Live is Live 2026

ik denk echt dat die bookers wel degelijk heel veel kennis hebben van wat er op dit moment aanslaat. Maar als je jou publiekelijk tegen een gigant als Livenation keert dan ga je natuurlijk ook veel wind tegen krijgen, ik ben er echt van overtuigd dat dit de grootste bands waren die beschikbaar waren die niet met een livenation agent werken of nog niet op een livenation festival zijn geboekt.
Natuurlijk hebben ze Maiden wel vanuit Live Nation mogen boeken. Wie organiseerde eigenlijk show Epica?

Dit is het gewoon exact …
Gewoon jammer, want ik vermoed dat er best wel een markt is/was voor een indiefestival à la BKS/DTRH bij ons. Herk is alternatief, maar zeer gitaar minded. Cactus en in mindere mate Leffinge heb je ook, maarja.. Zijn beide wel echt totaal anders nog steeds dan BKS/DTRH en de affiches die LiL de afgelopen tijd presenteerde.

• Leuk
Waarderingen: TheGloaming
Maar Maiden is toch ook gewoon een super vreemde boeking. Ik associeerde Live Is Live in iedergeval nooit met Iron Maiden.

Een beetje hetzelfde als BKS morgen Metallica neerzet en er een volledige metal dag van maken naar mijn idee. Ik snap nu het profiel van dit festival niet helemaal, want nu boeken ze maar een beetje wat ze kunnen boeken.

Maar Maiden is toch ook gewoon een super vreemde boeking. Ik associeerde Live Is Live in iedergeval nooit met Iron Maiden.

Een beetje hetzelfde als BKS morgen Metallica neerzet en er een volledige metal dag van maken naar mijn idee. Ik snap nu het profiel van dit festival niet helemaal, want nu boeken ze maar een beetje wat ze kunnen boeken.
Het profiel van het festival is pure wanhoop en in dat opzicht is die Iron Maiden-dag wél in lijn.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: gy0n en Joslittel

Dat geldt ook voor Robbie Williams. Het lijkt erop dat de organisatie een paar grote namen heeft kunnen boeken en daar een programma omheen zet. Maar het weinig te maken met het oorspronkelijke idee achter dit festival.

Compleet naast de pot geboekt of niet. Iron Maiden, Testament en Fleddy in mijn achtertuin ga ik niet laten schieten. Wordt een heerlijk dagje 😎

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Natuurlijk hebben ze Maiden wel vanuit Live Nation mogen boeken. Wie organiseerde eigenlijk show Epica?
ik denk dat een band als Iron maiden het wel kan permiteren om tegen de wil van hun agent in te gaan, ofwel doen die dat zelfs volledig zelfstandig. Maar een band, ik noem maar iets airbourne die heeft gewoon veel minder keuze. Ik snap waar je van komt, de mensen die voor Livenation werken zijn geen slechte mensen. Maar aan de top staan er wel een aantal die over lijken gaan, en dat wordt gewoon gevoeld door alle andere niet livenation geaffilieerde organisatoren.

Livenation zal niet zo moeilijk doen om Epica lijkt me aangezien die toch net nog op Graspop stonden en ze iedere zomer wel touren, konden ze die wel een keertje missen

Livenation zal niet zo moeilijk doen om Epica lijkt me aangezien die toch net nog op Graspop stonden en ze iedere zomer wel touren, konden ze die wel een keertje missen
Moet ook wel gezegd zijn dat Epica een heel sterke manager heeft, die toch wel meer kan laten gebeuren dan de doorsnee band mee weg komt.

Moet ook wel gezegd zijn dat Epica een heel sterke manager heeft, die toch wel meer kan laten gebeuren dan de doorsnee band mee weg komt.
ja, ze speelden zelfs een halfjaar geleden ook al als subheadliner direct voor Iron Maiden

En ze ook nog een zaalshow hadden in Belgie dit jaar

Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief van eventim Duitsland waarin de show van Maiden werd aangekondigd. Doen ze vast niet als de kaartverkoop goed gaat.

Vergeleken met het gedrocht van een line-up voor Werchter Parklife is dit juist een zeer samenhangend geheel...

• Leuk
Waarderingen: koolket

Users who are viewing this thread