitten omdat ze de eerste helft van de zomer al Europa doen
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.883
3.237
Waar hopen jullie nog op? Ik hoop toch wel op Bring Me The Horizon, Wolfmother en Asap Ferg. Ook denk ik dat De Staat een goede boekeing zou zijn omdat die gewoon mateloos populair zijn nu (wat eigenlijk fucking kut is, ik wil gewoon De Staat zien...)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ferg staat op Woo-Hah.
Buiten de headliners is er nog niet al te veel bekend over eind augustus. Kijkend naar de Reading/Leeds line-up mis ik alleen Hinds nog, lijkt me leuk om die dames weer n keer te zien.
Massive Attack, Biffy Clyro, New Order en The Lumineers dus.
 

stan-the-man

Randprogramma
5 feb 2014
104
2
Nou lowlands mag wel eens met namen komen! Ik had heel erg gehoopt dat eind vorige week de nieuwe namen zouden komen maar helaas.
Waarnik op hoop: biffy clyro, nothing but thieves en John Lennon
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken