Le Guess Who? 2016

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik wacht even op de timetable tot ik alles uit ga pluizen. Ik heb in ieder geval een aantal must see acts en voor de lege plekken ga ik nog wel even wat dingen luisteren.
De timetable komt er wel snel aan:
We're finalizing the time schedules now, and hope to share them the upcoming days!
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
En ondertussen staat ook de timetable online; http://leguesswho.nl/editions/2016/#Timetable

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Wat een mooi programma zeg... Hoewel ik wel zou balen van de clash Black Mountain - Riley Walker.

Volgend jaar misschien maar eens iemand zoeken die mee wil.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gewoon nog even Ulrika Spacek erbij.
Zoiets is mijn voorlopige timetable. Moet nog wel even kijken of alles mogelijk is ivm afstanden van de verschillende zalen. De hele dag in de Tivoli blijven is sommige dagen toch wel het handigst.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Chille timetable! Meteen maar tickets gekocht. Mijn route:

Donderdag: (75 dollar bill) - Nadja/stukje Fennesz(nare clash) - Preoccupations
Vrijdag: (Monnik) - Stara Rzeka - Peter Broderick - Stukje Tim Hecker - Container
Zaterdag: Circuit des Yeux - Jameszoo Quartet - Digable Planets - (Ufomammut) - RP Boo - DJ Nigga Fox
Zondag: Phurpa - Patrick Higgins - Anna von Hauswolff - Marching Church - Pauline Oliveros - Kerridge - Jlin
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Mijn route wordt als volgt:

Vrijdag: Bo Ningen - Beak> (tweede helft) - Savages - Tim Hecker
Zondag: <Dagprogramma nog even kijken> - Swans (eerste 3/4) - Tortoise - Suuns
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Zo, na 2 dagen zit ik er lekker in. Alweer zin in vanavond! Wel heb ik eigenlijk nog geen echt onvergetelijk optreden gezien; Beak> vond ik tot dusver het best, gevolgd door Wilco, Nap Eyes, Savages en 75 Dollar Bill.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Twee goeie dagen achter de rug. Alles voldoet eigenlijk aan de verwachtingen of overstijgt ze, behalve Tim Hecker maar dat kon aan mij liggen. Vanavond Raime, Digable, RP Boo en nigga fox. Ik heb een orde trui aan en een donkerblauwe pet op, voor het geval iemand van hier me nog ziet lopen.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Zo, een lang muziek weekend zit er weer op. Gisteren was by far de beste dag en heb met een heerlijk gevoel het weekend kunnen afsluiten. Tot en met zaterdag had ik toch een ietwat teleurstellend gevoel. Dit kwam voornamelijk doordat ik door weinig écht gegrepen werd.

Al moet ik zeggen dat ik soms ook redelijk snel weer doorging naar de volgende act. Puur omdat er zoveel moois staat, dat het zonde van je tijd is om bij een act te blijven hangen die je minder raakt. Gisteren was met sterke optredens van Swans, Anna von Hausswolff en Suuns een perfecte afsluitende dag.

Mijn top 10 van het weekend;
1: Swans
2: Anna von Hausswolff
3: Savages
4: Suuns
5: Ryley Walker
6: Beak >
7: Ggu:ll
8: Nadja
9: Wooden Shjips
10: Lera Auerbach & Netherlands Chamber Choir / Jherek Bischoff

Heb dit weekend veel (delen van) optredens kunnen meepakken, waaronder een aantal dingen waar ik anders niet zo snel heen zou gaan. Het stuk van Lera Auerbach en Jherek Bischoff waren bijvoorbeeld positieve verrassingen.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
mynoseknows wrote:
Digable

Kos, hoe was dit?
Heb er een heel klein stukje (begin) van gezien, maar op mij kwam het nogal gedateerd over. Dat is het natuurlijk ook, maar ik snapte de relevantie voor nu niet echt.

Misschien komt het omdat ik het vooraf niet kende hoor, maar ik kon er niet zoveel mee.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
mynoseknows wrote:
Digable

Kos, hoe was dit?

Het was niet heel slecht, maar wel de tegenvaller van het weekend. Dat kwam naar mijn mening vooral doordat het publiek totaal niet paste, het was ook de enige hiphopnaam op het hele affiche zo ongeveer. Wel een fout van de band dat ook aan ze te zien was ze dat maar niks vonden. Het begon redelijk saai, maar vanaf de solo's in de tweede helft werd het wel wat beter, het einde was nog een redelijk feestje met de mensen die nog over waren en Rebirth of Slick. Helaas geen Where I'm From.

Verder een top weekend gehad, met donderdag en vrijdag die eigenlijk beter uitpakten dan gedacht. Eigenlijk voldeed alles aan de verwachtingen of overtrof ze, op Digable Planets en dus Tim Hecker na. Top 10:


1. Patrick Higgins / Nadja

3. RP Boo
4. Container
5. Stara Rzeka
6. Kyoka
7. Jameszoo Quartet
8. Pauline Oliveros
9. I Speak Machine
10. Jessy Lanza

Verder ook vooral een zeer gezellig weekend gehad met o.a. Matthijs, en achteraf zeker geen spijt gehad dat ik een combi heb gehaald. Helaas Kerridge en JLin moeten missen op de zondagavond maar het was ook wel mooi geweest.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Heb het eerste deel van Patrick Higgins gezien, maar was te abstract voor me. Hoewel ik echt wel kan zien dat het knap is welke geluiden hij uit zijn gitaar perst, was het voor mijn gehoor echt te random.

Of was de climax van het optreden wel compleet anders?

Nadja was wel erg gaaf inderdaad. Wel iets anders dan ik had verwacht, maar wel ontzettend goed.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Huh, waarom is mijn reactie van gisteren hier niet geplaatst? Nou ja, dan alleen maar een lijstje. Was een cool weekend (vrijdag en zondag).

1. Swans
2. Savages
3. Tortoise
4. Tim Hecker
5. Bo Ningen
6. Beak>
7. Jessica Moss
8. Marching Church
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Ben wel benieuwd naar je indrukken eigenlijk en wat je exact van de optredens vond.

Los van deze top 8 nog veel andere acts gezien? Ook dingen die je tegenvielen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken