Iron Maiden

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
ticket voor The Box Hilvarenbeek voor Maiden uniteD in ieder geval besteld!
ik denk een fraaie rehearsal gig voor de Carré show…
Hoop op dezelfde setlist...
https://www.setlist.fm/setlist/maiden-united/2018/pitcher-dusseldorf-germany-73e16629.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Vandaag een nieuwtje van Maiden uniteD denk ik...

Ik verwacht aanvulling van tourdata en verder nieuws over nieuw album.
Voor de Iron Maiden liefhebbers wel een aanrader, mochten ze in een zaaltje in de buurt komen.

Overigens, voor diegene die niet bekend is met Maiden uniteD, het is in principe meer dan zomaar een tribute-band.
Maiden uniteD is een akoestisch project.
Muzikanten uit verschillende bekende bands maken samen een akoestisch ode aan Iron Maiden met volledig opnieuw gearrangeerde Iron Maiden-nummers.
Vandaar dat ik het hier aankaart, aanrader voor Maiden-liefhebbers en voor Maiden-fans wel zeker mooi om te leren kennen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
...één van de lastigste en langste nummers van Iron Maiden zal door Maiden uniteD uitgebracht worden...
Het nummer zal nooit (volgens zeggen van Bruce Dickinson en Dave Murray) live door Iron Maiden gespeeld worden ivm de complexiteit van het nummer...
Maiden uniteD deed het met succes in Carré.
clouds.png

Looking back at the best show we could ever wish for at The Royal Theatre of Amsterdam, last January 27th, Maiden uniteD decided to go into the studio to record the track ‘Empire of the Clouds’.
This new release will be released June 8th as 12” vinyl EP, digisleeve CD with bonus disc and in digital format on all major download and streaming platforms. It contains the full story of the Silver Ghost, the R101: tragedy, hopes and dreams…

Track list 12" Vinyl EP:
Side A: Empire Of The Clouds Part 1 & 2
Side B: Empire Of The Clouds Part 3 & 4

Track list CD edition:
CD 1: Empire Of The Clouds Part 1, 2, 3 & 4
Bonus disc: Empire Of The Clouds Part 2, 3 & 4 (Live in Carré, Amsterdam) + Killers (ft. Wudstik on vocals)

The Sailors of the Sky are:
Vocals: Wudstik (For All We Know, Ayreon)
Guitar: Ruud Jolie (Within Temptation, For All We Know)
Bass: Joey Bruers (Up The Irons)
Piano: Huub van Loon (The Ultraverse)
Cello: Perttu Kivilaakso (Apocalyptica)
Hammond: Thijs Schrijnemakers (Orgel Vreten)
Drums: Mike Coolen (Within Temptation)
Narrator: Edward Reekers (Kayak, Ayreon)

European Club shows are scheduled for 2018 and 2019

komen nog meer data bij dus...
14 Sep NL 013 Tilburg, Netherlands with Kamelot
15 Sep DE Jokus Gießen, Germany
26 Oct UK New Crown Merthyr Tydfil, Wales
27 Oct UK The Queen Vic South Shields, England
28 Oct UK Bannermans Edinburgh, Scotland
3 Nov FR Chez Paulette Nancy, France
9 Nov DE Colos Saal Aschaffenburg, Germany
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Setlist
Legacy Of The Beast World Tour

1.Aces High 2.Where Eagles Dare 3.Two Minutes To Midnight 4.The Clansman 5.The Trooper 6.Revelations 7.For The Greater Good Of God 8.The Wicker Man 9.Sign Of The Cross 10.Flight Of Icarus 11.Fear Of The Dark 12.The Number Of The Beast 13.Iron Maiden /Encore/ 14.The Evil That Men Do 15.Hallowed Be Thy Name 16.Run To The Hills

DeJ0G4KXkAAgVbd
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.413
6.087
Die setlist is prachtig, zal ook makkelijk in zijn geheel op Graspop passen denk. Ze hebben gewoon 2u de tijd. Maiden tourt meestal met één vaste setlist toch?

PS. Dennis dit topic is wel een beetje jou persoonlijke echo-kamer, niet waar? :wink:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Die setlist is prachtig, zal ook makkelijk in zijn geheel op Graspop passen denk. Ze hebben gewoon 2u de tijd. Maiden tourt meestal met één vaste setlist toch?

PS. Dennis dit topic is wel een beetje jou persoonlijke echo-kamer, niet waar? ?

alleen dit topic?
:mrgreen:
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.413
6.087
Dr. Hannibal wrote:
Die setlist is prachtig, zal ook makkelijk in zijn geheel op Graspop passen denk. Ze hebben gewoon 2u de tijd. Maiden tourt meestal met één vaste setlist toch?

PS. Dennis dit topic is wel een beetje jou persoonlijke echo-kamer, niet waar?
1f609.svg


alleen dit topic?
mrgreen.png

Er zijn er vast meer maar ik volg ze niet allemaal... Wat het punt alleen maar bevestigd natuurlijk!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Ziet er naar uit dat de vvk van Iron Maiden in GelreDome afgelopen weken een behoorlijke boost doorgemaakt heeft.
Lijkt zelfs meer verkocht dan vorige show in GelreDome, dat was een album tour.
De combinatie dat de Graspop vrijdag uitverkocht was en wellicht de setlist van afgelopen week hebben de vvk nog een laatste zetje gegeven.

Best jammer... alle veldkaarten zijn ook uitverkocht. Moet ik dus optijd daar zijn om het voorvak in te komen. Hoop dat ze bandjes uit gaan delen!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
We've updated our @Spotify playlist to reflect the #LegacyOfTheBeastTour!

*Avoid clicking the link if you do not want to know the set list*

https://goo.gl/Bj4AuR

#BePartOfTheLegacy #LegacyOfTheBeastTour #IronMaiden #Spotify #MusicMonday
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
WOW als ik deze compilatie beelden zie, krijg ik echt zin om deze tour ook zelf mee te maken!!!

YOUR TIME WILL COME!! Little bit of montage action to whet your appetites...
Tickets at www.ironmaiden.com/tours or keep an eye out for last-minute production holds being released day of show - don't miss out!

https://youtu.be/MqE98WXftUM
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
ben er klaar voor...
Snel naar Arnhem.

https://youtu.be/tjOhL1ea4Os
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Wat een FAN-tastische avond in Arnhem!
IRON MAIDEN in topvorm!! Spectaculaire show en het klonk uitstekend, ambiance was geweldig. Mooi vroeg aanwezig, hele avond ver vooraan kunnen staan! LEKKER!

Even na 14 uur vertrokken vanuit Landgraaf, met een kleine file voor Valkenswaard/Eindhoven maar toch 16:15 op de parkeerplaat bij Decathlon.
Naar de ingang gewandeld (ingang L), gelukkig schaduwkant van het stadion. Alvast een hapje gegeten en rustig wat gedronken. Achter me werd het al drukker.
Eindelijk om 18uur de poort open, via toilet meteen met een stevige pas naar voren. Mooie spot vooraan (waar ik de hele avond heb kunnen staan).
Om 1930 begin Killswitch Engage, was wel lekker om zo mee te beginnen. Kende ze verder niet heel erg goed, maar je kan het veel slechter treffen... Vorige passage was met Raven Age, dat was een partij slecht. Dan wachten tot 20:50...
Eindelijk "Doctor Doctor"door de zaal!
Churchill's speech en ronkende motoren en een spitfire boven het podium, Aces High begint! BAM!!

1_Iron_Maiden_Gelredome_2018.jpg


De start van een ONGELOOFLIJKE avond. Iron Maiden in topvorm, ik denk wel de beste show die ik van ze heb gezien.
Ontstond rechts van me nog een kleine moshpit, gezellig. Sfeer zat er goed in.
Mijn favoriete nummer ontbrak niet, met uiteraard Eddie aanwezig.

2_Iron_Maiden_Gelredome_2018.jpg


Fantastisch mooi met elk nummer een ander decor, en thema's.

3_Iron_Maiden_Gelredome_2018.jpg


Had het echt niet willen missen.

4_Iron_Maiden_Gelredome_2018.jpg


Bruce gaf aan weinig te gaan praten... Een klein kort praatje en daarna knallen, nummers knallen bam bam bam bam

5_Iron_Maiden_Gelredome_2018.jpg


Er is voor deze tour duidelijk ingezet op show-element. Bovenop de beste nummers die ze spelen en de kwaliteit waarmee het werd gespeeld...
Ik was werkelijk onder de indruk na afloop, toen ik 22:55 naar de auto terug liep!!!

6_Iron_Maiden_Gelredome_2018.jpg


Benieuwd naar het vervolg van de shows in 2019... VS o.a. zal wel volgen maar hoop ook op nog nieuwe europese data.
Na het zien van de show, deze show is uitermate geschikt voor Maiden om weer eens een route via ook Mainstream festivals te doen. Absoluut!
Ik zou zeggen MOJO, zoals voorgaande tours werden afgewisseld van stadion naar festival... (ik weet er wel 1 waar ze imo ooit nog moeten staan)

\m/ UP THE IRONS \m/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Review in Lust For Life Magazine :
http://lflmagazine.nl/concertrecensies/iron-maiden-in-gelredome-2018

Staat een klein foutje in. Eddie the Head was uiteraard tijdens het nummer Iron Maiden, niet tijdens Number of the Beast (nummer er voor)...

edit : Overigens laatste alinea is na een paar keer lezen wel een beetje overijverig. Waarom een 40th Anniversary tour in 2022 bij het 3de studio album? Lijkt mij meer iets voor nu/2019/2020. En wat betreft nieuw album over 2 jaar, die is pas afgemixt. Dus dat duurt niet zo lang meer. Laatste alinea is een beetje uit de dikke duim...

Verder een mooi artikel, paar leuke facts en een uitgebreide review.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
2 geruchten voor Iron Maiden in 2019. 1 misschien minder interessant, los concert Estadio Nacional de Chile in Santiago. Maar ook festival Rock in Rio Brazilië (september?) 2019.
https://www.rockandpop.cl/2018/06/iron-maiden-estara-en-chile-para-2019/

btw, Rock in Rio afgelopen mei al genoemd door Dickinson in een interview na een lezing in São Paulo.
https://entretenimento.uol.com.br/noticias/redacao/2018/05/14/em-sp-publico-paga-ate-r1900-para-ouvir-licoes-de-empreendedorismo-de-bruce-dickinson.htm
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Misschien wel leuk om te melden...

Ik heb het vermoeden dat er binnenkort nieuwe data komen (met name in NL) van tributeband Maiden UniteD, met Damian Wilson verwacht ik wel...
Zal denk ik eind maart / begin april worden.
9 maart in Londen, staat wel al in de live sectie van die site.
Maar er is blijkbaar ook 22 maart een gig in Helmond, nog niet op de site vermeld.
Ik verwacht wel meer data rond die tijd.

Wat mij betreft een aanrader hoor, mocht mijn vermoedens correct zijn, minstens voor Maiden fans.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken