Jera On Air 2026

Vind het een sterk rijtje headliners van Jera dit jaar, in mijn ogen sterker dan afgelopen jaar. Zeker met het feit dat ze 4 bands hebben kunnen boeken die het festival met gemak kunnen headlinen, en dat op 3 dagen neer kunnen zetten.

Fris is het inderdaad zeker niet, zeker voor de vaste bezoekers zal het geen heel spannend rijtje zijn. Die zullen alle headliners al wel gezien hebben gok ik. Wat dat betreft is het gewoon erg jammer dat ze Bad Omens hebben misgelopen. Dat was een mooie nieuwe headliner geweest voor Jera. Zullen wel Pinkpop doen dan zeker.

Qua frisse headliners. Dit rijtje is best lame imo.
Ben ik t wel mee eens. Ik ga gerust Architects meepakken gezien ik dit wel echt een top band vind, maar word van de headliners niet heel warm dit jaar.
Had gehoopt dat ze met iets verrassends zouden komen, zie een Pendulum vorig jaar. De undercard vind ik tot nu toe wel echt top. Staat al genoeg waar ik wel hyped voor ben!

Ten opzichte van de headliners van afgelopen twee jaar (vooral Pendulum, The Prodigy en Turnstile) vind ik de headliners komend jaar toch wat tegenvallen. Twee jaar op rij een paar frisse headliners heeft mijn verwachtingen toch iets doen stijgen. Dan moeten we het maar weer hebben van de undercard, die zal toch ook dit keer wel weer uitstekend zijn.

• Leuk
Waarderingen: Onne
De headliners van Jera zijn bijna altijd bands die qua grootte tussen de Afas Live en Ziggo Dome inzitten. Dan wordt de poule waaruit je kan boeken ook niet gigantisch. Dat Bad Omens zo ontploft is in een jaar tijd kun je lastig inschatten die staan op sommige posters zelfs boven Architects en Offspring. Zelfde geval met Falling in Reverse die te groot zijn. Zij nemen dan ook vaak een grotere productie mee wat niet in de tent past bij Jera.

Wat dan wel het geval is dat veel headliners rouleren, daar kun je weinig aan doen. De undercard is wel altijd enorm sterk op Jera. Ik zou nog snel een paar bands boeken die op ontploffen staan zoals een Landmvrks, ook al stonden die er vorig jaar ook (met technische mankementen). Hebben ze in het verleden ook met Sleep Token gedaan die toen nog overdag in een half lege Vulture stonden.

De headliners van Jera zijn bijna altijd bands die qua grootte tussen de Afas Live en Ziggo Dome inzitten. Dan wordt de poule waaruit je kan boeken ook niet gigantisch. Dat Bad Omens zo ontploft is in een jaar tijd kun je lastig inschatten die staan op sommige posters zelfs boven Architects en Offspring.
Ik zou zeggen dat ze veelal 013 headliners hebben met af en toe een uitschieter die de afas kan vullen of de ziggo dome half vult
Dit jaar hadden ze drie 013 headliners en 1 afaslive headliner (BFMV is normaal een 013 band alleen in coheadline constructie doen die afas)

• Leuk
Waarderingen: Karel_073
Ik zou zeggen dat ze veelal 013 headliners hebben met af en toe een uitschieter die de afas kan vullen of de ziggo dome half vult
Dit jaar hadden ze drie 013 headliners en 1 afaslive headliner (BFMV is normaal een 013 band alleen in coheadline constructie doen die afas)
Helemaal mee eens. Headliners van dit jaar staan er wel 2 van in de Ziggo dome (Offspring en Architects) en Papa Roach verkochten met gemak de AFAS Live uit. Zetten ook een hele dikke show mee en alle nummers van Infest zijn klappers.

Verschil in bezoekers aantallen is ook nog heel groot tussen AFAS en Ziggo Dome. 013 boekt vaak bands die eigenlijk te groot zijn voor 013

Je mist in Nederland eigenlijk nog 2 podiums tussen deze zalen.

Bleed from within gaven vanavond in hun show in de 013 aan dat ze komend jaar op een Nederlands festival staan. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het jera wordt.

• Leuk
Waarderingen: won666
Biohazard, ten56., King 810, Whispers staan de eerste week Juli op een festival in Tsjechië, dus die verwacht ik ook wel.

Valt me op dat de aankondiging op een woensdag is, normaal gesproken zijn aankondigingen op donderdagen. Misschien kunnen we iets geks verwachten of denk ik er nu teveel over na

1000127985.jpg

Architects, ADTR, Alexisonfire, Basement, Combust, Converge, End It, Fiddlehead, Hatebreed, Hollywood Undead, Periphery, Set It Off, Soft Play, Speedway, Talco, The Ataris, The Baboon Show, The Flatliners, Trivium en TX2 in de nieuwe aankondiging

Laatst bewerkt:
Talco is wel een feest! Vorig jaar gezien bij NOFX, kende ze niet maar dat was echt tof!
Hollywood Undead altijd wel grappig om mee te pakken, The Ataris is leuk jeugdsentiment.

Aantal mooie namen erbij, mis toch echt nog wel Social Distortion eigenlijk.. maar nu al zeer tevreden met de line-up

• Leuk
Waarderingen: tobyhazenberg
Heel blij met deze nieuwe lichting. Dat maakt de weinig originele eerste drop plots een stuk interessanter omdat de puzzle stilaan mooi in elkaar vloeit.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Interessante "undercard" wel weer. Converge is één van mijn favoriete bands, dus daarvoor zak ik misschien wel nog af. Al is er wel niets bovenaan dat me enigszins interesseert, wat wel erg jammer is.

Users who are viewing this thread