Ben wel benieuwd naar je indrukken eigenlijk en wat je exact van de optredens vond.
Los van deze top 8 nog veel andere acts gezien? Ook dingen die je tegenvielen?
Enkel deze acht gezien.
Alles bij elkaar viel deze editie wat tegen. Marching Church was enorm rommelig en saai, terwijl Iceage zo'n opwindende liveband is. Jessica Moss was wel aardig live, maar lang niet zo boeiend als ze voor Silver Mt. Zion wel is. Beak> was leuk voor de 20 minuutjes die we ervan gezien hebben, maar ook niet heel bijzonder.
De bovenste 5 optredens waren wel allemaal goed. Bo Ningen wist me iets minder te verrassen dan vorig jaar, toen ze een heel felle show gaven. Nu was het wat tammer had ik het idee, maar wel leuk. Tim Hecker was ook weer interessant, al was de zaal waar hij eerder dit jaar speelde wat passender.
De top-3 optredens waren allemaal heel goed. Tortoise is echt zo ongeveer de meest muzikale band die ik ooit heb mogen zien. Elk nummer wisselde de halve band van instrument en zelfs tijdens nummers liep de drummer snel naar een Xylofoon en weer door naar een synthesizer. Het kwam ook een stuk meer jazzy en experimenteel over dan de wat statischere post-rock die je voor ogen hebt wanneer je ze op album beluistert. Savages gaf wederom een fantastische show met de bijzondere live-versie van Husbands. Die waren gewoon erg goed in vorm weer, met 75 minuten ook een mooie setlist gespeeld met genoeg van het eerste album erin. Alleen jammer dat ze 'Strife' en 'Waiting for a Sign' waarschijnlijk nooit meer live gaan spelen .
Swans was wederom het hoogtepunt, net als twee jaar geleden. Ze speelden voor de helft nieuwe nummers en voor de helft materiaal van hun laatste album (het laatste nummer helaas moeten missen voor Tortoise). Het liep een stuk beter dan tijdens hun concert in Eindhoven vorige maand en ik hoop dat ze komende zomer nog een bezoekje brengen aan Best Kept Secret om ze dan toch echt voor het laatst te kunnen zien.