Live is Live 2026

Ik denk ook gewoon omdat hem zo goed is, dat er sommigen (zoals ik) net wat meer verwachten dan gewoon hetzelfde als de vorige tournee. En dat we dat verwachtingspatroon bij andere bands gewoon minder hebben en al accepteren dat het hetzelfde zal zijn.
Hij tourt ook gewoon erg veel, dat zal wel meespelen.

Nu, ik leg deze discussie hier graag even neer. Ik hoop ondertussen dat hij Stagger Lee, Stranger Than Kindness en Deanna volgend jaar weer eens van stal haalt.

Hij tourt ook gewoon erg veel, dat zal wel meespelen.

Nu, ik leg deze discussie hier graag even neer. Ik hoop ondertussen dat hij Stagger Lee, Stranger Than Kindness en Deanna volgend jaar weer eens van stal haalt.
Belangrijkste is: het zal sowieso goed zijn😉

• Geweldig
Waarderingen: mattman
Colin Greenwood heeft trouwens inmiddels bevestigd dat hij ook volgend jaar meedoet met de Bad Seeds.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
2017 was véél ingetogener vond ik. Toen echt in nasleep van Skeleton Tree. Anthroscene, Magneto, Girl In Amber, Skeleton Tree als setafsluiter... Cave begon ook gewoon heel klein, al zitten op zijn krukje. Herinner me ook nog het moment dat dat doek naar beneden viel. Stagger Lee voelde als een soort ontlading ook, vind ik.

2022/24 was veel euforischer. Cave die met beide benen voorwaarts van wal steekt en ineens met een gospelkoor (nog afwezig in 2017) Get Ready For Love en There She Goes My Beautiful World inzette. Dat koor tijdens White Elephant ook. Toen speelde hij wel een heel andere versie van I Need You, eentje die dan wel weer een pak sterker was dan het origineel uit 2017. Door Wild God / Ghosteen / Carnage hadden die shows meer een kerkdienstgevoel.

Ben benieuwd wat het volgend jaar gaat worden. Mag een beetje minder Wild God zijn voor mij, die wel héél prominent in de setlist zat.
Helemaal akkoord en helemaal dezelfde ervaring. Gewoon al bij de openingsnummers van de 2022/2024-tour werd onmiddellijk duidelijk gemaakt dat het die tour anders ging zijn dan bij de vorige, meer ingetogen tour.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Presale tickets voor Nick Cave zijn uitverkocht blijkbaar. Zo slecht zal de verkoop dus niet lopen. 😉

Was al twee dagen bezig🤣
Ik dacht, voor Live Is Live koop je gewoon lekker een ticket een maand voor het festival, want ja Live is Live... maar moet ik nu ineens va dag 1 tickets halen dan?

Wou eigenlijk afwachten waar Cave in NL staat.

Kan tactiek zijn om bv. maar 5.000 tickets (random getal) in vvk te doen, waarna die snel uitverkopen. Zo creëer je schaarste, terwijl er misschien nog genoeg zijn. Maar mensen zullen dan minder snel twijfelen om ticket aan te schaffen.

(of er waren er al 20k in vvk en die zijn uitverkocht, kan ook natuurlijk dat het zo'n vaart loopt al)

Voor zij die twijfelen, ik kan Rock En Seine wel aanraden als festival, 200 euro voor drie dagen festival en je kan ook vooraan staan bij nick Cave én je krijgt The Cure al als extra😅
Vandaag mijn driedagenkaart vrijdag tem zondag gekocht voor Rock en Seine. Zeer goedkoop met Flixbus naar Parijs, met metro tot festival. En je kan combineren met sightseeing van Parijs. Rock en Seine is mi enigste FRANSE festival met een sterke internationale focus in bands en artiesten terwijl je bij andere grote festivals nog een deel Franse rap sterren of artiesten moet dulden.

Wie kan de VIJF support bands voor Nick Cave ontcijferen? Zou nog deze maand worden bekendgemaakt indien 'heel binnenkort' dit ook betekent:))
1760108362385.png

• Leuk
Waarderingen: Zecke
Dat zijn toch 5 identieke lijnen, of mis ik iets? Veel te moeilijk dus om daarop af te gaan. Maar werden hier al veel goede gokken gedaan imo, alleszins verwacht ik geen echt grote naam meer erbij.

Presale had niet zoveel tickets, zal wel tot kort daags tickets voor zijn.
Voorlopig heeft Nick Cave officieel nog geen Nederlands festivaloptreden bekendgemaakt. Kan me inbeelden dat veel Zuid-Nederlanders toch opteren om een ticketje Nick Cave in Antwerpen te bestellen.

Users who are viewing this thread