Jera On Air 2026

Heeft iemand hier ervaring met werken als vrijwilliger op Jera, of via via? Om hoeveel uur gaat dat meestal? Is dat verspreid doorheen heel de dag, of eerder een lange shift en daarna vrij?
Is er keuze qua shiften of is het take it or leave it?

Wanneer is de dagindeling te verwachten?
Afgelopen jaar was dat eind November. Ze zullen voor die tijd ook wel weer wat namen bekend maken. Vorig jaar was het elke donderdag in november 10 namen. Dus ben wel benieuwd wat ze dit jaar doen.

• Leuk
Waarderingen: HaaEll
Heeft iemand hier ervaring met werken als vrijwilliger op Jera, of via via? Om hoeveel uur gaat dat meestal? Is dat verspreid doorheen heel de dag, of eerder een lange shift en daarna vrij?
Zelf niet maar ik ken er wel een paar. Zal eens ff vragen, kom er op terug!

• Leuk
Waarderingen: charl15 en Burgernfries
Yes, ik heb er zelf jaren vrijwilligerswerk gedaan. Het gaat om (ervan uitgaande dat je deels wil werken en deels gratis het festival op wil) minimaal 1 shift per dag. Dat kan zowel in de ochtend (campingrondes, parkeerbegeleiding) als tijdens het festival (bardienst, backstage) zijn. Een blok is meen ik 3 uur. Je kan je voorkeur qua blokken aangeven, daar proberen ze rekening mee te houden.

In de vroegere jaren (2015) weet ik nog dat ik zelfs mijn shift nagenoeg heenplande om de bands die ik wilde zien. Zo werkt het nu niet meer helemaal, je wordt meer ingedeeld op waar de gaten vallen, maar er is altijd een top balans tussen de relatief korte shift die je moet draaien en de vrije tijd op het festival. Je voorkeuren doorgeven en hoe dat werkt zie je via de website als het vrijwilligersportaal opengaat, ik dacht rond februari.

Mocht je nog vragen hebben laat het gerust weten!

Ik zie dat er ook al iemand anders heeft gereageerd. Mooi!

Dit komt van iemand die vorig jaar vrijwilliger was:
"Je draait een shift van ongeveer 4 uur. Je kunt je voorkeuren vooraf aangeven. Ook kun je aangeven op welke plek je graag wilt werken. Alles perfect geregeld!"

Outbreak doet elk jaar ook wel wat unieke bookings, en inderdaad een overlap qua weekend.
Ik gok wel op Trapped Under Ice, waaruit Turnstile ontstaan is. Die spelen deze maand nog in Nederland, dus het is logisch dat ze daarom nog niet aangekondigd zouden zijn.

The Story So Far zou ik ook wel héél graag zien, net als Dillinger nog eens... Maar dat zijn wel headline/sub-kleppers, maar dat begint al redelijk vol te staan, dus ik vrees dat we die niet gaan kunnen aanvinken.

Bwa, verwacht je TSSF en Dillinger zo hoog op de affiche, als ze Rise Against al op de tweede rij kunnen zetten? Lijken me beide namen die net onder A Day To Remember, All Time Low, Hatebreed, enz. gaan vallen.

TSSF zou mooi en niet onverwacht zijn, maar ik hoop eigenlijk op No Pressure, naar mijn bescheiden mening de betere Parker-Cannonband intussen. Was een hele vette afsluiter in de Buzzard een paar jaar geleden.

Had begrepen dat Suicidal Tendencies zich zal aansluiten bij de Jera line up.

Deze week tijd voor nieuwe namen? Laatste drop is een maand geleden
Daar ga ik eigenlijk wel een beetje van uit...mocht het deze week niet zijn dan volgende week toch wel...vorig jaar kregen we in November elke donderdag 10 namen.

Werken als vrijwilliger gaat in diensten. Op donderdag heb je 2 diensten, één van 16u tot ongeveer 20u, en één van ongeveer 20u tot eind, vrijdag en zaterdag heb je 3 diensten, de eerste vanaf opening tot ongeveer 16u, de tweede en derde net als donderdag.

Hoeveel diensten je werkt is aan jou. Als je ook maar één dienst draait heb je die dag toegang tot het festival. Je geeft aan welke diensten je kunt draaien, en je kunt altijd voorkeuren doorgeven (bij bardienst bijv. welke bar, bij podiumbeveiliging bij welke acts je zou willen staan), maar daar is verder geen enkele garantie over.

Er wordt *heel* goed voor je gezorgd. Voedsel wordt geregeld op basis van hoeveel je werkt (bonnensysteem), je hebt altijd een vrijwilligersruimte om even tot rust te komen, leuke collega's en een sympathieke organisatie. Ik doe het komend jaar voor de derde keer en ik ben niet van plan te stoppen voorlopig. :)

• Leuk
Waarderingen: Burgernfries
Donderdag gaat wel wat clashes opleveren denk ik zo. Andere dagen nog wel zwak. Zal nog wel genoeg bijkomen uiteindelijk

Dat lijstje donderdagnamen is inderdaad heftig. Wat een dag! Dit doet me zelfs twijfelen om combi te vrijwilligen, want op donderdag gaat er niks ruimte over zijn, en de vrijdag valt te skippen omdat die toch nog echt heel mager is.
Benieuwd naar wat er nog komt.

Veel meer dan een donderdag- en campingticket heb je voorlopig nog niet nodig precies 😅

Users who are viewing this thread