Le Guess Who? 2025

Jammer dat zowel donderdag als zondag het programma vrijwel volledig in Tivoli plaats vindt.

Verder lijken er mooie routes te stippelen, vrijdagavond tussen Helling en LE:EN bijvoorbeeld.

Opvallend: enkel TivoliVredenburg op donderdag. Vorig jaar gingen de jacobikerk en EKKO die dag wel open.

Er is wel een nieuwe locatie op de andere dagen: Tigers Gym.

Ik merk ook dat de verrassingsoptredens (gemarkeerd als ?) op heel prominente plaatsen staan: Do 23:30 Grote Zaal, Vr 23:00 Ronda, Za 23:30 Ronda, Zo 14:30 Ronda (opener).

Onlangs zag ik ook deze affiche, waar de onderste reeks namen alfabetisch staat met de vraagtekens ertussen. Lijkt me dus een duidelijke hint wat de beginletters zijn van die artiesten…

345ebdef3e018d30dac1dd47ea8641cc.jpeg

Wie denken jullie dat er staat? En welke graad van bekendheid zouden ze hebben? Zouden ze een verrassingsoptreden doen omdat ze totaal onbekend zijn, of juist omdat ze bekender zijn? Of iets daartussen?

Ik voorzie één van de ?-artiesten van LGW?. Niet zoveel ruimte in dat schema, maar begin van de middag een keer moet wel lukken.
Oké, deze kan de bak in. Was vergeten dat deze bestond inderdaad, maar dan zetten we gewoon hoog in met Björk ;)

Oké, deze kan de bak in. Was vergeten dat deze bestond inderdaad, maar dan zetten we gewoon hoog in met Björk ;)
De J komt helaas voor de H, dus die valt ook af. ATB / AV tot en met BG.

Verder:
- DAM/DB tot en met DD/DET
- LIE/LJ tot en met LOR/LN
- BIH/BJ tot en met CAQ/BZ

Die ? waren twee jaar terug wel de moeite van het toch even kijken waard, fraai uitgelichte kubus en toch wat mysterieuze sfeer.

Die waren toen de donderdagavond drie op rij in de Grote zaal, toch een prominente plek.

De eerste van drie was toen Yann Tiersen.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Niet heel leesbaar haha 😂 Maar het zijn de start- en eindpunten van de reeks aan beginletters. Alleen weet je natuurlijk niet of het met dezelfde twee beginletters begint en dat de derde afwijkt of de tweede al (vandaar de /).

Ik denk dat er meer op wordt gewezen dat de J na de H komt en daarmee Björk, in ieder geval al op papier, mogelijk is.

Van de curators en acts die ze meebrengen zijn er ook enkele mogelijkheden die op de ? passen. Onder andere Lonnie Holley zelf.

De J komt helaas voor de H, dus die valt ook af. ATB / AV tot en met BG.

Verder:
- DAM/DB tot en met DD/DET
- LIE/LJ tot en met LOR/LN
- BIH/BJ tot en met CAQ/BZ
Heb je een borreltje op Teun? ;)

Niet heel leesbaar haha 😂 Maar het zijn de start- en eindpunten van de reeks aan beginletters. Alleen weet je natuurlijk niet of het met dezelfde twee beginletters begint en dat de derde afwijkt of de tweede al (vandaar de /).
Snap er nog steeds helemaal niks van, maar zie Björk ook niet echt gebeuren, hoor. Zal wel een trede lager moeten inzetten.

Ik denk dat er meer op wordt gewezen dat de J na de H komt en daarmee Björk, in ieder geval al op papier, mogelijk is.

Van de curators en acts die ze meebrengen zijn er ook enkele mogelijkheden die op de ? passen. Onder andere Lonnie Holley zelf.
Haha ja, exact. Björk zou qua alfabet prima kunnen... in de realiteit natuurlijk niet.

Heb je een borreltje op Teun? ;)

Snap er nog steeds helemaal niks van, maar zie Björk ook niet echt gebeuren, hoor. Zal wel een trede lager moeten inzetten.
Nee joh. Ik ben in Marokko, daar is het onmogelijk om dronken te worden.

Edit: maar je hebt wel gelijk dat Björk alsnog kan na Big|Brave. Ik zat naar die eerste te kijken. Die tweede had ik überhaupt niet gezien.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Als iets van het kaliber van Björk een van de vraagtekens is, ben ik heel benieuwd hoe druk het gaat worden op de ?-concerten de dagen nadien…

Ik zag hier ook het idee passeren dat Lonnie Holley zelf een van de vraagtekens zou zijn. Lijkt me heel plausibel. Misschien Lonnie Holley in samenwerking met een andere artiest ofzo.

Deakin zou ook passen op een van de vraagtekens. Daar hoop ik wel op. Hij is een lid van Animal Collective dat jaren geleden het prachtige soloalbum Sleep Cycle heeft uitgebracht en nu nieuw materiaal aan het testen is. Hij heeft net een Amerikaanse tour in support van Panda Bear (ook Animal Collective) afgewerkt. Tijdens LGW is Panda Bear ook in Europa trouwens en speelt Geologist van Animal Collective ook op LGW met Motherfuckers JMB. Deakin is ook wel vertrouwd met het festival, want hij was aanwezig toen Animal Collective cureerden (maar uiteindelijk annuleerden). Hij deed toen een DJ set met Geologist.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gesp en wenteldave
Hier nog wat namen die op Pitchfork Londen staan (zelfde periode), maar niet op LGW en toch alfabetisch op de ?’s passen:

Beatrice Dillon, Bells Larsen

Body Meat, Boko Yout

Deathcrash, Deep Sea Diver, Destroyer

Hoe is het OV tussen Tivoli en De Helling ‘s avonds tijdens LGW? Overvol met festivalgangers waardoor ik misschien lang moet wachten of valt het mee? Ik zou The Fiery Furnaces niet willen missen. Ik heb als Belg geen OV-kaart om een OV-fiets te huren.

Hoe is het OV tussen Tivoli en De Helling ‘s avonds tijdens LGW? Overvol met festivalgangers waardoor ik misschien lang moet wachten of valt het mee? Ik zou The Fiery Furnaces niet willen missen. Ik heb als Belg geen OV-kaart om een OV-fiets te huren.
OV-fiets is het handigste.
Maar als je met OV gaat is het gemakkelijkste om een sprinter te pakken van Utrecht CS naar Utrecht Vaartsche Rijn. Die doet er 2 minuten over, en zowel TivoliVredenburg als De Helling liggen dichtbij het station.
Of je loopt 20 minuutjes.

Users who are viewing this thread