Jera On Air 2026

leroyjenko

Gouden Tip
19 nov 2022
307
457
1000045253.jpg

Jera on Air 2026
Datum: 25-26-27 juni 2026
Plaats: Ysselsteyn
Land: Nederland
Bezoekers: 40.000

Aangezien er al wat festivals rondom Jera namen bekend maken, en de tickets volgens hun laatste Instagram post deze week al in de verkoop gaan dacht ik, ik open het nieuwe Jera topic! Ben ook benieuwd naar jullie wishlistjes voor volgend jaar.

Ook meteen mijn duid in het zakje doen.
Met de bands die momenteel aangekondigd zijn voor andere festivals, is een herhaling van 2022 in de maak.
Zowel The Offspring als Rise Against zijn volgend jaar eind juni in Europa. Dan nog The Hives erbij en het is een complete copy pase bovenaan de affiche.

Andere gokje die ik nog heb is Killswitch Engage.

Er zou een affiche voor Hurricane circuleren met:
Mumford & Sons
My Chemical Romance
Yungblud
Papa Roach
Finch
Good Charlotte

MCR zou gedroomde headliner zijn, maar denk toch veel te groot voor Jera.
Papa Roach en Good Charlotte zouden wel kunnen.

Laatst bewerkt:
Ook meteen mijn duid in het zakje doen.
Met de bands die momenteel aangekondigd zijn voor andere festivals, is een herhaling van 2022 in de maak.
Zowel The Offspring als Rise Against zijn volgend jaar eind juni in Europa. Dan nog The Hives erbij en het is een complete copy pase bovenaan de affiche.
Om het nog compleet te maken, Beartooth heeft ook sinds 2022 geen Jera, Graspop etc meer gedaan. Wordt ook wel weer eens tijd. Al denk ik dat die inmiddels wel headline materiaal zijn voor Jera, verkopen meer tickets dan BFMV lijkt me.
Andere gokje die ik nog heb is Killswitch Engage.

Er zou een affiche voor Hurricane circuleren met:
Mumford & Sons
My Chemical Romance
Yungblud
Papa Roach
Finch
Good Charlotte

MCR zou gedroomde headliner zijn, maar denk toch veel te groot voor Jera.
Papa Roach en Good Charlotte zouden wel kunnen.
Volgens mij is het gewoon een fanmade poster, maar MCR lijkt me idd een mooie Jera headliner. Lijkt me typisch een band die alleen wilt headlinen en daardoor noodgedwongen op de kleinere festivals terecht komt.

Ik zou wel eens willen zien op Jera, met volgend jaar volgens mij prima kans: WSTR, la dispute, a day to remember, Speed, the story so far, Hot mulligan, Silverstein, Drug church Pigs x7, DoFlame, Angel Du$t, Trapped Under Ice, The Plot in You, Drain, Locked Shut, Underoath, Thornhill, Speedway, Mayday Parade, State Champs, No Pressure,Clay J Gladstone.

Ik verwacht Rise Against en The Offspring eigenlijk ook wel als 2/3 headliners. Niet heel spannend, wel leuk.
Verder op mijn wishlist:
Bad Omens, Alexisonfire, La Dispute, Boundaries, Like Moths To Flames, One Step Closer, August Burns Red, Killswitch Engage, Basement en misschien iets als Pierce The Veil.

Het is jammer dat een Bring Me The Horizon te duur en groot is voor Jera, zou een prachtige headliner zijn voor een festival als dit.

• Leuk
Waarderingen: Nelios
Rise Against zou ik toch niet zo zeker van zijn. Die doen bijna nooit 3 shows na elkaar zonder rust dag er tussen (dit jaar nog maar één maal). Vainstream en Impericon is al 2 dagen na elkaar.

Pak dan ook nog eens dat Werchter Parklife (met Linkin Park in België, op de wei van Werchter) misschien ook wel kandidaat is voor Rise Against te boeken

Rise Against zou ik toch niet zo zeker van zijn. Die doen bijna nooit 3 shows na elkaar zonder rust dag er tussen (dit jaar nog maar één maal). Vainstream en Impericon is al 2 dagen na elkaar.

Pak dan ook nog eens dat Werchter Parklife (met Linkin Park in België, op de wei van Werchter) misschien ook wel kandidaat is voor Rise Against te boeken
Geen idee wat Werchter hiermee zou te maken hebben. Jera staat Werchter niet in de weg en omgekeerd.
Pinkpop zou weer iets anders zijn.

Krijg net een mailtje binnen met ambassador tickets die vanaf nu beschikbaar zijn tot en met 31 Juli. Weer 20 euro er bovenop.

1000045287.jpg

Krijg net een mailtje binnen met ambassador tickets die vanaf nu beschikbaar zijn tot en met 31 Juli. Weer 20 euro er bovenop.
Als we willen dat Jera goedkoper wordt in plaats van duurder, moeten we vooral naar de politiek kijken, niet naar de organisatie. Die doen alles om prijzen laag te houden.

• Leuk
Waarderingen: Onne en jelki
Of Mice & Men, We Came As Romans en ERRA ook met nieuwe muziek komende tijd, lijken me allemaal ook wel kanshebbers.

Wanneer kunnen we de eerste namen gaan verwachten? Er zijn al festivals die namen bekend maken.
En wat zijn de grote kanshebbers om genoemd te worden?

Wanneer kunnen we de eerste namen gaan verwachten? Er zijn al festivals die namen bekend maken.
En wat zijn de grote kanshebbers om genoemd te worden?
Jera is altijd relatief wel heel vroeg, meestal halverwege oktober ofzo

• Leuk
Waarderingen: RS80
Of mice & men kan je wel afschrijven denk ik, die staan op Alcatraz dus zullen eerder Dynamo doen in Nederland aangezien ze dan waarschijnlijk in juni nog niet in europa zijn

Dus in de categorie mogelijk maar waarschijnlijk te duur: My Chemical Romance, Bring Me The Horizon
Rijtje meer realistischere headliners: Papa Roach, The Offspring, Rise Against, Lorna Shore, Bad Omens, Good Charlotte, Sleep Token, A Day To Remember

De wat meer out of the box namen van de afgelopen jaren vind ik ook wel fijn: misschien Idles, Cypress Hill, Limp Bizkit?
Zouden we nog iets elektronisch krijgen ook na The Prodigy en Pendulum? Modestep?

Laatst bewerkt:
Dus in de categorie mogelijk maar waarschijnlijk te duur: My Chemical Romance, Bring Me The Horizon
Rijtje meer realistischere headliners: Papa Roach, The Offspring, Rise Against, Lorna Shore, Bad Omens, Good Charlotte, Sleep Token, A Day To Remember

De wat meer out of the box namen van de afgelopen jaren vind ik ook wel fijn: misschien Idles, Cypress Hill, Limp Bizkit?
Zouden we nog iets elektronisch krijgen ook na The Prodigy en Pendulum?
Zet Sleep Token ook maar in dat eerste rijtje. Hun productie heeft de hele stage van Download en Rock am Ring ingenomen. Voor Parkway een aantal jaar terug hebben ze het podium al moeten uitbereiden, en toen kregen ze niet eens de hele productie geplaatst. Die kun je echt niet meer in een tent zetten, of je hebt al de Barn van Werchter ofzo. Maar de Jera tenten echt niet meer. Plus, dan zijn er zooooo veel mensen die enkel daarvoor komen door die hype, en kan je nu al zeggen dat de eerste paar rijen vol zal staan met mensen die de hele dag wachten op ST. Zet die please met een eigen show neer ipv op Jera

Voor de rest is dit een heel gangbare lijst. Paar jaar geleden had MCR gekund, maar denk dat die zo'n zelfde show willen neerzetten als nu in Amerika. Dat word wat duur en groot voor Jera

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Users who are viewing this thread